ناشناس

نمیتونم برای درسهام برنامه ریزی میکنم. چیکار کنم؟

سلام. من برای درسهام برنامه ریزی میکنم ولی نمیتونم اون رو انجام بدم یعنی حوصلم نمی کشه. چیکار کنم؟
پنجشنبه، 9 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نمیتونم برای درسهام برنامه ریزی میکنم. چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 16 ساله )

سلام. من برای درسهام برنامه ریزی میکنم ولی نمیتونم اون رو انجام بدم یعنی حوصلم نمی کشه. چیکار کنم؟


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
برنامه ریزی زمانی صحیح است که شما ان را منطبق بر ویژگی های روانی و جسمی خود بنا کرده باشید. مثلا زمانی که فرد کند خوان است باید زمان بیشتری را برای مطالعه در نظر بگیرد و یا فردی که به سکوت عادت دارد باید مکان خلوت را برای مطالعه انتخاب کند تا بتواند تمرکز نموده و برنامه را پیش ببرد و... . نکته های ذیل را در برنامه ریزی جدید خود در نظر بگیرید تا نتیجه بهتر را کسب کنید.
1- شرایط فردی و خصوصیات خود را بیابید و بر اساس ان برنامه را تنظیم نمایید. از برنامه دیگران میتوان الگو گرفت اما باید ان را بر خودتان منطبق سازید.
2- الزام به برنامه ریزی، اجرای قانون مهمتر از وضع ان است. یعنی اگر شما متناسب ترین برنامه ریزی را هم انجام داده باشید، تا زمانی که انگیزه و اراده لازم را برای انجامش نداشته باشید، برنامه ریزی سودی نخواهد داشت.
3- برای خود پاداش و تنبیه در نظر بگیرید. اگر بر طبق برنامه عمل کردید یک امتیاز مثبت و اگر در اجرای برنامه کوتاهی کردید، امیتاز منفی به خود بدهید.
4- تنبیه ها و تشویق ها باید اثربخش باشد و سبب ایجاد انگیزه درفرد نماید. مثلا اگر تماشای فیلم برایتان لذت بخش است، به خود بگویید که در صورت عمل به برنامه اجازه تماشای فیلم را خواهید داشت و اگر خواستید خود را تنبیه کنید، خود را از تماشای سریال موردنظر در ان روز محروم کنید.
5- قدم به قدم پیش بروید. فردی که تا کنون اهل برنامه ریزی و انضباط نبوده نباید انتظار داشته باشد که از همان بار اول ، همه برنامه را خوب پیش برود.
6- مطلب دیگر اینکه اگر شما بتوانید حتی حدود 80 -70 درصد در برنامه های خود مخصوصا در برنامه های فشرده موفق شوید، خود این نشانه موفقیت شماست و لازم نیست که خود را برای اتمام کار سرزنش نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.