ناشناس

مشکلم در مهریه و بی اهمیتی خانواده پسر برای ازدواجمان است" لطفا راه حل بدهید.

با سلام. مشکل بزرگی دارم. جوری که افسردگی گرفتم، و تمام روز و شبم فکر و خیال. با آقایی آشنا شدم 30ساله هستن. حدود 6ساله میشناسمشون. 1سال قبل ازآشناییمون از همسرشون جدا شده بودن، ازدواج ناموفقشون هم به دلیل دخالت کردن خانواده ی دختر خانم بوده. من خانواده سختگیری دارم. به سختی با این آقا ارتباط برقرار میکنم. چون 3تا برادر سختگیر دارم و مدام چک میشدم. که بابت این قضیه واقعا متاسفم! الان بعد از 6سال آشنایی، خانواده پسر با اکراه پذیرفتن که بیان خواستگاری، سوءتفاهم نشه. من هم زیبا هستم هم خانواده مناسبی دارم، به دلیل اینکه میگن اوضاع اقتصادی بده. خلاصه 3جلسه اومدن با تایم زمانی هر کدوم 4.5ماه! خانواده من گفتن 300.400تا سکه مهریه. چون پسر شما یه بار ازدواج ناموفق داشته ما یه کم احساس ترسمون بیشتره کخ دوباره شاید اتفاق بیفته، خانواده پسر رفتن دیگه نیومدن. مادرشون با من قرار گذاشت گفت مهریه زیاده و ما هم پسرمون یه بار طلاق گرفته میترسیم و کمش کنید و تو پسرمون رو دوست داری تو با خانواده ت حرف بزن و... ولی متاسفانه بنا به دلیل اینکه خانواده م غیر از مهریه شرایط دیگه مثل ملک و حق طلاق رو هم در نظر گرفته بودن و من با اصرار حذفشون کردم چون به این آقا علاقه دارم، دیگه نمیتونستم بگم سکه رو هم بکنید 100تا. به همین دلیل الان خانواده پسر رفتن خیلی وقته خبری نیست. خانواده منم که نظرشون همون مهریه ایه که عرض کردم. منم با این شرایط واقعا سخته برام حضوری دیدن این آقا، به دلیل سختگیری خانواده. خیلی حالم بده. اصلا هیچ امیدی به آینده م ندارم. میدونم که عمرم داره بیهوده میگذره درصورتی که اگه این اتفاق نبود الان روزهای عمرم رو اونجوری که برام قشنگه میگذروندم. لازم به ذکره که از طریق شبکه های اجتماعی متوجه شدم که خانواده این آقا خصوصا مادرشون با عروس قبلیشون در ارتباطن و قربون صدقه ش میرن و بهش میگن که از دوریش ناراحتن و... اون خانمم هنوز مجرده و هم سن من هستش. ولی آقا پسر اصلا توی این ماجرا نیست و کاملا براش تموم شده ست ازدواج قبلش. و اطمینان کامل دارم بهش. من واقعا گرفتار شدم نمیدونم چیکار کنم نمیدونم مشکل این خانواده چیه که انگار اصلا تمایلی به ازدواج پسرشون نشون نمیدن و پیگیر نیستن. (تک پسر هست) اگر مهریه و با اصرار کم کنم، پیش خانواده پسر کوچیک نمیشم؟ با توجه به اینکه میدونن بخاطر پسرشون حق طلاق و... رو حذف کردم و در جریان ارتباط مادر خانواده با عروس قبلیشون هستم؟ خیییلی خواستگار با شرایط بهتری هم داشتم اما قبول نکردم. چون این آقا رو مناسب با احوالات خودم دونستم از لحاظ فکری و احساسی و حتی اجتماعی و... احساس بی ارزش بودن بهم دست داده. لطفا تو رو به خدا کمکم کنید. خدا بهتون پاداش این کار نیکتون رو بده انشاالله. منتظر پاسختون می مونم. سپاس
شنبه، 18 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشکلم در مهریه و بی اهمیتی خانواده پسر برای ازدواجمان است" لطفا راه حل بدهید.

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 25 ساله )

با سلام. مشکل بزرگی دارم. جوری که افسردگی گرفتم، و تمام روز و شبم فکر و خیال.
با آقایی آشنا شدم 30ساله هستن. حدود 6ساله میشناسمشون. 1سال قبل ازآشناییمون از همسرشون جدا شده بودن، ازدواج ناموفقشون هم به دلیل دخالت کردن خانواده ی دختر خانم بوده. من خانواده سختگیری دارم. به سختی با این آقا ارتباط برقرار میکنم. چون 3تا برادر سختگیر دارم و مدام چک میشدم. که بابت این قضیه واقعا متاسفم! الان بعد از 6سال آشنایی، خانواده پسر با اکراه پذیرفتن که بیان خواستگاری، سوءتفاهم نشه. من هم زیبا هستم هم خانواده مناسبی دارم، به دلیل اینکه میگن اوضاع اقتصادی بده. خلاصه 3جلسه اومدن با تایم زمانی هر کدوم 4.5ماه!
خانواده من گفتن 300.400تا سکه مهریه. چون پسر شما یه بار ازدواج ناموفق داشته ما یه کم احساس ترسمون بیشتره کخ دوباره شاید اتفاق بیفته، خانواده پسر رفتن دیگه نیومدن. مادرشون با من قرار گذاشت گفت مهریه زیاده و ما هم پسرمون یه بار طلاق گرفته میترسیم و کمش کنید و تو پسرمون رو دوست داری تو با خانواده ت حرف بزن و... ولی متاسفانه بنا به دلیل اینکه خانواده م غیر از مهریه شرایط دیگه مثل ملک و حق طلاق رو هم در نظر گرفته بودن و من با اصرار حذفشون کردم چون به این آقا علاقه دارم، دیگه نمیتونستم بگم سکه رو هم بکنید 100تا. به همین دلیل الان خانواده پسر رفتن خیلی وقته خبری نیست. خانواده منم که نظرشون همون مهریه ایه که عرض کردم. منم با این شرایط واقعا سخته برام حضوری دیدن این آقا، به دلیل سختگیری خانواده. خیلی حالم بده. اصلا هیچ امیدی به آینده م ندارم. میدونم که عمرم داره بیهوده میگذره درصورتی که اگه این اتفاق نبود الان روزهای عمرم رو اونجوری که برام قشنگه میگذروندم. لازم به ذکره که از طریق شبکه های اجتماعی متوجه شدم که خانواده این آقا خصوصا مادرشون با عروس قبلیشون در ارتباطن و قربون صدقه ش میرن و بهش میگن که از دوریش ناراحتن و... اون خانمم هنوز مجرده و هم سن من هستش.
ولی آقا پسر اصلا توی این ماجرا نیست و کاملا براش تموم شده ست ازدواج قبلش. و اطمینان کامل دارم بهش. من واقعا گرفتار شدم نمیدونم چیکار کنم نمیدونم مشکل این خانواده چیه که انگار اصلا تمایلی به ازدواج پسرشون نشون نمیدن و پیگیر نیستن. (تک پسر هست) اگر مهریه و با اصرار کم کنم، پیش خانواده پسر کوچیک نمیشم؟ با توجه به اینکه میدونن بخاطر پسرشون حق طلاق و... رو حذف کردم و در جریان ارتباط مادر خانواده با عروس قبلیشون هستم؟ خیییلی خواستگار با شرایط بهتری هم داشتم اما قبول نکردم. چون این آقا رو مناسب با احوالات خودم دونستم از لحاظ فکری و احساسی و حتی اجتماعی و... احساس بی ارزش بودن بهم دست داده. لطفا تو رو به خدا کمکم کنید. خدا بهتون پاداش این کار نیکتون رو بده انشاالله. منتظر پاسختون می مونم. سپاس


مشاور: خانم کشمیری

با سلام خدمت شما همراه گرامی
از اینکه در مسائل پیش روی خود راه درست مشورت را پیش گرفتید و خواهان بهترین تصمیم هستید تبریک صمیمانه من را پذیرا باشید.
همراه عزیز از گفته های شما اینگونه متوجه شدم که ۶ سالی است وارد رابطه دوستی با پسری شده اید که ایشان در گذشته یک ازدواج ناموفق داشته اند. طی این مدت خانواده تان موافق این ارتباطات نبوده و شما را کنترل می کرده اند، همچنین از سمت خانواده پسر نیز اقدام جدی صورت نگرفته و اخیرا هم راجع به موضوع مهریه، حق طلاق و ..بحث هایی پیش آمده و به نتیجه مشخصی نرسیده اید. دوست خوبم می دانم مسائل پیش آمده برایتان خوشایند نبوده و باعث فرسودگی و تشویش خاطر در شما شده است. ولی از آنجایی که مشکلات پیرامون ما قابل بررسی و تعدیل شدن هستن؛ ما می توانیم با کسب دانش و بینش بیشتر راجع به آنها، آمادگی و در نتیجه برخورد مناسب تری داشته باشیم. همانطوری که می دانید ازدواج و انتخاب همسر از موضوعات بسیار مهم و تاثیرگزار در زندگی افراد می باشد که رابطه تنگاتنگی با احساس آرامش و رضایت خاطر در انسان ها دارد. بنابراین انتخاب همراه و همدمی برای مسیر زندگی حساسیت و دقت نظر زیادی می طلبد که برای موفقیت در آن نیازمند آگاهی و داشتن آمادگی های لازم می باشیم. اما به راستی برای داشتن انتخابی موفق چه باید کرد؟ چه کسی و با چه ویژگی هایی می تواند همراهی مناسب برای ما باشد؟ ما تا چه اندازه به شناخت خود و ویژگی هایمان دست پیدا کرده ایم؟ و چگونه می توانیم به شناخت بهتری از طرف مقابل برسیم؟
اولین مرحله که از اهمیت خاصی برخوردار است، مرحله شناخت است. شناختِ واقعیت خود و اینکه واقعا چه چیزهایی از ازدواج میخواهیم، چه اهداف و انگیزه هایی را دنبال می کنیم و در زندگی مشترک به دنبال یافتن چه چیزهایی هستیم و بعد شناخت طرف مقابل به دور از درگیر شدن هیجانات و احساسات صِرف می باشد. اما به راستی شناخت چگونه به دست می آید؟ ما در روابط بین دختر و پسر طرفدار دوستی نیستیم، زیرا آن را همراه با آسیب هایی می دانیم. بر اساس گفته روانشناسان و تجربه های گوناگون در رابطه های دوستی بین پسران و دختران که معمولا پنهانی انجام می گیرد شناخت کاملی به دست نمی آید و معمولا طرفین و یا یکی از آنها دچار وابستگی احساسی می شود. در این گونه وابستگی ها نه تنها عیوب فرد مقابل دیده نمی شود بلکه او را فردی سرشار از نیکی ها، خوبی ها، زیبایی ها و ... تصور می کنیم. در روابط دیگر که به منظور شناخت پیش از ازدواج صورت می گیرد، قانون و ضوابطی وجود دارد، برای آشنایی بیشتر با دنیای جنس مخالف، و همچنین به شرط جلوگیری از وابستگی احساسی ؛ و ترجیحا با اطلاع خانواده ها. در این روابط مدت زمانی مقرر تعیین می شود(۲ الی ۶ ماه) و طبق برنامه پیش می رود.
همراه گرامی بر فرض اینکه شما در این دوران به یک شناخت نسبی از پسر هم رسیده باشید و او را مناسب بدانید، از آنجا که در واقع ازدواج صرفا ازدواج دختر و پسر نیست و در واقع به نوعی ازدواج خانواده هاست، موافقت، شرایط و در نظر داشتن آنها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، که اکثرا در روابط دوستی به این مسئله نیز توجه کمتری می شود.
بنابراین پیشنهاد بنده به شما این است که با توجه به اهمیت موضوع و یافتن راهکار مناسب، شما می توانید در این باره با مشاوری با تجربه و متخصص در زمینه پیش از ازدواج به صورت حضوری مشورت داشته باشید و از او کمک بخواهید، زیرا اظهار نظر در این گونه موارد نیازمند جلسات حضوری و بررسی ویژگی های شخصیتی می باشد. همچنین می توانید با صلاح دید مشاور، با همسر سابق ایشان نیز دیداری داشته باشید و دلایل طلاق شان را از جانب او هم جویا شوید.
خوشبخت و سعادتمند باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما