ناشناس

ترس از تصادف دارم" چه کنم؟

سلام . ده روز پیش رفتیم سفر و توی برگشت برادرم پشت فرمون بود ، یه لحظه سر بلند کردم دیدم داداشم حواسش نیست و با همون سرعتی که داشتیم زدیم به ماشین جلویی، من خیلی ترسیدم و... ماشین رو هم تازه گرفتیم بنا بود بعد از سفرمون من برم تعلیم رانندگی و بشینم پشت فرمون ،گواهی نامه دارم فقط محض تمرین قرار بود برم تعلیم . ولی از اون به بعد سوار ماشین خودمون که میشم ، نزدیک هر ماشینی توی سرعت گیر و چراغ قرمز میشیم حس میکنم الانه که بزنیم بهش ، یا همه ش فکر میکنم الان بهمون میزنن الان تصادف میکنیم ، خیلی میترسم گوشت تنم میریزه . همه ش فکر میکنم پس من چه جوری خودم میخوام بشینم پشت فرمون و رانندگی کنم ، اگر در بیام تنها بیرون که سکته میکنم ، چه کنم ترسم بریزه؟؟
پنجشنبه، 3 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

ترس از تصادف دارم" چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 23 ساله )

سلام . ده روز پیش رفتیم سفر و توی برگشت برادرم پشت فرمون بود ، یه لحظه سر بلند کردم دیدم داداشم حواسش نیست و با همون سرعتی که داشتیم زدیم به ماشین جلویی، من خیلی ترسیدم و... ماشین رو هم تازه گرفتیم بنا بود بعد از سفرمون من برم تعلیم رانندگی و بشینم پشت فرمون ،گواهی نامه دارم فقط محض تمرین قرار بود برم تعلیم . ولی از اون به بعد سوار ماشین خودمون که میشم ، نزدیک هر ماشینی توی سرعت گیر و چراغ قرمز میشیم حس میکنم الانه که بزنیم بهش ، یا همه ش فکر میکنم الان بهمون میزنن الان تصادف میکنیم ، خیلی میترسم گوشت تنم میریزه .
همه ش فکر میکنم پس من چه جوری خودم میخوام بشینم پشت فرمون و رانندگی کنم ، اگر در بیام تنها بیرون که سکته میکنم ، چه کنم ترسم بریزه؟؟


مشاور: خانم قربانی

سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
به دلیل مشاهده سانحه رانندگی ، ترس وجودتان را فراگرفته و سبب شده اضطراب از رانندگی در شما ایجاد شود و نگران موفقیت خود در این مهارت شوید.
دوست جوان، ترس بعد از تجربه اتفاق ناخوشایند تا حدودی طبیعی است مخصوصا که مدت زمان اندکی هم از این اتقاف می گذرد. بهتر است صبور باشید و اجازه دهید که با گذشت زمان خاطره این اتفاق برایتان کمرنگ تر شود. زمانی که این افکار منفی به شما هجوم می اورد، ابتدا تلخ بودن ان را بپذیرید، سپس با تحلیل ذهنی به خود بگویید که علت ان عدم توجه و دقت راننده بوده و در صورت دقت به راحتی میتوان مانع هر حادثه ای شد. به خود متذکر شوید که انچه شما را اذیت میکند، نداشتن مهارت رانندگی یا واقعیت بیرونی نیست، بلکه افکارمنفی ناشی از ترس است و لزومی ندارد که به ان بها دهید و ان را بزرگ نمایی کنید. اتفاق میتواند برای هر فردی که دقت لازم راندارد میتواند رخ دهد اما شما حتما با تلاش ، تمرین و دقت و توجه می توانید مانع همه انها شوید. رانندگی خود را دنبال کنید و از صحنه های ترسناک یا انچه شما را ازار میدهد، فرار نکنید به مرور این ترس به فراموشی سپرده خواهد شد. اما اگر شدت این ترس پس از گذشت زمان باز هم به قوت خود باقی بود، حتما به مشاوره حضوری مراجعه نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.