ناشناس

رابطه در عقد موقت چگونه باید باشد؟

سلام، در صورتی که عقد موقتی بین یه خانوم و اقا خونده بشه با شرط عدم دخول، و بعد ها بدون هیچ دخولی با تقاضای زن مرد بگه عقد رو فسخ میکنه و زن با فرض بر اینکه عقد اولش فسخ شده و نیاز به عده نگه داشتن نیست عقد موقت اقای دیگه ای بشه با دخول. اونوقت فرد اول بگه که دروغ گفته که عقد رو فسخ کرده بلکه عقد اول همچنان فسخ نشده و پابرجاست و واقعا هم فسخ نکرده. و همچنین مرد بی علم بر اینکه زن با کس دیگه عقد بسته با اجبار با خانوم رابطه داشته باشه بدون رضایت زن. اینجا تکلیف چیه؟ اگر عقد اول فسخ نکرده تکلیف مرد دوم که با زن رابطه داشته و عقد بوده چیه؟ و حالا با رابطه اجباری از سمت مرد اول و دخول، زن با کدوم یکی از این ها حرام ابدی میشه؟ و تکلیف چیه باید چکار کنه؟
چهارشنبه، 4 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

رابطه در عقد موقت چگونه باید باشد؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

سلام، در صورتی که عقد موقتی بین یه خانوم و اقا خونده بشه با شرط عدم دخول، و بعد ها بدون هیچ دخولی با تقاضای زن مرد بگه عقد رو فسخ میکنه و زن با فرض بر اینکه عقد اولش فسخ شده و نیاز به عده نگه داشتن نیست عقد موقت اقای دیگه ای بشه با دخول. اونوقت فرد اول بگه که دروغ گفته که عقد رو فسخ کرده بلکه عقد اول همچنان فسخ نشده و پابرجاست و واقعا هم فسخ نکرده. و همچنین مرد بی علم بر اینکه زن با کس دیگه عقد بسته با اجبار با خانوم رابطه داشته باشه بدون رضایت زن.
اینجا تکلیف چیه؟ اگر عقد اول فسخ نکرده تکلیف مرد دوم که با زن رابطه داشته و عقد بوده چیه؟ و حالا با رابطه اجباری از سمت مرد اول و دخول، زن با کدوم یکی از این ها حرام ابدی میشه؟ و تکلیف چیه باید چکار کنه؟


مشاور: خانم نورالدینی

سلام
با این فرض که همسر اول هنوز مدت را نبخشیده بود و خانم هنوز در عقد همسر اول بود، مرد دوم بر این زن حرام ابدی میشود چون با زن شوهردار نزدیکی کرده است. از طرف دیگر خانم باید عده ی وطی به شبهه نگه دارد و همسر اول تا زمان اتمام عده نباید با خانم نزدیکی داشته باشد ولی بعد از اتمام عده میتواند. اینکه گفتید همسر اول هم نزدیکی داشته با اینکه زن در ایام عده بود، اگر چه مرتکب گناه شد ولی حرام ابدی نمیشود و برای رابطه ی مجدد باید صبر کند تا عده تمام شود. بنابراین مرد دوم بر آن زن حرام ابدی شده است و همسر اول باید صبر کند تا عده ی وطی به شبهه زن تمام شود.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.