ناشناس

پسرم در اینترنت دنبال آموزش سکسه" چه کنم؟

پسر یازده ساله ای دارم که در اینترنت دنبال آموزش سکس و یه سری مسائل جنسیه دیگه هست. من باید چیکار کنم؟
سه‌شنبه، 1 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

پسرم در اینترنت دنبال آموزش سکسه" چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 36 ساله )

پسر یازده ساله ای دارم که در اینترنت دنبال آموزش سکس و یه سری مسائل جنسیه دیگه هست. من باید چیکار کنم؟


مشاور: خانم ضیایی

با سلام و احترام خدمت شما مادر گرامی. بیان کردید "پسر یازده ساله ای دارید که در اینترنت رابطه ی جنسی را سرچ کرده است": نگرانی و دغدغه ی شما مادر عزیز را درک می کنم، امیدوارم صحبت هایم بتواند اندکی حال پریشان شما را بهبود بخشد. کودکان در هر سن و سالی کنجکاوی ها و سوالاتی دارند که امروزه با دسترسی بودن موبایل، تبلت و کامپیوتر خیلی راحت می توانند به سوالات و وسوسه های خود دسترسی پیدا کنند. در اینجا وظیفه ی والدین این هست که اطلاعات خود را در زمینه ی تربیت جنسی کودک بالا ببرند تا بتوانند در چنین موقعیت هایی، برخورد صحیح داشته باشند. بزرگوار ما در تربیت جنسی کودک، به دنبال راهکارهای طولانی مدت و اثرگذار هستیم که بتوانیم بعضی خط قرمزها و باید و نبایدها را در کودک و نوجوان، درونی کنیم که او بدون حضور کسی و در خلوت و تنهایی، با کنترل درونی بتواند از شر وسوسه ها، در امان باشد. بنابراین رفتارهای شتاب زده ی هیجانی مثل متهم کردن، تنبیه کردن، توهین کردن، تحقیر و سرزنش،.... شاید برای مدتی کوتاه اثرگذار باشد ولی احتمال برگشت این خطاها وجود دارد و چه بسا کودک، کنجکاوی های خود را در خارج از خانه و در بین دوستان و آشنایان تامین کند و همچنین باعث می شود رابطه ی شما با پسرتان خدشه دار شود. برای طرز رفتار صحیح با کودک، در زمینه ی تربیت جنسی نکاتی خدمتتان عرض می کنم:
- در ابتدا باید والدین ارتباط شان را با کودک تقویت کنند تا او هر سوال و کنجکاوی دارد بتواند به راحتی از آن ها بپرسد، خصوصا با والد همجنس خود یعنی پدر با پسر و مادر با دختر. گاهی والدین از این موضوع شرم دارند و برایشان سخت هست درباره ی این مسائل با فرزند خود صحبت کنند. در صورتی که اولین جایگاه تربیت جنسی در خانواده هست و والدین باید به هر مسئله و چالش جنسی فرزند، به دید فرصت نگاه کنند و آموزش های لازم را با توجه به درک و فهم و سن فرزند به او دهند.
- برای فرزند خود امنیت پرسشگری ایجاد کنید تا بتواند سوالات و کنجکاوی های خود را از شما بپرسد. برای هر سوالی که پرسید در ابتدا میزان اطلاعات کودک را محک بزنید که خودت چه میدانی یا نظرت چیست؟ و بعد به اندازه ی درک و فهم او ، بهش اطلاعات درست دهید.
- زمانی که کودک صحنه ها و تصاویر مستهجن مواجه شد، از این فرصت برای تربیت جنسی صحیح در کودک بهره بگیرید و حریم خصوصی و... را آموزش بدهید و به او گوشزد کنید که ما اجازه نداریم اندام های جنسی خودمان را به دیگران نشان دهیم و همچنین اندام جنسی دیگران حتی در فیلم و موبایل را هم ببینیم و سعی شود در محیط خانه، حریم خصوصی هنگام تعویض لباس، رفتن به حمام و ... رعایت شود.
- اگر رابطه ی پدر با پسر خوب و صمیمی هست می توان به پدر پیشنهاد داد، تا در یک گپ دوستانه، درباره ی پیامدهای نامطلوبی که اینگونه تصاویر دارد با فرزند صحبت کند که الآن سن ساختن آینده ی تو هست. الان باید سرمایه گذاری هایت را انجام بدی تا بتوانی، بزرگسالی موفق تری داشته باشی. پس لازم هست این نیرو و انرژی را برای رسیدن به اهدافت صرف کنی. اگر دوستانت هم خواستند عکس و فیلم نشانت دهند، سعی کن نگاه نکنی. اگر قرار هست حال ما خوب باشد باید مراقب ورودی های ذهنمان باشیم مراقب گوشمان، زبانمان، چشممان باشیم . دیدن این فیلم و عکس ها کمکی به شما نمی کند و برای هیچ کس مناسب نیست. این قبیل فیلم ها به همه آسیب می رساند؛ چون اثرات جبران ناپذیری روی مغز انسان به جا می گذارد و آرامش را از ما می گیردو باعث احساس منفی در وجود ما می شود.
- ما باید کاری کنیم که کودک احساس ارزشمندی و عزت نفس بکند در این صورت بهتر می تواند امیال و هیجاناتش را مدیریت کند خصوصا اگر فرد زمینه ی دینی و مذهبی داشته باشد با پر و بال دادن به این اعتقادات، خودکنترلی و خویشتن داری در فرد بیشتر می شود.
- فرصت هیجان مثبت باید در محیط خانواده ایجاد کرد. خانوادگی به سینما، گردش، تفریح، تئاتر، بروید. زمانی که مغز و ذهن از تخیل های مثبت، هیجان انگیز و ارزشمند پر باشد، جایی برای تخیل های منفی ندارد .
- باید برای اوقات فراغت فرزندتان برنامه ریزی جدی داشته باشید. کودک در این سنین دارای انرژی فراوان جسمانی است. تشویق او به انجام ورزش‌های گوناگون، باعث می شود تا انرژی خود را به طریق منطقی هدایت کند. وقتی در فضای واقعی برای فرزند، جاذبه ایجاد می کنیم کمتر به فضای مجازی پناه می برد. و در نهایت، باتوجه به اینکه پسر شما دیر یا زود وارد دوران بلوغ می شود، کنجکاوی ها و سوالات او در زمینه ی جنسی بیشتر می شود. و طبیعتا به طرق مختلف می تواند آن ها را جستجو کند. ولی مهم ترین منبع ارائه ی اطلاعات صحیح و مناسب برای کودکان، خانواده و والدین هستند که می توانند با شرکت در کارگاه های در زمینه ی تربیت جنسی، فرزندپروری،...آگاهی خود را ارتقا دهند و راه های پیشگیری از رفتارهای نامطلوب را آموزش ببینند.
پیروز و سربلند باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.