ناشناس

چطور دوست پیدا کنم؟

من یه دختر۱۳ ساله ام. از وقتی که به کلاس اول رفتم یه دوست صمیمی داشتم که خیلی دوستش داشتم تا کلاس ششم. اما وقتی به کلاس هفتم رفتم مدرسه هامون جدا شد. من حالا هیچ دوستی ندارم و همیشه تنهام. چیکار کنم؟
سه‌شنبه، 21 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چطور دوست پیدا کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 13 ساله )

من یه دختر۱۳ ساله ام. از وقتی که به کلاس اول رفتم یه دوست صمیمی داشتم که خیلی دوستش داشتم تا کلاس ششم. اما وقتی به کلاس هفتم رفتم مدرسه هامون جدا شد. من حالا هیچ دوستی ندارم و همیشه تنهام. چیکار کنم؟


مشاور: خانم کرمانی

سلام به شما نوجوان همراه" سپاس از اعتماد شما به راسخون، امیدوارم این پاسخ راهگشای شما باشد.
شما از تنهایی و نداشتن دوست صمیمی و دور شدن و جداشدن از دوست صمیمی و قدیمی خود ناراحت هستید و این ناراحتی شما به حق است، چرا که داشتن دوست یکی از نیازهای اصلی زندگی انسان است و انسان نمی تواند تنها زندگی کند. چون فطرتا موجودی اجتماعی است و خداوند در سرشت انسان میل به محبت کردن و محبت دیدن و برقراری ارتباط را قرار داده و این نیاز در تمام دوران های زندگی انسان وجود دارد و بخصوص دوره نوجوانی که شما در آن قرار دارید. دوره ای است که نیاز به رابطه صمیمی با دوستان و همسالان در آن موج می زند. برای همین نگرانی شما برایم قابل درک است و به شما حق می دهم که نگران باشید.
اما دوست نوجوان نگران نباشید چون شما هم می توانید دوباره در مدرسه جدید، دوست پیدا کنید و از تنهایی در بیایید اگردوست دارید با یکی از همکلاسی هایت دوست بشوید، سعی کنید شما در سلام و احوالپرسی کردن پیش قدم بشوید و یا اینکه در زنگ تفریح به همکلاسیت بگو میایی بریم مثلا بوفه یه چیزی با هم بخوریم. این خودش میشود یک شروع برای ارتباط خوب. و سعی کن این فرد مورد نظر را با اسم کوچک و صمیمانه صدا بزنی. بعد مثلا بهش پیشنهاد بدهی میایی امروز با هم درس بخوانیم. البته باید مراقب باشید که با فرد مناسبی که تا حدی میدانی فرد سالم و خوبی هست این رابطه را برقرار کنید. و یک نکته مهم عزیز نوجوان که باید همیشه حواست به آن باشد، در دوستی صفر و صد نباشید یعنی، مثلا اینکه بهترین دوستان باید تا ابد با هم باشند. یا اینکه فقط با یک نفر دوست شوید این طرز فکر به زندگی اجتماعی شما لطمه می زند. بنابراین سعی کنید که دایره دوستی خودتان را بزرگ کنید و بتوانید با بیشتر بچه های کلاس دوست شوید و وقت بگذرانید که اگر یک روز دوست صمیمی ات به هر دلیلی مدرسه نیامد شما تنها نباشید. بنابراین با راهکارهای که گفتم سعی کنید دوستان زیادی داشته باشید. می توانید در مکاتبات بعدی برایم بنویسید که چه کارهایی انجام دادید و چه پیشرفت هایی داشتید.
موفق و عالی باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.