ناشناس

باید انتخاب رشته کنم" راهنمایی میخوام.

من دانش آموز کلاس نهم هستم و باید انتخاب رشته کنم و برای این کار نیاز به اطلاعاتی در این زمینه دارم. آیا شما میتوانید درباره رشته ها و تخصص هایی که بیشتر مورد نیاز کشور هستند اطلاعاتی به من بدهید؟
دوشنبه، 6 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

باید انتخاب رشته کنم" راهنمایی میخوام.

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 15 ساله )

من دانش آموز کلاس نهم هستم و باید انتخاب رشته کنم و برای این کار نیاز به اطلاعاتی در این زمینه دارم. آیا شما میتوانید درباره رشته ها و تخصص هایی که بیشتر مورد نیاز کشور هستند اطلاعاتی به من بدهید؟


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

انتخاب رشته سال دهم یکی از انتخاب های مهم در زندگی به شمار می رود چرا که انتخاب شغل و مسیر زندگی میتواند تحت تاثیر همین انتخاب باشد. اولین قدم در انتخاب رشته موفق این است که رشته ی انتخابی شما متناسب با علاقه و توانایی هاتان باشد؛ یعنی اینکه باید ببینیند از خواندن چه درس هایی لذت بیشتری میبرید و توانایی یاد گرفتن چه درس هایی را بیشتر دارید و در آینده دوست دارید چه کاره شوید! در ادامه مقاله بررسی میکنیم که چطور به بهترین نحو انتخاب رشته سال دهم رو انجام بدیم. برای انجام این امر لازمه که درباره انواع شاخه ها و رشته های تحصیلی و رشته های دانشگاهی مربوط به هر رشته به شناخت کامل و کافی برسید.

الف- رشته علوم تجربی:

یکی از رشته های پرطرفدار شاخه نظری مخصوصا در سال های اخیر رشته علوم تجربی هست. دانش آموزانی که در دوره راهنمایی علوم تجربی رو دوست داشتن و در دبیرستان هم به زیست و شیمی و فیزیک علاقمندن و همچنین دوست دارن در آینده رشته های مرتبط با پزشکی و پیراپزشکی و همچنین رشته های علوم آزمایشگاهی و علوم تغذیه و زیست و شیمی و مهندسی های منابع طبیعی و کشاورزی رو در دانشگاه انتخاب کنن باید در دبیرستان رشته علوم تجربی رو انتخاب کنند.

ب- رشته ریاضی و فیزیک:

یکی دیگه از رشته های پرطرفدار در شاخه نظری رشته ریاضی و فیزیک هست. دانش آموزان ریاضی و فیزیک باید علاقه زیادی به درس های فیزیک و ریاضی و شیمی داشته باشند. همچنین باید توانایی تجزیه و تحلیل و تجسم اجسام و اشکال هندسی رو در ذهن داشته باشند.

ج- رشته ادبیات و علوم انسانی:

یکی دیگه از رشته های شاخه نظری رشته ادبیات و علوم انسانی هست. موضوع اصلی رشته علوم انسانی مطالعه مسائل مربوط به انسان هست. دروس اصلی این رشته شامل ادبیات، تاریخ و جغرافیا، اقتصاد، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق و روان شناسی است.

د- رشته علوم و معارف اسلامی:

دانش آموزانی که در مقطع دبیرستان رشته علوم و معارف اسلامی را انتخاب کردن برای رشته های دانشگاهی میتونن همه رشته های مربوط به علوم انسانی رو انتخاب کنن. از جمله رشته های علوم و معارف اسلامی میشه الهیات و معارف اسلامی، مدیریت، حقوق و علوم قضایی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی و رشته های مربوط به علوم اجتماعی مثل جامعه شناسی، علوم سیاسی، روابط بین الملل، مددکار اجتماعی، تاریخ، جغرافیا، زبان و ادبیات فارسی و گرایش های مختلف اون و گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجی با گرایش های اون رو نام برد. به صورت کلی باید به علاقه و استعدادتان توجه کنید ولی حتما با دانشجویان هر رشته نیز مشورت کنید.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.