ناشناس

متاسفانه علی رغم میل خودم خود ارضایی میکنم میخواستم ببینم ایا صیغه کردن راه حل خوبی است؟

سلام ببخشید من میل جنسی زیادی دارم و متاسفانه علی رغم میل خودم خود ارضایی میکنم میخواستم ببینم ایا صیغه کردن راه حل خوبی است؟ یک راه حل خوب برای رفع این موضوع پیشنهاد کنید. ایا دوست دختر داشتن مفید هست؟
يکشنبه، 16 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

متاسفانه علی رغم میل خودم خود ارضایی میکنم میخواستم ببینم ایا صیغه کردن راه حل خوبی است؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

سلام ببخشید من میل جنسی زیادی دارم و متاسفانه علی رغم میل خودم خود ارضایی میکنم میخواستم ببینم ایا صیغه کردن راه حل خوبی است؟ یک راه حل خوب برای رفع این موضوع پیشنهاد کنید. ایا دوست دختر داشتن مفید هست؟


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

خودارضایی از گناهان کبیره و دارای عوارض فراوان جسمی و روانی است. تعداد خودارضایی شما نیز بسیار زیاد است و طبیعتا آسیب آن به جسم و روانتان نیز شدید است. توصیه می کنیم با راهکارهایی که عرض می کنیم هر چه سریعتر از تعداد این عمل کاسته و آن را ترک کنید و به آینده خود کمک کنید.

برادر عزیز! هدف وسیله را توجیه نمی کند، اینکه شما به نتیجه ارتباط با دختر برسید قطعا این وسیله (ارتباط) برای رسیدن به هدف (کنترل شهوت) مناسب نیست بلکه خودش ضد هدف است. پس این مسیر اصلا به صلاحتان نیست. ازدواج موقت نیز گرچه حلال است ولی آسیب های متعددی به لحاظ فرهنگی دارد که نباید به آن رو آورید. و اما مهمترین راهکار ترک خود ارضایی و کنترل شهوت پس از اینکه تصمیم واقعی برای ترک گرفتید، کنترل حواس (خصوصا چشم و گوش)، کنترل فکر و خیال و همچنین کنترل تغذیه و محیط می باشد. بدون این کار امکان ترک وجود ندارد، تصور کنید فردی یک پنبه آغشته به بنزین را به شعله آتش نزدیک می کند و بعد انتظار دارد که آن پنبه آتش نگیرد، به نظر شما چنین چیزی امکان دارد؟ مگر می شود فردی تصاویر و صحنه های جنسی را تماشا کند و یا در ذهن خود این صحنه ها را تصور نماید؛ اما تحریک جنسی در او بوجود نیاید، چنین فردی حتی اگر تمام شیوه های کنترل شهوت و ترک خودارضایی را نیز بکار بسته باشد، باز هم نخواهد توانست جلوی تحریک و گناه را بگیرد. پس نکته اساسی در ترک خودارضایی کنترل همه جانبه می باشد. شما نیاز به یک تصمیم جدی، اراده ای قوی و قدری کنترل حواس، ذهن و بدن دارید. به هر حال در انتظار معجزه و یا یک راه حل استثنایی نباشید، همه چیز بستگی به خود شما دارد، اگر شما تصمیم خود را به طور جدی بگیرید و قصد داشته باشید خودارضایی را برای همیشه رها کنید، می توانید ابتدا با تقویت اراده، و سپس با کنترل همه جانبه ورودی های تحرک کننده، به ترک این عمل اقدام نمایید و آینده خوب و زیبایی را برای خود رقم بزنید و بدانید که این کار شدنی است، چرا که افرادی که به مراتب از شما وضعیت بدتری داشته اند و همچنین مدت زمان بیشتری این عمل را انجام داده اند، توانسته اند این مشکل را حل کنند و آن را برای همیشه ترک کنند. متاسفانه خود ارضایی علاوه بر داشتن عوارض جسمانی و روانی، سبب دوری از خداوند می گردد. البته این مشکل نیز به سادگی قابل حل می باشد؛ چرا که فردی که از گناه توبه می کند و به سوی خدا باز می گردد مانند فردی است که اصلا گناهی انجام نداده است و شاید بتوان گفت بزرگترین امید و مژده ای که خداوند به بنده اش داده است همین راه برگشت می باشد. راهکارها:

1. نخستین گام برای درمان این عادت ناپسند، این است که فرد باور داشته باشد که این مشکل درمان پذیر است. نورمن وینسنت پیل روان‌شناس آمریکایی چنین می‌گوید: « هرگز کلمة نمی‌شود را به کار نبرید؛ زیرا کاربرد آن یعنی قبول آن». بسیاری از کسانی که مدت های طولانی گرفتار خود ارضایی بوده اند، با توکل بر خدا و تلاش و جدیت خودشان توانسته اند این عادت زشت را کنار بگذارند. حتی کسانی را می شناسیم که بیش از ده سال به این عادت مبتلا بوده اند ولی موفق به ترک شده اند. پس فرد مبتلا به هیچ عنوان نباید ناامید و مأیوس شود و دست از تلاش خودش بردارد.

2. نکتة دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد تدریجی بودن درمان‌است. فردی که چند ماه و یا چند سال گرفتار این مشکل بوده، نباید از خودش انتظار داشته باشد که در عرض چند روز یا چند هفته بتواند این کار را ترک کند؛ همین که به تدریج بتواند از تعداد دفعات آن بکاهد، پیشرفت خوبی کرده است. کسی که به خود‌ارضایی عادت کرده باشد، برای درمانش نیاز به زمان دارد؛ درست مثل کسی که معتاد به مواد مخدر شده باشد. چنین شخصی نباید در درمان عجله کند و اگر بعد از مدتی دید هنوز مشکلش حل نشده، نباید ناامید گردد. درمان مشکلی که به صورت عادت درآمده است ،در زمان کوتاه، معمولاً غیر ممکن و یا خیلی مشکل است. گاهی اوقات درمان خود‌ارضایی، حداقل به همان میزانی که فرد مبتلا به این کار بوده، نیازمند زمان است. البته گاهی اوقات هم فرد با ارادة قوی خودش، پس از سال‌ها ابتلا به خود‌ارضایی، در عرض مدت کوتاهی این کار را ترک می‌کند. پس فردی که گرفتار خود ارضایی است، نباید عجله کند و از میدان مبارزه بیرون برود. به هر میزان که بتواند تعداد دفعات این عمل را کم کند, خودش موفقیت به شمار می‌رود.

3. برخی از روان‌شناسان، خود ارضایی را «مرض تنهایی» نام نهاده‌اند. این مطلب به خوبی نشان می‌دهد که تنهایی یکی از زمینه‌‌های ابتلای فرد به خود ارضایی است. پس نباید به هیچ عنوان تنها بماند. به هر طریق ممکن از تنهایی چه در خانه و چه در بقیه مکان ها فرار کند. چون معمولاً افراد در حضور دیگران دست به خودارضایی نمی‌زنند، پس بر فرد مبتلا لازم است که زمینه تنها بودن خودش را از بین ببرد و بدین وسیله گامی بلند در جهت درمان مشکل بردارد.

4. نکته دیگری که برای درمان این مشکل باید مورد توجه قرار گیرد، کنترل نگاه است. تصاویر و خیالاتی که به ذهن فرد می‌آید به سبب دیدن فیلم‌ها، عکس‌ها و تصاویری است که قبلا دیده است. اگر در گذشته خیلی به این مطلب پایبند نبوده‌، از همین الآن تصمیم جدی بگیرد که چشم و نگاهش را کنترل کند. برای خودش قانونی وضع کند که اگر به نامحرم نگاه شهوانی و غیرعادی کرد و یا فیلم و تصویری را دید، فلان تنبیه را برای خودش در نظر بگیرد. اگر چند وقت این برنامه را اجرا کند، می‌بیند که موفق خواهد شد.

5. همان طور که حواس ظاهری نقش مهمی‌ در تحریک میل جنسی دارند، فکر و خیال پردازی نیز سهم بسزایی در این زمینه به خود اختصاص می‌دهد. بعضی از افراد در کنترل حواس ظاهری خود موفقند؛ ولی کنترل فکر و خیال را خیلی جدی نمی‌گیرند و از همین‌جا ضربه می‌خورند. دائماً در خیال خود صحنه‌های غیر اخلاقی را تجسم می‌کنند و همین امر ممکن است آن‌ها را به سمت گناه سوق دهد. امام علی (ع) در این زمینه می‌فرماید:« هرکس زیاد به فکر گناهان باشد، عاقبت به سمت گناه کشیده می‌شود.» خوب است، کسی که گرفتار خود‌ارضایی است همیشه موضوعاتی برای فکر کردن در ذهنش داشته باشد ، موضوعاتی علمی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و مذهبی و ... و هر زمان که افکار و تخیلات جنسی به ذهنش هجوم آوردند، با پرداختن به آن موضوعات خودش را از شر افکار و وسوسه‌های شیطانی نجات بخشد. همچنین می‌تواند با مطالعة کتاب‌های مورد علاقه، فکر و خیالش را مهار کند. یا هر زمان که افکار جنسی به ذهنش آمدند، به کار دیگری بپردازد و یا تغییر موقعیت دهد.

6. معمولاً کسانی که گرفتار خود ارضایی می شوند، اراده شان ضعیف می شود و همین مسأله آنها را در درمان با مشکل مواجه می سازد. البته قطعاً ارادة آنها به طور کلی از بین نرفته است؛ نشانه‌اش هم این است که این کار را در جلوی دیگران انجام نمی‌دهند و یا این که گاهی اوقات برای مدتی کوتاه یا طولانی این عمل را ترک کرده‌اند. پس اراده‌شان به طور کلی از بین نرفته است. منتهی ممکن است کمی ضعیف شده باشد. لازم است از طریق ورزش منظم اراده خود را تقویت نمایید. راهکارهای بیان شده را بطور مرتب و در کنار یکدیگر انجام دهید تا شاهد نتایج شیرینش باشید. ما هم برایتان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.