ناشناس

چگونه دوست پیدا کنم؟

سلام. من 16 سالمه و هیچ دوستی ندارم و همه هم این رو میدونن که من حتی یه رفیق هم ندارم و نمیتونم با کسی ارتباط برقرار کنم. نمیدونم چه جوری دوست پیدا کنم.
سه‌شنبه، 9 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چگونه دوست پیدا کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

سلام. من 16 سالمه و هیچ دوستی ندارم و همه هم این رو میدونن که من حتی یه رفیق هم ندارم و نمیتونم با کسی ارتباط برقرار کنم. نمیدونم چه جوری دوست پیدا کنم.


مشاور: مشاور راسخون

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
از اینکه دوستی برای گفتگو کردن و صمیمی شدن ندارید، گله مند هستید و میخواهید این مشکل را حل کنید. دوست یابی یکی از ابزارهای مهم فرایند اجتماعی شدن است و رکن اصلی در هویت یابی در دوره نوجوانی. لذا نمیتوان این مشکل را نادیده گرفت. دوست یابی یک مهارت اجتماعی است و باید از کودکی اموزش داده شود. اکنون نیز لازم است به طور جدی به حل مسئله بپردازید.
- سعی کنید به سراغ دوستانی که تنها هستند و با بیان مطالبی در مورد خود و یا معرفی خود، بحث را شروع کنید. حتی او را به دوستی دعوت کنید‌.
- به گروه های دوستان ملحق شوید. حتی اگر فکر میکنید حرفی برای گفتن ندارید باز با انها همراهی نمایید. البته بد نیست برای ورود به جمع شان از انها اجازه بگیرید تا بیشتر مورد استقبال باشید.
- ویژگی های مثبت یک‌ فرد اجتماعی مثبت و دوست خوب بودن را بیاموزید و ان خصوصیات را در خود تقویت کرده و برجسته سازید تا مورد توجه دیگر افراد هم قرار بگیرید‌.
- در اردوها شرکت‌ کنید.
- وقتی با یک نفر همراه شدید برای ادامه پیدا کردن گفتگو از علاقه مندی هایش سوال کنید و سعی کنید مطالب او را تایید کنید.
- در مورد اهمیت دوستی و دوست یابی و.‌.. مطالعه کنید.
- مهارت گفتگو‌ را بیاموزید. ابراز وجود، نحوه بیان جملات به شیوه صحیح، شنونده بودن خوب به شما کمک میکند تا دیگران جذب شما شوند.‌
- اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. این‌ مهارت ها با مطالعه و انجام تمرینات در کتابهای خودیار مرتبط موجود در بازار به راحتی کسب میشود.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.