ناشناس

با یک دنده و لجباز بودن همسرم چه کنم؟

همسرم نه فقط به من لج میکنه سر چیزهای هیچ و پوچ. اصلا من حق حرف زدن یا نظر دادن توی هیچ کاری را ندارم الان بیست و چند سال با هم زندگی میکنیم با مادر شوهرم یه جایی فقط حرف مادرش گوش میکنه هر جابریم یا هر کاری بکنیم. اگه من یه وقت یه حرفی بزنم دیگه اون کار رو انجام نمیده. پیش همه رک میگه چون شما گفتی امکان نداره من اون کار رو انجام بدم.
جمعه، 2 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با یک دنده و لجباز بودن همسرم چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 42 ساله )

همسرم نه فقط به من لج میکنه سر چیزهای هیچ و پوچ. اصلا من حق حرف زدن یا نظر دادن توی هیچ کاری را ندارم الان بیست و چند سال با هم زندگی میکنیم با مادر شوهرم یه جایی فقط حرف مادرش گوش میکنه هر جابریم یا هر کاری بکنیم. اگه من یه وقت یه حرفی بزنم دیگه اون کار رو انجام نمیده. پیش همه رک میگه چون شما گفتی امکان نداره من اون کار رو انجام بدم.


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

احساستان را می فهمیم  و می دانیم که رفتارها و برخوردهای همسرتان بسیار آزار دهنده است و دوست دارید همسرتان شما را مورد تکریم و احترام قرار دهد. البته در این بین وابستگی همسرتان به مادرش نیز مشکلات زیادی را به وجود می آورد. به هر حال شما و ایشان چندین سال با هم زندگی کرده اید ولی باید برخی از مهارت های رفتاری با همسرتان را بهتر بیاموزید تا بتوانید او را تغییر دهید و توجه او را به خود جلب نمایید. به نظر می‌رسد رفتارهای همسرتان در زندگی و شکل ارتباط شما با ایشان، دارای یک یا چند دلیل محوری است. هرچه بتوانیم به آن نقطه نزدیک شویم، موفقیت بیشتری کسب نموده‌ایم. هر چند توان مشاوره مکتوب در این زمینه کم است اما عقیده ما به عنوان مشاور خانواده در مورد مسایل و مشکلات بین زوجی بر این است که در ایجاد شدن یک مشکل در خانواده، همه اعضا سهیم هستند اگر چه نشانه های اختلال فقط در یک نفر ظاهر شود(که در اینجا این یک نفر همسر شماست). در صورت پذیرفتن این دیدگاه، نقش شما هم در بوجود آمدن مشکل آشکار می شود. در ادامه به چند راهکار در برخورد با لجبازی همسرتان می پردازیم:

1. بکوشید در گفتگو با همسرتان همواره از واژه‌های مناسب و کلمات اثر بخش استفاده کنید. باید در صحبت‌های خود دقت کنید و بدانید که چه کلمه‌ای را در کجا به کار ببرید!! تا با این شیوه نه تنها باعث تشدید خشم و عصبانیت و لجبازی همسرتان نشوید، بلکه آن را کاهش دهید و خاموش گردانید.

2. هرگاه گفتگوی‌تان با همسرتان به جر و بحث کشیده شد و یا نشانه‌هایی از خشم و عصبانیت در همسرتان هویدا شد از عقب‌نشینی تاکتیکی بهره بجویید و موضوع را موقتاً فیصله بدهید. یادتان باشد، همواره عقب‌نشینی نشانه ضعف نیست، بلکه شما می‌خواهید با عقب‌نشینی تاکتیکی و هوشمندانه از شدت تنش‌ها بکاهید و راه حل منطقی برای حل مشکل پیدا کنید.

3. یادتان باشد، هرگز یک کار اشتباه را نمی‌توان با اشتباهی دیگر جبران کرد؛ بنابراین، اگر همسرتان دچار خشم و عصبانیت شد و خدای ناکرده به شما و خانواده تان توهین و بی‌احترامی کرد و یا صدایش را بالا ‌برد و یا خطایی مرتکب شده است، شما هرگز و تحت هیچ شرایطی مقابله به مثل نکنید. مطمئن باشید وقتی شما صبوری به خرج بدهید؛ این رفتار شما از دید همسرتان مخفی نمی‌ماند و او بزرگی و متانت‌ طبع شما را خواهد دانست و قدردان‌تان خواهد بود.

4. هرگاه شما مرتکب اشتباه و خطایی در زندگی مشترک می‌شوید یا سخنان نامربوطی می‌زنید و یا رفتار نامناسبی از خود بروز می‌دهید، سریعاً از همسرتان صادقانه و خالصانه عذرخواهی کنید و پوزش بطلبید. مطمئناً این شیوه رفتاری در همسرتان تأثیر می‌گذارد و ضمن این که بخشش او را به همراه دارد، غیر مستقیم به او رفتار صحیح را در موارد مشابه آموزش می‌دهد.

5. اگر همسرتان از چیزی یا مسئله‌ای ناراحت و عصبانی است، دلیل ناراحتی و عصبانیت او را فقط از خود او سؤال کنید و هرگز ذهن‌خوانی نکنید تا با درک علت ناراحتی و عصبانیت همسرتان در پی رفع آن بربیایید.

6. به همسرتان دقیقاً بگویید که دوست دارید او چگونه با شما رفتار نمایید؛ چون او از دنیای متفاوت شما آگاه نیست و علم غیب هم نمی داند. ضمن اینکه تا می توانید با محبت کردن او را جذب خودتان نمایید تا کمتر به خانواده اش بها دهد و نظرات شما را نیز محترم بداند. در پایان، این امید وجود دارد که اگر شما و همسرتان برخی مهارت های زندگی را یاد بگیرید و خودتان را پایبند به رعایت برخی مسائل و رعایت ادب و احترام در گفتار و کردار نمایید، صفا و صمیمت به زندگی تان برگردد و از تنش زندگی تان کاسته شود. به هر حال، باید از زندگی زناشویی مراقبت کنید و مدام آن را تقویت کنید تا زندگی شما پایدار و موفق بماند و صفا و صمیمت در زندگی‌تان موج زند. این را بدانید که هر گونه اهمال‌کاری و کم‌کاری در زندگی مشترک با همسرتان موجب خسارت‌های بعضاً جبران ناپذیری می‌شود که به این سادگی‌ها قابل اصلاح و ترمیم نیست؛ بنابراین لازم است کاملاً به هوش باشید و در پی تقویت و ارتقای زندگی خویش باشید.

موفق باشید.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.