ناشناس

از شیر گرفتن کودک 22 ماهه باید چگونه باشد؟

سلام خسته نباشید. ببخشید کودکی 22 ماهه دارم که حتما باید شیر بخوره تا بخوابه بیشتر شب ها تا صبح شیر میخوره. میخوام از شیر بگیرمش. لطفا کمکم کنید. در ضمن خیلی بد غذاست اصلا درست غذا نمی خوره و خیلی بازیگوشه. لطفا کمکم کنید.
سه‌شنبه، 28 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

از شیر گرفتن کودک 22 ماهه باید چگونه باشد؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 30 ساله )

سلام خسته نباشید. ببخشید کودکی 22 ماهه دارم که حتما باید شیر بخوره تا بخوابه بیشتر شب ها تا صبح شیر میخوره. میخوام از شیر بگیرمش. لطفا کمکم کنید. در ضمن خیلی بد غذاست اصلا درست غذا نمی خوره و خیلی بازیگوشه. لطفا کمکم کنید.


مشاور: خانم ضیایی

سلام و احترام خدمت شما مادر گرامی. بیان کردین "کودک 22 ماهه ای دارید که شب ها تا صبح شیر می خورد و تصمیم دارید که او را از شیر بگیرید": شیر گرفتن، یکی از رویدادهای مهم زندگی کودک هست و سینه ی مادر، برای او تنها یک وسیله ی تغذیه نیست بلکه در نظر او منبع امنیت و آرامش و لذت است. بیشتر کودکان نوپا به این تغییر بزرگ زندگی شان واکنشی جدی نشان می دهند. در این دوران، معمولا پرخاشگر و بهانه گیر میشوند و شب ها بی تابی می کنند و نیازمند صبر و حوصله بیشتری از سوی والدین هستند تا این مرحله را به درستی و با آرامش بگذرانند.
- با توجه به اینکه فرزندتان به شیر خیلی وابسته است طبیعتا گرفتن یک باره هم برای شما و هم برای کودک دشوار است. بنابراین بهتر است کودک را به تدریج از شیر بگیرید. به این صورت که در طول روز میزان دسترسی کودک به سینه مادر کمتر شود. مثلا مادر لباس های جلو بسته بپوشد.
- صبح‌ها وقتی کودک از خواب بیدار شد به او شیر دهید و نوبت بعدی را تا جایی که امکان دارد به تأخیر بیندازید. در این حالت خود به خود، تعدادی از دفعات شیردهی حذف می‌شود. البته باید این زمان را با خوراکی‌های مقوی و میوه‌ها پُر کنید. اگر گرسنه بماند حتماً باز هم به سراغ شما می‌آید.
- بسیاری از متخصصان می‌ گویند برای اینکه تدریجی این کار را انجام دهید اول باید شیری را که وسط روز می خورد، قطع کنید، بعد شیر صبح و در نهایت شیر وعده شب. این آخری از همه سخت‌ تر است چون تبدیل به چالشی بزرگ می شود و ممکن است کودک نخوابد. برای ساده‌ تر کردن کار، قبل از خواب کارهای دیگری مانند حمام کردن، کتاب خواندن و تکنیک‌ های آرامبخشی انجام دهید و حواس کودک را پرت کنید.
- در این دوران هرچه بیشتر با کودک خود ارتباط صمیمانه و عاطفی برقرار کنید و وقت بیشتری برای بازی با او در نظر بگیرید تا احساس آرامش کند. و در نهایت، شما باید رغبت و تمایل کودک به غذا و آبمیوه و نوشیدنی های دیگر را افزایش دهید تا موقع شیر گرفتن، بتوانید جای گزین های مناسبی برایش داشته باشید. شما مادر عزیز می توانید با تزئین غذا و ترکیب رنگ های زیبا و استفاده از بشقاب های قشنگ و کودکانه که به سلیقه ی فرزندتان خریداری شده او را به غذا خوردن ترغیب کنید و این مرحله ی رشدی را با موفقیت سپری کنید.
با آرزوی موفقت برای شما



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.