ناشناس

وسواس دارم و باید از مادر شوهرم نگهداری کنم" خسته شدم. چه کنم؟

سلام ۳تا فرزند پسر دارم. اولیش ۱۷ ساله. دومی ۱۰و سومی ۵ سال. دایم‌ در حال کار کردن هستم. شوهرمم همش سر کار هستش. تازه مادرشوهرم هم الزایمر داره و شوهرم اون رو اورده خونه ما و من دایم باید کارای اون رو انجام بدم و غیر از این خانواده همسرم دایم خونه ما هستند. خسته شدم. کمکم کنید
يکشنبه، 12 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

وسواس دارم و باید از مادر شوهرم نگهداری کنم" خسته شدم. چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 35 ساله )

سلام
۳تا فرزند پسر دارم. اولیش ۱۷ ساله. دومی ۱۰و سومی ۵ سال. دایم‌ در حال کار کردن هستم. شوهرمم همش سر کار هستش. تازه مادرشوهرم هم الزایمر داره و شوهرم اون رو اورده خونه ما و من دایم باید کارای اون رو انجام بدم و غیر از این خانواده همسرم دایم خونه ما هستند. خسته شدم. کمکم کنید


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
به دلیل مسئولیت های زیادی که دارید، دایم در حال فعالیت هستید و فرصتی برای استراحت و رسیدگی به خود ندارید و این امر موجب رنج شما گشته است.
دوست عزیز، راهکارهایی در این زمینه ارائه میشود که در صورت کاربست ان خواهید توانست شرایط را بهتر مدیریت نمایید و آرامش و اسایش بیشتری را تجربه کنید.
- از کمالگرایی و اینکه نیازهای همه راه به بهترین وجه براورده سازید، اجتناب کنید و فقط توان خود را لحاظ نمایید.
- در نشستی صمیمی از سختی های مسئولیت خود سخن بگویید و از او درخواست حمایت داشته باشید و به او پیشنهاد دهید که از میزان ساعات کاری خود بکاهد و بیشتر در منزل بماند.
- از غرزدن به همسرتان بپرهیزید و با این کار سبب دوری او از خود نشوید و اگر او زمانی به شما کمکی داشت، بسیار از او قدردانی کرده و از ان کارش تعریف و تمجید نمایید تا برای انجام دوباره ان تشویق شود. از طرفی هم متوجه تاثیر رفتارش در روحیه شما خواهد شد.
- امورات فرزندانتان را به خودشان محول کنید و بر اساس توان شان، انجام کارها را ببین ایشان تقسیم نمایید. این برنامه باید تحت عنوان تقسیم کار و استقلال پذیری و رشد معرفی شود. و برای انجام موفق، پاداش و برای عدم انجام ان، تنبیه یا جریمه لحاظ گردد.
- با هر یک از اعضای خانواده همسرتان که راحت تر هستید مشورت گونه سخن بگویید و از او درخواست کمک کنید. اجازه دهید او پیشنهاداتی به شما ارائه دهد و در این بین، او را به سمت انجام امورات مادرشان توسط فرزندان دیگر و همکاری و همراهی با شما، سوق دهید.
- در زمان حضور خانواده همسر، در زمان پذیرایی و انجام امور دیگر، تعارف کمک ایشان را بپذیرید و اگر انها هم پیش قدم نشدند، شما ایشان را به کمک و انجام کارها دعوت نمایید و اجازه دهید انها متوجه سختی پذیرایی شان بشوند.
- با نیت بندگی و اخلاص کارها را انجام دهید تا تمام سختی های شما، برایتان ثبت گردد و با توجه به اجر اخروی ان، خستگی تان کاسته شود.
- در ابتدای روز توسل به حضرت زهراسلام الله علیها و ذکر تسبیح ایشان را به یاد داشته باشید و انجام دهید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.