ناشناس

به طور دائم استرس و اضطراب کنکور میاد سراغم" لطفا کمکم کنید.

سلام خدمت شما. من نمیدونم چرا از انتخاب خودم دارم پشیمون میشم. مثلا رفتم انسانی همش موقع درس خوندن به ذهنم میاد که اگه میرفتم هنر چه قدر خوب می شد. از طرفی همش به طور دائم استرس و اضطراب کنکور میاد سراغم. لطفا کمکم کنید. ممنون
جمعه، 3 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

به طور دائم استرس و اضطراب کنکور میاد سراغم" لطفا کمکم کنید.

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

سلام خدمت شما. من نمیدونم چرا از انتخاب خودم دارم پشیمون میشم. مثلا رفتم انسانی همش موقع درس خوندن به ذهنم میاد که اگه میرفتم هنر چه قدر خوب می شد. از طرفی همش به طور دائم استرس و اضطراب کنکور میاد سراغم. لطفا کمکم کنید. ممنون


مشاور: خانم قربانی


با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
دوست نوجوان، مشخص است که به تازگی وارد مقطع دبیرستان شده اید و مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته اید. فاصله گرفتن از دوستان سابق که هر کدام وارد یک رشته ای متفاوت شده اند، صحبت هایی که در مورد انتخاب خود میزنند و تصوارت شان در مورد اینده رشته شان، تصور اینکه مبادا انها گوی رقابت را ربوده باشند و موقعیت بهتری کسب کنند یا اینکه رشته انسانی رشته تنبل هاست و... ، همه و همه هر روز در ذهن شما جولان میزند و شما را به تردید میکشاند.
دوست عزیزم، علاوه بر افکار فوق، خاصیت دوران نوجوانی این است که بر موجی از تلاطمات سوار باشید و هر لحظه به تصمیمی برسید. ظاهرا مجموع این نکات است که سبب تردید شما در انتخاب رشته گشته است. توجه اگاهی های فوق و نکات ذیل میتواند به تردیدهای تان پایان دهد و نگرانی کنکور را نیز بکاهد:
- بیاد بیاوردید که چرا و بر چه اساسی رشته انسانی را انتخاب نمودید. این چرایی و فلسفه را به صورت یک تابلو برای خود در اورده و ان را در اتاق تان نصب کنید و به اهداف خود متعهد باشید.
- از مقایسه کردن خود با دیگران بپرهیزید. هر فردی استعداد و علایق متفاوتی دارد و ملاک تصمیم گیری هر فرد باید خودش باشد تا بتواند جایگاه خود را بیابد و در انجا موثر عمل کرده و بدرخشد.
- تفاوتها طبیعت دنیای مادی ست تا تمام نقاط مورد نیاز به خدمت رسانی به جامعه بشری، توسط افراد با استعدادهای متفاوت پر شود. ارزش هر ادمی به تلاش اوست نه موقعیت ظاهری و اسم و عنوان. تلاش کنید تحت تاثیر عنوان ها نباشید و بی جهت با افرادی که به دلیل اعتماد به نفس پایین، بدون اندیشه با اکثریت همراه میشوند، همراه نگردید.
- نیم نگاهی به مشاغل جامعه بیندازید تا ظرفیت های رشته ها را خوب بشناسید. خواهید دید رشته انسانی به جهت اهمیتی که در تولید فکر و تربیت انسان در همه ابعاد دارد و نقشی که در تولید علم ایفا میکند، چقدر گسترده و مفید ارزیابی میشود. بزرگترین اندیشمندان و صاحبان فکر و تحول افرینان جهان، از رشته های علوم انسانی سر براورده اند.
- در مورد غلبه بر اضطراب کنکور نیز، بدانید تا زمان کنکور بسیار مانده و اگر هم قرار باشد خود را برای کنکور اماده کنید، از سال بعد باید شروع کنید. اکنون و حتی در اینده مهمترین وظیفه شما تلاش است تا درس خواندن و مطالعه برایتان سخت جلوه نکند. اصلا به نتیجه هم فکر نکنید و همچنان خود را از جو سازی های بی اساس جامعه که ارزشها را به عنوان ها گره زده اند، دور سازید و فقط به اهداف خود فکر کنید.
- اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و اجازه ندهید دیگران از موضع برتر با شما سخن بگویند.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.