زهرا

نامزدم با کار کردن من مشکل داره

سلام وقتتون بخیر. من یه دختر 23ساله هستم دو سال پیش عقد کردم با یه اقایی به مشکل خوردیم و جدا شدیم اللن چندوقتی با یه نفر آشنا شدم و کامل همو شناختیم همجوره باهمیم واقعا دوسش دارم و شبیه ایذه آل من برای ازدواج از نظر خانوادگی هم در سطح هم هستیم و اوکی در کل هنوز جلو نیومده ولی با هم اوکی هستیم و خانواده ها هم نود درصد اوکی هستن من دختری ام لیسانس گرفتم لیسانس دومم دارم میگیرم خیلی فعال بودم پنج سال شغل ازاد دارم در کنارش یه شغل دیگه ای هم داشتم که سه ماه به خاطر نامزدم گذاشتم کنار با کار کردن من مشکل داره اوایل میگفت که من با کارکردن زن مخالفم ولی چون تورو دوست دارم کنار اومدم با این قضیه ولی الان مرتب بحث داریم با فلان مردی چرا حرف زدی فلانی چرا اومده دفترت فلانی نباید بیاد و کلا با مرد ارتباط داشتن من به شدت براش سخت درک میکنم که غیرت داره حساس رو من چون دوسم داره ولی خب من چیکار کنم دختری بودم به شدت مستقل و آزاد میدونم که شخصیت من جوری نیست که کار نکنم ذاتم اصلا نمیزاره نمی‌دونم چیکار کنم به خاطر پول هک نیست مشکل مالی ندارم ولی اصلا عصبی میشم وقتی میبینم موفقیت چشمگیری نداشتم همین الانش هم عصبی ام فشار روم که چرا من هنوز موقعیت اوکی ندارم دیگه چه برسه به اینکه اصلا کار نکنم ممنون میشم راهنماییم کنین
يکشنبه، 29 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب علی پور
موارد بیشتر برای شما

زهرا

نامزدم با کار کردن من مشکل داره

زهرا ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

سلام وقتتون بخیر.
من یه دختر 23ساله هستم دو سال پیش عقد کردم با یه اقایی به مشکل خوردیم و جدا شدیم اللن چندوقتی با یه نفر آشنا شدم و کامل همو شناختیم همجوره باهمیم واقعا دوسش دارم و شبیه ایذه آل من برای ازدواج از نظر خانوادگی هم در سطح هم هستیم و اوکی در کل هنوز جلو نیومده ولی با هم اوکی هستیم و خانواده ها هم نود درصد اوکی هستن من دختری ام لیسانس گرفتم لیسانس دومم دارم میگیرم خیلی فعال بودم پنج سال شغل ازاد دارم در کنارش یه شغل دیگه ای هم داشتم که سه ماه به خاطر نامزدم گذاشتم کنار با کار کردن من مشکل داره اوایل میگفت که من با کارکردن زن مخالفم ولی چون تورو دوست دارم کنار اومدم با این قضیه ولی الان مرتب بحث داریم با فلان مردی چرا حرف زدی فلانی چرا اومده دفترت فلانی نباید بیاد و کلا با مرد ارتباط داشتن من به شدت براش سخت درک میکنم که غیرت داره حساس رو من چون دوسم داره ولی خب من چیکار کنم دختری بودم به شدت مستقل و آزاد میدونم که شخصیت من جوری نیست که کار نکنم ذاتم اصلا نمیزاره نمی‌دونم چیکار کنم به خاطر پول هک نیست مشکل مالی ندارم ولی اصلا عصبی میشم وقتی میبینم موفقیت چشمگیری نداشتم همین الانش هم عصبی ام فشار روم که چرا من هنوز موقعیت اوکی ندارم دیگه چه برسه به اینکه اصلا کار نکنم ممنون میشم راهنماییم کنین


مشاور: زینب علی پور

با سلام به شما دوست عزیز :

شما هنوز اول راه هستید نه عقدی صورت گرفته نه ازدواجی، پس بسیار راحت می توانید درست و منطقی تصمیم بگیرید که این تصمیم شما زندگی آینده تان را تحت تأثیر قرار می دهد، پس سعی کنید درست و عاقلانه انتخاب کنید.

عوامل متعددی برای مخالفت با کار کردن خانم در بیرون از منزل وجود دارد. مانند، نیاز نداشتن مالی، یعنی مرد از نظر مالی وضع خوبی دارد و نیازی به کار کردن خانم در بیرون از خانه نمی بیند، دوم، خانم با کار کردن در بیرون از خانه از کارهای خانه می ماند و نمی تواند نقش مادری و همسری خود را به خوبی ایفا کند، سوم، که تقربیا  مانند شماست که مرد کلا حساس است نسبت به کار کردن بیرون خانم یا صحبت کردن خانم با مردان دیگررا نمی پذیرد. البته نا گفته نماند که در دین اسلام هم بیان شده که تا حد ضرورت از صحبت کردن با مرد نا محرم بپرهیزید. البته علت های دیگری هم دارد که جای بحث نیست و نکته مهم این جاست که چون شما دلیل مخالفت را می دانید ک قدم جلو هستید و بهتر می توانید تصمیم بگیرید.

در اینجا دو مبحث است کار بیرون یا حساس بودن روی صحبت کردن با مردان دیگر:

نکته ای که باید در این جا ذکر کنم این که برای زندگی مشترک باید دو طرف گذشت داشته باشند و مقداری از خواسته های خود کوتاه بیایند تا بتوان راحت و بی دغدغه در کنار هم زندگی کنند،

اگر مشکل فقط صحبت کردن با مردان بیرون  است می توانید کارهایی را انتخاب کنید که کاملا در محیط زنانه باشد، اما باید دقت کنید این مساله به گونه ای نشود که شما بعد از ازدواج حق این که حتی یک احوالپرسی کوچک با مردان فامیل را هم نخواهید داشت. در این جاست که مشکل از حد خود فراتر می رود و سبب مشکل در زندگی شما می شود.

اما اگر کلا با کار بیرون مخالف هستند می توانید کارهای مجازی یا کارهایی را که داخل خانه می توان آنها را انجام داد انجام دهید. یا اگر واقعا این طور محقق نمی شود باید تصمیم درست بگیرید بین کار و ازدواج با این آقا. زیرا معمولا افرادی فعال هستند را مجبور به نشستن و بی فعالی کنند بعد از یک مدتی سرخورده می شوند از طرفی برخی از مردان این گونه هستند که پس از مدتی می توان آرام آرام آنها راضی کرد پس باید تمام جوانب و خصوصیات او را در نظر بگیرید و همچنین به خصوصیات خودتان هم توجه کنید که آیا می توانید روزی بیاید و نتوانید هیچ کاری انجام ندهید و در خانه بمانید.

تصمیم الان شما کل زندگی آینده تان را تحت تاثیر قرار می دهد پس درست تصمیم بگیرید البته برای تصمیم گیری می توانید از خانوادتان کمک بگیرید یا نزد یک مشاور بروید تا بتواند شما را راهنمایی کند. 

راه حل بعدی این است که حتما قبل از ازدواج این مشکل را حل کنید و نگذارید برای بعد از ازدواج و این که می توانید از شرایط ضمن عقد هم استفاده کنید.

 در پایان یاد خدا را فراموش نکنید زیرا اوست که از هر کسی به ما نزدیک تر است و می تواند ما را در مشکلات یاری کند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.