ناشناس

بین انتخاب رشته حقوق و علوم سیاسی گیر کرده ام. اگر امکان دارد لطفا کمکم کنید.

با سلام. بنده بین انتخاب رشته حقوق و علوم سیاسی گیر کرده ام. به هر دو علاقه دارم ولی نیاز به یک راهنمایی دارم. اگر امکان دارد لطفا کمکم کنید. با تشکر.
پنجشنبه، 13 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

بین انتخاب رشته حقوق و علوم سیاسی گیر کرده ام. اگر امکان دارد لطفا کمکم کنید.

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 18 ساله )

با سلام. بنده بین انتخاب رشته حقوق و علوم سیاسی گیر کرده ام. به هر دو علاقه دارم ولی نیاز به یک راهنمایی دارم. اگر امکان دارد لطفا کمکم کنید. با تشکر.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.

اینکه تاکنون رشته خود را انتخاب ننموده اید به خاطر این است که شاید هنوز هدف مشخصی برای زندگی و آینده شغلی خویش ندارید و همین مسئله باعث سردرگمی، سستی و از دست دادن انگیزه شما برای درس خواندن و برنامه ریزی برای آن شده است. اینکه بدانید هدف‌تان در زندگی چیست، خود باعث تحرک و حرکت شما می‌گردد. برای شناخت اهداف نیاز به تمرکز و تفکر است، چون اهداف، زندگی سازنده تصمیم‌گیری، نقش بسیار موثری در رسیدن به هدف و موفقیت در آن دارد. مطالعه نیز امری بسیار مهم است چون مطالعه پل ارتباطی انسانهاست و از همه مهمتر مشاوره، اینکه ما به چه کسانی مشورت کنیم نیز امر بسیار مهمی است. مشورت با انسان‌های خوش‌بین و خبره و مثبت‌اندیش، گامی بزرگ در راه رسیدن به هدف و موفقیت در آن است. توجه به اهداف زندگی و ترسیم درست آن، می‌تواند مشخص کند که چه کاری در اولویت قرار دارد و شما بایستی به آنها نسبت به امور دیگر بهای بیشتری بدهید. به فرض مثال، کسی که می‌خواهد در آینده دکتر یا مهندس شود، در امر درس و تحصیل باید بیش از فردی که می‌خواهد ورزشکار و یا مربی حرفه ای در رشته خاصی شود، تلاش کند. اگر شما نیز هدف والایی همچون تحصیل در یکی از رشته های خوب را برای خویش در نظر گرفته اید باید برای رسیدن به این هدف والا از همین الان برنامه‌ریزی درست و اصولی کنید.

اما در خصوص رشته حقوق و علوم سیاسی لازم است حتما تحقیقات مفصلی داشته باشید و از فارغ التحصیلان این دو رشته و بازار کار هر کدام از این دو تحقیق کنید تا بتوانید به نتیجه بهتری برسید. در حال حاضر قطعا بازار کار رشته حقوق بهتر از علوم سیاسی است ولی ماهیت این دو رشته متفاوت است و علاقه شما نیز در این خصوص مهم است. پس بیشتر تحقیق کنید. همچنین از موسسات آموزشی نیز می توانید کمک بگیرید.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.