ناشناس

موانعی که سر راه ازدواج هست رو چطور برطرف کنیم؟

سلام. معمولاً برای ازدواج توصیه می کنن که ابتدا خانواده رو در جریان قرار بدیم تا آن ها پیگیر کار بشن. (منظورم آشنایی قبل از خواستگاری رسمیه) 1. اگه خانواده مثلاً آدرس محل زندگی؛کار این فرد رو خواستن، چطور باید این اطلاعات رو به دست آورد؟ چون احتمال داره که دختر خانم متوجه مطلب بشه و واکنش منفی نشون بده. 2. این احتمال هم وجود داره که فرد مورد نظر به دلایل خاص خودش علاقه ای به پسر نداشته باشه اما این مطلب رو بعداً اعلام کنه. به نظرتون لازم هست که پسر، قبل از پیگیری خانواده، نظر دختر دربارۀ ازدواج رو غیرمستقیم یا مستقیم بپرسه؟
دوشنبه، 11 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

موانعی که سر راه ازدواج هست رو چطور برطرف کنیم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

سلام. معمولاً برای ازدواج توصیه می کنن که ابتدا خانواده رو در جریان قرار بدیم تا آن ها پیگیر کار بشن. (منظورم آشنایی قبل از خواستگاری رسمیه)
1. اگه خانواده مثلاً آدرس محل زندگی؛کار این فرد رو خواستن، چطور باید این اطلاعات رو به دست آورد؟ چون احتمال داره که دختر خانم متوجه مطلب بشه و واکنش منفی نشون بده.
2. این احتمال هم وجود داره که فرد مورد نظر به دلایل خاص خودش علاقه ای به پسر نداشته باشه اما این مطلب رو بعداً اعلام کنه. به نظرتون لازم هست که پسر، قبل از پیگیری خانواده، نظر دختر دربارۀ ازدواج رو غیرمستقیم یا مستقیم بپرسه؟


مشاور: خانم قربانی

سلام و درود بر شما همراه گرامی سایت راسخون.
باور و نحوه و روش شما در اشنایی ستودنی ست و کاملا صحیح و کم دردسر تر. لذا بر این اساس به سوالات شما اینگونه میتوان پاسخ داد. در پاسخ سوال اول، اگر منظورتان این است‌که مثلا با دختر خانم در محیط بیرون اشنا شده اید، خب میتوانید این مطلب را با صراحت و صداقت به خانواده خود اعلام کنید و اگر دنبال کسب اطلاعات از دخترخانم برای انجام مراسم خواستگاری هستید، باز راه حل این است که جهت جلوگیری از واکنش منفی دختر خانم و سوء تفسیر ایشان مبنی بر مزاحمت، میتوانید به جای طلب کردن اطلاعات شخصی، شماره تماس خانواده اش را طلب کنید یا مادر و خواهرتان را واسطه کنید تا اطلاعات او را کسب کند. نکته بعدی اینکه ، معمولا دختری که قصد ازدواج دارد نسبت به خواستگاری واقعی اولیه، واکنش منفی نشان نمیدهد.
پاسخ سوال دوم، این مسایل با توجه به شرایط و سلایق پیش می اید و نمیتوان تکلیف دقیقی برای ان مشخص کرد. اما بدانید فرد پخته و دارای امادگی برای ازدواج حتما تکلیف خود را میداند و اگر از همان ابتدا مخالف باشد ان را اعلام میکند و اگر در مراحل بعدی متوجه تغییر نظر خود شد، حتما ان را اعلام میکند‌ . از طرفی قرار نیست شما در لحظه اول به پاسخ مثبت برسید، مطمئنا ازدواج نیاز به شناخت دارد و در طی جلسات و ارتباطات متعدد به دست می اید و در هر محله امکان تغییر نظر از منفی به مثبت یا بالعکس وجود دارد. وسواس و حساسیت بیهوده به خرج ندهید و با کمک خانواده اقدام کنید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.