ناشناس

مادرم مکررا خواب خانواده اش که به او ظلم کرده اند را می بیند، چه کنیم؟

سلام خسته نباشید. به مادر من از طرف خانوادش بدی شده غیر قابل بخشش. چونکه پدربزرگ من تا قبل فوتش عاشق مادرم بود. ازنظرش بهترین بچش بود. بقیه خانواده یعنی مادربزرگم و دایی هام و خاله هام دعا گرفتن و صاحب خونمونو جادو کردن مارو بیرون کرد چون داشتیم خونرو میخریدیم. بعد از اونموقع خاله ام فهمیدیم سرطان گرفته. همش هم کل دایی و خاله هام تو خواب مادرمو خواهرم میان حتی یه خونه پدربزرگم بعد خودش بجا گذاشت که سهم ها تقسیم شد ولی مادرم همش تو همون خونه خواب میبینه و همش هم خواهرش بهش مچسبه با همون حالت مریضی. تعبیر خوابشم در میاریم هرچی میبینه تعبیرش ثروته. دیگه خسته شدیم هرشب هرشب خوابشون. روانی شدیم ترخدا بگین چیکار کنیم خسته شدیم فکرم نمیکنیم بازم میان تو خوابمون دیگه واقعا دیوونه شدیم روانشناسی خواستم برای همین.
يکشنبه، 9 مرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدیس حسینی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مادرم مکررا خواب خانواده اش که به او ظلم کرده اند را می بیند، چه کنیم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

سلام خسته نباشید. به مادر من از طرف خانوادش بدی شده غیر قابل بخشش. چونکه پدربزرگ من تا قبل فوتش عاشق مادرم بود. ازنظرش بهترین بچش بود. بقیه خانواده یعنی مادربزرگم و دایی هام و خاله هام دعا گرفتن و صاحب خونمونو جادو کردن مارو بیرون کرد چون داشتیم خونرو میخریدیم. بعد از اونموقع خاله ام فهمیدیم سرطان گرفته. همش هم کل دایی و خاله هام تو خواب مادرمو خواهرم میان
حتی یه خونه پدربزرگم بعد خودش بجا گذاشت که سهم ها تقسیم شد ولی مادرم همش تو همون خونه خواب میبینه و همش هم خواهرش بهش مچسبه با همون حالت مریضی. تعبیر خوابشم در میاریم هرچی میبینه تعبیرش ثروته. دیگه خسته شدیم هرشب هرشب خوابشون. روانی شدیم ترخدا بگین چیکار کنیم خسته شدیم فکرم نمیکنیم بازم میان تو خوابمون دیگه واقعا دیوونه شدیم روانشناسی خواستم برای همین.


مشاور: مهدیس حسینی

دوست گرامی سلام

 همه انسانها در طول خواب رویا  و یا کابوس می بینند ولی اکثر افراد خوابهایی را که می بینند به یاد نمی آورند. گاهی اوقات افرادی که دچار اضطراب هستند یا حادثه و اتفاق ناخوشایندی برای آنها رخ داده است آن کابوس را مکررا به یاد می آورند.

استرس هایی که انسان در طی روز تجربه می کند  می تواند رویا را به کابوس تبدیل کند. افرادی که خواب طولانی ندارند و در طی خواب در فواصل متعدد از خواب بیدار می شوند به نوعی گفته میشود که خوابشان با کیفیت نیست این افراد رویاهایشان را به یاد می آورند و حس میکنند که خیلی خواب می بینند.

خواب دیدن یکی از تجربه های جالب هر فرد است اما بسیاری از خواب ها بلافاصله بعد از بیداری فراموش می شوند.
 

 کسی که شدیدا در مورد کار، مسائل خانوادگی و مشکلات شخصی اش مضطرب است ممکن است همان وضعیت را در خواب ببیند.
 

 گاهی اوقات خواب های تکراری مشکلات زندگی ما را به ما یادآوری می کند و اغلب نشانه هایی از ترس، استرس، غم و اندوه، نگرانی و اضطراب است.دیدن خواب های تکراری میتواند از عوارض بعضی از داروها هم باشد که فرد بعد از قطع ناگهانی دارو خواب های بد می بیند و ممکن است به صورت تکراری یک فرد یا هر چیز دیگر را در خواب و رویا ببیند.

ولی مهمترین علت دیدن خواب های تکراری می تواند به این دلیل باشد که ذهن مادر شما درگیر موضوع خاصی است که احتمالاً به همان مشکلات خانوادگی اش  بر می گردد که برایش حل نشده است ست و از جانب آن تحت فشار است.

اگرمادرتان در مورد احساساتی که نسبت به خانواده‌اش دارد با آنها صحبت نکرده است پیشنهاد می کنم  با آنها در مورد احساسش صحبت کند. اگر احساس می کنند می توانند خانواده شان را ببخشند این کار را انجام بدهند چرا که این بخشش باعث آرامش روح و روان خودشان نیز می‌شود.

بخشش کاری است که مادرتان درحق  خودش می کند، درست است که خانواده مادرتان در حق ایشان ظلم کرده اند آنها مرتکب خطا شده اند و عملی از زاویه دید ناعادلانه خود انجام داده اند اما بهترین تصمیم این است که در خلوت خودشان با صدایی که تنها خودشان می شنوند بگویند شما را بخشیدم و به دنبال آن هر توضیحی که لازم می دانند را بیان کنند.

بخشیدن راهی شگفت انگیز برای گرامیداشت خودتان است، با این کار به همه نشان می دهید که لایق این هستید که شاد باشید.
 

 تکنیک  دیگر این است که: از مادرتان بخواهید در ساعتی از روز که کسی مزاحمشان نیست مکانی ساکت را انتخاب کنند و با یک قلم و کاغذ به آنجا بروند و به کسانی که ایشان را آزرده اند نامه ای بنویسند.

احساسات، افکار، خشم و…. همه را با نوشتن بیرون بریزند. به یاد داشته باشند که کسی قرار نیست این نامه را بخواند، این نامه تنها برای خودشان است،بعد از آن قلم را به دست دیگر داده و نوشتن با دست غیر غالب( مثلاً اگر راست دست هستند با دست چپ بنویسند) انجام دهند.
 

 این روش به مادرتان کمک می کند تا ذهنشان را دور بزنند.قرار است با این روش تمام احساساتی که درون خودشان حبس کردند به واسطه قلم روی کاغذ بیاورند. تصور همه آن رنجشها، ظلم ها و کینه ها و انتقام و ناراحتی به سطح کاغذ منتقل شود.

حتی اگر قادر به بخشش نیستند انجام این تمرین کمک می کند تا حدی بر افکار منفی شان غلبه کنند. زمانی که کسی به ما آسیب می زند این طبیعی است که احساس خشم را درون خودمان نگه داریم اما تا زمانی که به این خشم ها وفادار بمانیم نمیتوانیم بهبود پیدا کنیم.پس مادرتان باید تلاش کند تا غم خود را التیام بدهد توجهش را به خودش و به چیزهایی که زندگی را برایشان کاملتر و بهتر میکند معطوف کند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.