ناشناس

با شوهر بی شخصیت نمی دونم چکار کنم؟

من بامردی ازدواج کردم نفهم بی چشم رو و بی شخصیت نمی دونم چکار کنم؟ خانوادم رشت زندگی می کنن من کرج زندگی مَی کنم. تنهایی دیوانه میشم حتی یه دوست کرج ندارم شوهرم بعد از سرک ار میاد زیر تلویزیون میخوابه. من نقش کوذت دارم فقط می پزم می شورم. تو رو خدا کمکم کنید. مشکلاتم رو نمی تونم به خانوادم بگم.با این مرد هم دیگه نمی تونم ادامه بدم. فقط ارزوی مرگ دارم.
جمعه، 26 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با شوهر بی شخصیت نمی دونم چکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 30 ساله )

من بامردی ازدواج کردم نفهم بی چشم رو و بی شخصیت نمی دونم چکار کنم؟ خانوادم رشت زندگی می کنن من کرج زندگی مَی کنم. تنهایی دیوانه میشم حتی یه دوست کرج ندارم شوهرم بعد از سرک ار میاد زیر تلویزیون میخوابه. من نقش کوذت دارم فقط می پزم می شورم. تو رو خدا کمکم کنید. مشکلاتم رو نمی تونم به خانوادم بگم.با این مرد هم دیگه نمی تونم ادامه بدم. فقط ارزوی مرگ دارم.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.

خواهر محترم! حال شما را خوب می فهمیم و می دانیم که چقدر تنهایی و احساس بی توجهی شما را تحت فشار قرار داده و مشکلات را بر سرتان فرود آورده است. متأسفانه برخی از همسران وقتی وارد زندگی مشترک می‌شوند که با بسیاری از مهارت ‌‌های زندگی، مهارت ‌‌های همسرداری، شیوه ارضای مطلوب نیازهای خود همسران، شیوه ارتباط مؤثر با همسرشان و همچنین شیوه حل اختلافات و تعارض آشنا نیستند و اطلاعات چندانی و شناخت درستی در این زمینه ندارند؛ از این روی از همین ناحیه دچار مشکل می ‌شوند و سبب بروز ناملایماتی در زندگی و احساسات ناخوشایند دیگر در خود و شریک زندگی‌ شان می ‌شوند. البته همان طور که می‌گویند: «جلوی ضرر را هر وقت بگیری منفعت است» بعد از شروع زندگی مشترک هم خیلی دیر نیست. اکنون می توانید هم شما و هم همسرتان زمینه یادگیری این مهارت ها را فراهم آورید.

خواهر گرامی! اینکه زندگی در غربت و دور از خانواده سخت است قبول و هر عقل سلیمی هم این را می‌داند ولی این دلیل نمی شود از زندگی کنار بکشید و یا جلوی مشکلات خم شوید. آنچه مهم است اینکه سعی کنید خود شما شرایط زندگی تان را تغییر دهید و همسرتان را کم کم اصلاح کنید. زندگی در غربت واقعا انسان ساز است گرچه خیلی سخت است که انسان کسی را نداشته باشد ولی وقتی نگاه می کند به اینکه خیلی از افراد شبیه به او هستند راحت تر با این شرایط کنار می آید و آن را می پذیرد. اما در مورد همسرتان اگر در زندگی مشترک با او دچار مشکل گردیده‌اید و احساسات ناخوشایندی پیدا کرده اید، بهترین راه برای حل مشکل، ترتیب جلسات گفتگو در یک محیط آرام و صمیمانه و بیان احساس است. جلسه بیان ‌احساس بدین صورت است که زن و شوهر در روز مشخص و در یک ساعت مشخص و از قبل تعیین شده، در یک فضای خلوت و آرام با همدیگر در مورد اتفاقات هفته گذشته تا آن روز صحبت می‌کنند. در این جلسه فقط احساس خود را در مورد اتفاقات، برخوردها، حرف‌ها و رفتارهای همدیگر بیان می‌کنند، هیچ نوع قضاوت و محاکمه و توجیه و ... در این جلسه نباید اتفاق بیفتد. فقط هر کدام از زوجین می‌گویند که از فلان اتفاق، فلان کار یا فلان برخورد شما احساس خوب یا احساس بدی داشتم. این جلسه با گذشت زمان موجب می‌شود تا زوجین از سلایق و علاقه‌ها و احساسات همدیگر آشنا شوند و طبیعتاً کارهایی که موجب ناراحتی همسرشان می‌شود پرهیز و کارهایی که موجب خوشحالی همسرشان می‌شود را بیشتر انجام بدهند؛ بنابراین هیچ گونه انتقاد، سرزنش، ناراحتی، دعوا و پرخاشگری در این جلسه ممنوع است و اگر به هر دلیلی در آن موعد مشخص نتوانستید جلسه را برگزار کنید با توافق همدیگر وقت دیگری را برای آن مشخص نمایید. علاوه بر ترتیب جلسات گفتگو توصیه می کنیم به راهکارهای ذیل نیز در جهت جذب همسرتان اقدام نمایید:

برای این کار:

1. غم و نگرانی را از چهرة خود بزدایید و با رویی باز و چهره‌ای خندان با او روبه‌رو شوید. هنگام ورود شوهرتان به استقبال او بروید، به او سلام و خسته نباشید بگویید، از حالش جویا شوید، به او بگویید که از آمدن او خوشحالید و دلتان برای او تنگ شده بود.

2. شما سر صحبت را باز کنید، و با او حرف بزنید؛ با شوهرتان شوخی کنید و او را بخندانید؛ کنارش بنشینید و با او درد دل کنید؛ از اتفاقاتی که در روز برایش رخ داده بپرسید، به سخنانش با توجه و علاقه گوش دهید؛ کنار شوهرتان بنشینید و با هم فیلم مورد علاقه‌اش را تماشا کنید.

3. به شوهرتان توجه کنید و اگر او مشغول تلویزیون و یا دیگر کارهای شخصی خودش شد شما از او بخواهید وقت بیشتری را به شما اختصاص دهد.

4. پیش از ورود شوهر، خود را بیارایید، لباس‌های زیبا و اغوا کننده بپوشید، عطر یا ادکلن خوش بو استعمال کنید، و به او نشان دهید که همة این کارها را برای او انجام داده‌اید.

5. انتظار نداشته باشید آنچه را در ذهنتان می گذرد را بخواند. اگر موضوعی هست که می خواهید همسرتان بداند، به او بگویید، از او انتظار نداشته باشید که از افکار و احتیاجاتتان باخبر باشد؛ این موجب اعتماد او به شما افزایش علاقه بین شما می شود.

6. در برابر دیگران او را مورد انتقاد قرار ندهید. اگر حس می کنید همسرتان نیاز به کمی انتقاد سازنده دارد، به هیچ وجه آن را مطرح نکنید مگر خصوصی و با لحنی دوستانه مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پایین آمدن عزت نفس و جریحه دار شدن احساسات می گردد.

7. در مقابل دیگران با او مخالفت نکنید. این کار سبب شرمنده شدن او خواهد شد و باعث می شود تا احترام دیگران نسبت به او از بین برود.

8. سعی کنید خودتان را مشغول کارهای متعدد هنری یا کلاس های آموزشی در شهر کرج کنید. با این کار روحیه شما نیز تغییر می کند. ضمن اینکه در همین کلاس ها کم کم دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد و روحیه شما بهتر خواهد شد. حتی می توانید کم کم برای ادامه تحصیل نیز اقدام کنید و از این طریق نیز روحیه تان را بهبود بخشید. در صورت حل نشدن مشکلاتتان می توانید از مشاوره حضوری بهره مند گردید.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.