ناشناس

پسر ۸ساله ام عکس سکسی دیده" چیکارش کنم؟

پسر ۸ ساله ام به بهانه بازی گوشی من و پدرش را برمیداشت. بعد از مدتی متوجه شدم که توی گوگل اسم اندامهای جنسی را با زبان بچگانه سرچ کرده و متاسفانه تصاویر و فیلم های نامناسب را دیده البته الان هم از کوچکترین فرصتی برای این موضوع استفاده میکنه و دست بردار نیست. لطفا راهنمایی کنید.
يکشنبه، 22 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

پسر ۸ساله ام عکس سکسی دیده" چیکارش کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 34 ساله )

پسر ۸ ساله ام به بهانه بازی گوشی من و پدرش را برمیداشت. بعد از مدتی متوجه شدم که توی گوگل اسم اندامهای جنسی را با زبان بچگانه سرچ کرده و متاسفانه تصاویر و فیلم های نامناسب را دیده البته الان هم از کوچکترین فرصتی برای این موضوع استفاده میکنه و دست بردار نیست. لطفا راهنمایی کنید.


مشاور: خانم ضیایی

سلام و احترام خدمت شما مادر گرامی. بیان کردین "پسر 8 ساله ای دارید که متوجه شدید توی گوگل اسم اندام های خصوصی را سرچ کرده است": دغدغه و نگرانی شما بزرگوار را درک می کنم. با توجه به گسترش تکنولوژی و در دسترس بودن موبایل، تبلت از یک طرف و کنجکاوی های کودکان از طرف دیگر، متاسفانه شاهد چنین اتفاقاتی هستیم و امروزه به صورت یک مسأله ی چالش برانگیز در آمده که باید چاره اساسی برای آن اندیشید. بهترین جایگاه و مربی برای حل این مسأله خانواده است. بنابراین لازم است والدین اطلاعات خود را در زمینه ی تربیت جنسی بالا ببرند تا با برخورد صحیح در هر موقعیت، بتوانند از بروز برخی آسیب ها جلوگیری کنند.
- در هنگام مواجهه با برخی صحنه ها که انتظارش را ندارید، لازم هست شما بزرگوار آرامش خودتان را حفظ کنید و رفتار هیجانی نداشته باشید و به هیچ وجه کودک را تنبیه یا تهدید یا سرزنش نکنید که این کار نه تنها جنبه ی تربیتی و آموزشی ندارد، بلکه رابطه ی مادر و فرزندی را هم خدشه دار می کند و ممکن است زمینه ی بروز لجباز و سرکشی اش شود.
- نکته مهمی که باید بدانید این است که چون کودک به بلوغ نرسیده، تخیل جنسی در او شکل نگرفته و صرفا از روی کنجکاوی و با توجه به اطلاعاتی که از هم سن و سال هایش کسب کرده، خواسته اندام جنسی را سرچ کند. از این فرصت برای تربیت جنسی صحیح در کودک استفاده کنید و حریم خصوصی و... را آموزش بدهید و به او گوشزد کنید که ما اجازه نداریم اندام های جنسی خودمان را به دیگران نشان دهیم و همچنین اندام جنسی دیگران حتی در فیلم و موبایل را هم ببینیم. و سعی شود در محیط خانه، حریم خصوصی هنگام تعویض لباس، رفتن به حمام و ... رعایت شود.
- سعی کنید تا مدتی همیشه در کنار و در دسترس کودک باشند و او را تنها نگذارید، چون ممکن است با دیدن این تصاویر، سوالاتی برای او ایجاد شود و اگر والدین در کنار فرزند باشند کودک به راحتی می تواند سوالاتش را بپرسد.
- لازم هست امنیت پرسشگری برای او فراهم کنید تا فرزندتان کنجکاوی ها و سوالاتش را از شما بپرسد. هر زمان که احساس کردید کودک تمایل دارد درباره این موضوع با شما حرف بزند، خیلی عادی و با ملایمت و مهربانی به حرفهایش گوش کنید تا بتوانید اعتماد کودک را جلب کنید و از این طریق به دنیای درونی و طرز تفکر او پی ببرید. با حفظ خونسردی به او بگویید :این ها مسائل خانوادگی و خصوصی است و از او تشکر می کنید که آن ها را با شما در میان گذاشته است.
- سپس هر سوالی در این زمینه از شما پرسید ابتدا از او می پرسید نظر خودت چیست؟ تو چه چیزهایی در این زمینه می دانی؟ و سوالاتی از این قبیل تا میزان اطلاعات و آگاهی های کودکتان را در این زمینه متوجه شوید. لازم هست ابتدا اطلاعات و دانسته های کودک را محک بزنیم و سپس اطلاعات درستی که کودک می گوید را تایید کنیم و اگر کودک نظر نادرستی داشت به اندازه توان و ذهن کودک اطلاعات درست را به او بدهیم .
- برای کودک تان حد و مرز استفاده از وسایل مجاز را مشخص کنید و بر اساس قراردادی که می بندید، عمل کنید؛ برای مثال اگر کودک اجازه دارد از تبلت یا موبایل شما استفاده کند، زمان مشخص و محتوای معلومی را تعیین کنید. و در نهایت، ما در تربیت جنسی کودک، به دنبال راهکارهای طولانی مدت و اثرگذار هستیم که بتوانیم بعضی خط قرمزها و باید و نبایدها را در کودک و نوجوان، درونی کنیم که او بدون حضور کسی و در خلوت و تنهایی، با کنترل درونی بتواند از شر وسوسه ها، در امان باشد.
با آرزوی موفقیت برای شما



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.