ناشناس

ازدواج با دختر مطلقه ایرادی داره؟

با سلام. پسری هستم مجرد با خانواده اصیل آبرو دار و خارج از کشور زندگی میکنم و درآمد خیلی خوبی دارم. چند مدتی با دختری آشنا شدم که سطح مالی شان در حد متوسط است ولی ایشان در سن 16 سالگی ازدواج کرده با بسری 14 سال از خودش بزرگتر و بعد از 6 سال طلاق گرفته. البته در دوران نامزدیه ولی دوشیزه نیست. بعد از طلاق بعد یک سال با من آشنا شده ولی در آن یک سال نمیدانم چه طوری زندگی کرده البته لازم به ذکر هست که حرف زدن به شکل خودمانی برایش معنی خاصی ندارد با استاد هم کلاسی یا ... ولی در صورتی که ما در خانواده خیلی بد نگاه میکنیم به این موضوع چون غریبه غریبه است. در گذشته با خانواده(برادر بسر عمو و همسرهایشان) در چند مراسمهایشان مشروب خورده وقتی همه چیز را کنار هم قرار میدهم نمیتوانم باورش داشته باشم ولی لازم به ذکر است بسیار پایبند وفادار صادق و عاشق است ولی گذشته ایشان آزارم میدهد البته نه موضوع ازدواجش. از بعد از طلاق تا روز آشنایی با من همیشه شک دارم در حدی که نمیتوانم قسم هایش را هم باور کنم. میترسم اشتباه کنم ولی در حد مرگ دوستش دارم.
چهارشنبه، 1 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

ازدواج با دختر مطلقه ایرادی داره؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 26 ساله )

با سلام. پسری هستم مجرد با خانواده اصیل آبرو دار و خارج از کشور زندگی میکنم و درآمد خیلی خوبی دارم. چند مدتی با دختری آشنا شدم که سطح مالی شان در حد متوسط است ولی ایشان در سن 16 سالگی ازدواج کرده با بسری 14 سال از خودش بزرگتر و بعد از 6 سال طلاق گرفته. البته در دوران نامزدیه ولی دوشیزه نیست. بعد از طلاق بعد یک سال با من آشنا شده ولی در آن یک سال نمیدانم چه طوری زندگی کرده
البته لازم به ذکر هست که حرف زدن به شکل خودمانی برایش معنی خاصی ندارد با استاد هم کلاسی یا ... ولی در صورتی که ما در خانواده خیلی بد نگاه میکنیم به این موضوع چون غریبه غریبه است. در گذشته با خانواده(برادر بسر عمو و همسرهایشان) در چند مراسمهایشان مشروب خورده وقتی همه چیز را کنار هم قرار میدهم نمیتوانم باورش داشته باشم ولی لازم به ذکر است بسیار پایبند وفادار صادق و عاشق است ولی گذشته ایشان آزارم میدهد البته نه موضوع ازدواجش. از بعد از طلاق تا روز آشنایی با من همیشه شک دارم در حدی که نمیتوانم قسم هایش را هم باور کنم. میترسم اشتباه کنم ولی در حد مرگ دوستش دارم.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر و قدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.

همانطور که می‌دانید ازدواج یکی از مهمترین حوادث و رویدادهای زندگی است و نقش مهمی ‌در سرنوشت و سعادت و خوشبختی انسان دارد، مضافاٌ بر اینکه اگر به نحو صحیح انجام پذیرد بسیاری از نیازهای انسان را اعم از نیازهای عاطفی و جنسی را تاْمین و باعث آرامش روحی انسان می‌شود بنابراین در عین حال که نباید در انتخاب همسر خیلی وسواس گونه عمل کرد اما دقت، شناخت و اتخاذ تصمیم حساب شده و بالاخره انتخاب صحیح از شرایط ضروری یک ازدواج موفق است. مهمترین مسئله در ازدواج و انتخاب همسر رعایت ملاک‌های اصلی ازدواج است که در روایات نیز بر آن تأکید فراوان شده است. رعایت این معیارها ضامن اصلی سعادت و خوشبختی در ازدواج است و عدم رعایت آن عواقب سنگینی برای زوجین در پی خواهد داشت. از همین لحظه دقت کنید که عاقلانه بیندیشید که آیا او این معیارها را دارد یا خیر؟

این معیارها را می‌توان به دو بخش عمده تقسیم کرد: 

الف) معیارهای اساسی: ملاک‌هایی که حتماً آن‌ها را باید در نظر داشته باشیم تا زندگیمان توأم با سعادت باشد. در نظر نگرفتن این معیارها موجب بروز مشکلاتی در زندگی ما خواهد شد. مانند:‌ دین داری، اخلاق نیکو، شرافت خانوادگی (نجابت و پاکی)، عقل.

ب) معیارهایی که موجب کاملتر شدن زندگی ما می‌شود. این معیارها اگر رعایت شوند زندگی ما بهتر و کاملتر خواهد شد. البته این معیارها به سلیقه و موقعیت افراد بستگی دارد و در افراد مختلف، متفاوت می‌باشد. از جمله این ملاک‌ها می‌توان سلامت جسم و روح، زیبایی، علم و سواد و کفو همدیگر بودن را نام برد؛ در نتیجه معیارهای دینی اسلام فقط ایمان و اخلاق نیست و موارد دیگر را نیز شامل می‌شود. بنابراین در گام اول باید دید این خانم معیارهای کافی را دارا است یا خیر؟ اگر این معیارهای اخلاقی را دارا است می‌توانید با او ازدواج نمایید ولی از نظر ما طبق مواردی که فرمودید ایشان شایستگی عقیدتی و اخلاقی را برای ازدواج با شما ندارند. حتی تنها دلیل آن می تواند مشروب خوری و ارتباطات اینچنینی باشد. قطعا خود شما هم در تردید هستید و نمی توانید با این موضوع کنار بیایید. پس این موضوع قطعا بر دوست داشتن او اولویت دارد.

مسئله دیگر موضوع ازدواج قبلی ایشان است که باید مورد بررسی قرار گیرد که چرا ازدواج سابق ایشان ناموفق بوده است. حتما در این مورد تحقیق نمایید و ببینید مشکل از ناحیه خودش یا همسرش بوده است و چرا؟!! در هر صورت این مورد نمره و وزن مناسبی را برای معیارهای انتخاب همسر کسب نمی کند و توصیه می کنیم گرچه سخت است ولی او را فراموش کنید و به موارد بهتر بیندیشید.

موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.