ناشناس

برای مشکلات جنسی نوجوانان در بلوغ راهکار دهید.

سلام. پسری 12 ساله دارم که بالغ شده و جوش های بلوغ را زده. به تازگی متوجه شدم در حمام و جاهای خلوت با خودش ور میرود. چه کنم التماس میکنم راهنمایی کنید چه برخوردی کنم؟
چهارشنبه، 23 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

برای مشکلات جنسی نوجوانان در بلوغ راهکار دهید.

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 35 ساله )

سلام. پسری 12 ساله دارم که بالغ شده و جوش های بلوغ را زده. به تازگی متوجه شدم در حمام و جاهای خلوت با خودش ور میرود. چه کنم التماس میکنم راهنمایی کنید چه برخوردی کنم؟


مشاور: خانم ضیایی

سلام و عرض ادب خدمت شما پرسشگر گرامی. بیان کردین "پسر 12 ساله ای دارید که به سن بلوغ رسیده است و متوجه شدید در جاهای خلوت، خودارضایی دارد": با توجه به اینکه فرزندتان تازه به بلوغ رسیده، همچین رفتارهایی در او تا حدی طبیعی هست و لازمه شما بزرگوار با مشاهده ی چنین رفتارهایی خونسردی خود را حفظ کنید و برخورد هیجانی نداشته باشید.
- نگهبانی کردن از نوجوان و چک کردن مداوم او، در پیشگیری کردن نوجوان از چنین رفتاری بی فایده است و حتی ممکن هست باعث بی اعتمادی پسرتان به شما شود چراکه حس می کند وارد حریم خصوصی اش شدین و این باعث شکاف ارتباطی بین شما و فرزندتان شود. ما، در تربیت جنسی دنبال راهکارهای طولانی مدت هستیم که خودکنترلی و تقوا و حیا در فرزندان درونی شود به گونه ای که بدون حضور والدین و در خلوت و تنهایی هم، آن ها از چنین رفتارهای نامطلوبی، حذر کنند.
- ویژگی های مانند اضطراب، نداشتن مهارت های اجتماعی، تماشای تصاویر محرک و... نوجوان را مستعد خودارضایی می کند. والدین باید در تربیت خود دنبال راهکارهای طولانی مدت و اثرگذار باشند که بتوانند بعضی خط قرمزها و باید و نبایدها را در کودک و نوجوان، درونی کنند که او بدون حضور کسی و در خلوت و تنهایی، با کنترل درونی بتواند از شر وسوسه ها، در امان باشد. مثلا ما باید کاری کنیم که نوجوان احساس ارزشمندی و عزت نفس بکند. در این صورت بهتر می تواند امیال و هیجاناتش را مدیریت کند خصوصا اگر فرد زمینه ی دینی و مذهبی داشته باشد با پر و بال دادن به این اعتقادات، خودکنترلی و خویشتن داری در فرد بیشتر می شود.
- در هنگام بلوغ و دوران نوجوانی، لازم هست بعضی نکات و مسائل درباره ی این دوران از زبان پدر به پسر گفته شود. مثل احتلام، نعوظ صبحگاهی و....و پدر برای او توضیح دهد که وقتی این اتفاق برای او می افتد لازم نیست ، اندام خصوصی خود را لمس کند، بلکه یک موسیقی ملایم گوش دهد .......
- باید برای اوقات فراغت فرزندتان برنامه ریزی جدی داشته باشید. نوجوان در این سنین دارای انرژی فراوان جسمانی است. تشویق او به انجام ورزش‌های گوناگون، باعث می شود تا انرژی خود را به طریق منطقی هدایت کند و برای کاهش اضطراب هم بسیار موثر است.
- فرصت هیجان مثبت باید در محیط خانواده ایجاد کرد. خانوادگی به سینما، گردش، تفریح، تئاتر، بروید. زمانی که مغز و ذهن از تخیل های مثبت، هیجان انگیز و ارزشمند پر باشد، جایی برای تخیل های منفی ندارد. و در نهایت، لازم هست والدین آگاهی خود را در زمینه ی تربیت جنسی کودک و نوجوان بالا ببرند، تا در هر موقعیت بتوانند رفتار مناسبی از خود نشان دهند.
با آرزوی موفقیت برای شما



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مشاوره مرتبط