ناشناس

بخاطر مردن یه گنجشک عذاب وجدان گرفته م" چیکار باید کرد؟

سلام. ما دیروز بچه گنجشکی پیدا کردیم بهش آب و غذا دادیم ولی مدام گنجشکی توی حیاط می آمد گفتم شاید مادرشه میخواد بهش غذا بده. چند بار اومد بهش نوک زد رفت. امروز صبح از اونجا که خودم مادرم گفتم شاید مادرش هی میاد توی حیاط میخواد بهش غذا بده گذاشتمش توی حیاط و مادرش اومد. نمیدونم چی کارش کرد که بعد مرد. من وجدان درد گرفتم. گناه کردم گذاشتمش توی حیاط؟ باید چی کار کنم؟ کفاره بدم؟ چی بدم؟
شنبه، 25 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

بخاطر مردن یه گنجشک عذاب وجدان گرفته م" چیکار باید کرد؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 32 ساله )

سلام. ما دیروز بچه گنجشکی پیدا کردیم بهش آب و غذا دادیم ولی مدام گنجشکی توی حیاط می آمد گفتم شاید مادرشه میخواد بهش غذا بده. چند بار اومد بهش نوک زد رفت. امروز صبح از اونجا که خودم مادرم گفتم شاید مادرش هی میاد توی حیاط میخواد بهش غذا بده گذاشتمش توی حیاط و مادرش اومد. نمیدونم چی کارش کرد که بعد مرد.
من وجدان درد گرفتم. گناه کردم گذاشتمش توی حیاط؟ باید چی کار کنم؟ کفاره بدم؟ چی بدم؟


مشاور: مشاور راسخون

سلام همراه گرامی

با توجه به اینکه دین اسلام دین کاملی است و برای تمام مخلوقات حقوقی در نظر گرفته و در باب حقوق پرندگان هم احادیث و روایات فراوانی داریم، اما بهتر است بدانید محبت و نیکی به حیوان اگر چه شایسته است اما نه تا جایی که بی دلیل احساس گناه و عذاب وجدان را در خود فعال کنید. پس به خود بگویید که قصدتان محبت به حیوان بوده و نه آزار او. اگر به هر دلیلی کشته شده مقصر نبودید. و شما که از خداوند به او دلسوزتر که نبوده اید...

بنابراین نه تنها گناهی مرتکب نشده اید بلکه بخاطر محبتی که به آن پرنده کرده اید رضایت خداوند را جلب نموده اید و نیازی به کفاره نیست.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.