ناشناس

چرا معلم های بدون سواد روانشناسی رو توی مدرسه راه می دن؟

با سلام و تشکر تز مشاوره هاتون. ممنونم که به من کمکی کنید و سوالام رو جواب می دید. من خیلی دوست دارم گوینده بشم. همه میگن‌ صدات خیلی قشنگه. من اون روز توی کلاس صدای بچه درآوردم. معلممون توی کلاس بود. برگشت گفت با این صدای مسخره ت کجا تو رو راه می دن. خیلی حالم بد شد و ناراحت شدم. حسابی تو یذوقم خورد. به مادرم گفتم گفت که باید خودت خودت رو باور داشته باشی و به نظر دیگران اهمیت ندی. البته مادرم قراره بیاد مدرسه به معاونمون تذکر بده ولی من اصلا حرف اون از یادم نمی ره. چرا معلم های بدون سواد روانشناسی رو توی مدرسه راه می دن؟
سه‌شنبه، 21 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چرا معلم های بدون سواد روانشناسی رو توی مدرسه راه می دن؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

با سلام و تشکر تز مشاوره هاتون. ممنونم که به من کمکی کنید و سوالام رو جواب می دید. من خیلی دوست دارم گوینده بشم. همه میگن‌ صدات خیلی قشنگه.
من اون روز توی کلاس صدای بچه درآوردم. معلممون توی کلاس بود. برگشت گفت با این صدای مسخره ت کجا تو رو راه می دن. خیلی حالم بد شد و ناراحت شدم. حسابی تو یذوقم خورد. به مادرم گفتم گفت که باید خودت خودت رو باور داشته باشی و به نظر دیگران اهمیت ندی. البته مادرم قراره بیاد مدرسه به معاونمون تذکر بده ولی من اصلا حرف اون از یادم نمی ره. چرا معلم های بدون سواد روانشناسی رو توی مدرسه راه می دن؟


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
دبیرتان به جای تشویق شما و در نظر گرفتن رویای تان، به صورت تند و نامودبانه، از شما انتقاد منفی داشته است و شما از این امر دلخور هستید.
دوست نوجوان من، هر کس هم که جای شما می بود از این رفتار نامناسب دبیرتان ناراحت میشد. زیرا که او توجهی به احساس شما نداشته است. من هم مانند مادرتان به شما توصیه میکنم به جای تایید گرفتن از دیگران، خودتان خود را باور کنید و به توانمندی هایتان ایمان داشته باشید و انقدر با قدرت پیش بروید و به موج های منفی ساطع شده ، بی توجه باشید که انها خودشان خلع سلاح نمایند. فکر کنید که صاحب یک قطعه گوشواره طلا هستید ولی دیگران ان را انکار میکنند و میگویند که ان طلا نیست، آیا به همین زودی تحت تاثیر قرار میگیرید یا به انها میخندید و باور خود را به رخ شان میکشید؟ اکنون نیز باید به همین شیوه عمل کنید و با تلاش و اثبات توانمندی خود در مسیر علاقه هایتان، انها را به اشتباه بودن ادعایشان، متوجه سازید و البته بد نبود که در همان زمان با احترام به دبیرتان نیز اشاره میکردید که هر فردی نظری دارد و نگاه مثبت و یا منفی هر فرد نشان از قدرت روانی خودش دارد، من به توانایی و تلاش خود ایمان دارم و با هر اظهار نظری متزلزل نمیشوم و بلکه با تلاش خود اثباتش میکنم. در کنار رعایت این نکات، مراجعه شما به مدیر مدرسه و یا مشاورتان، و اعلام این مطلب خالی از فایده نیست. تذکر مادرتان نیز حتما سودمند خواهد بود. متاسفانه برخی افراد علیرغم اموزشهایی که می بینند، به دلیل نگاه منفی و عدم اعتماد به نفس درونی، نمیتوانند درک روشنی از اطراف خود داشته باشند و شاید تذکرات شما و در نظر گرفتن تنبیه از سوی مدیریت مدرسه، تلنگری برای ترک رفتار ایشان باشد.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.