میناحسنی

خانواده ام با خواستگاری که در شهر دیگری زندگی می کند، موافق نیستند، چه کنم؟

باسلام من اهل کرجیم. خواستگاری همسن خود دارم از اندیمشک خوزستان که محل کارش بندرعباس هست.ایشون هم فوق لیسانس می باشد چیزی که از ایشون شنیدم از لحاظ اعتقادی نزدیک هستیم. و میتواند محل کار خود را به تهران انتقال دهد و در کرج هم زندگی کند. ولی خانوادم به خاطر اینکه انها خوزستانی اند و ما کرجی حتی، اجازه ملاقات برای یکبار هم نمیدن و من از این موضوع ناراحتم میشه کمکم کنید. باتشکر
چهارشنبه، 19 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب علی پور
موارد بیشتر برای شما

میناحسنی

خانواده ام با خواستگاری که در شهر دیگری زندگی می کند، موافق نیستند، چه کنم؟

میناحسنی ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 30 ساله )

باسلام
من اهل کرجیم. خواستگاری همسن خود دارم از اندیمشک خوزستان که محل کارش بندرعباس هست.ایشون هم فوق لیسانس می باشد
چیزی که از ایشون شنیدم از لحاظ اعتقادی نزدیک هستیم. و میتواند محل کار خود را به تهران انتقال دهد و در کرج هم زندگی کند.
ولی خانوادم به خاطر اینکه انها خوزستانی اند و ما کرجی حتی، اجازه ملاقات برای یکبار هم نمیدن و من از این موضوع ناراحتم میشه کمکم کنید.
باتشکر


مشاور: زینب علی پور

با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
 

داشتن حمایت خانوادگی در همه لحظات زندگی برای یک فرد لازم و ضروری است، چه وقتی که ما مجرد هستیم و چه بعد از ازدواج به حمایت خانواده نیازمندیم، به همین دلیل شما باید کاری کنید که بتوانید خانواده خود را با خودتان همراه کنید که این پشتوانه بزرگ را از دست ندهید، زیرا اگر خدای نکرده  بعدا در زندگی مشترک دچار مشکلی شوید، سرزنشی نشنوید مبنی بر این که خودت به تنهایی انتخاب کردی و... . به هر حال آنها از شما بزرگتر هستند هم تجربه بیشتری نسبت به شما دارند و هم اینکه در دستورات دینی ما آمده که وظیفه ما تحت هر شرایطی احسان به پدر و مادر است و حق بی احترامی به آنان نداریم. پس باید چه کار کنید که هم به خواسته خود برسید و هم اطاعت از اوامر پدر و مادر داشته باشید؟  راه کارهای متفاوتی وجود دارد که با هم به چند مورد آن اشاره می کنیم:
 

اول؛ سعی کنید با پدر و مادر خود در نهایت احترام صحبت کنید و مسائل را به آرامی برایشان توضیح بدهید. یا از کسی که در خانواده که می تواند با پدر و مادر شما صحبت کند یا  به شما کمک کند، استفاده کنید. حتما دقت کنید فردی مطمئن باشد و تجربه کافی داشته باشد.
 

دوم؛ تحقیق خودتان را در مورد پسر مورد نظر بالا ببرید و اطمینان و یقین کافی نسبت به این که برای ازدواج با شما مناسب است، حاصل کنید.
 

سوم؛ تفاوت فرهنگی  در بسیاری از زندگی ها باعث اختلافات و  مشکلات زیادی در زندگی می شود، پس باید بسیار به این موضوع فکر کنید و حتی در این رابطه می توان به پدر و مادرتان حق داد. می توانید مطالعه خود را در این زمینه بالا ببرید.
 

( اختلاف فرهنگی و قومی، شاید به ظاهر مسئله کوچکی باشد، اما در برخی از مواقع مساله در ظاهر بسیار کوچک، بسیار بزرگ می شود. باید ببنید که فرد مورد نظر و خانواده اش تا چه اندازه به فرهنگ ها و عادات قومی خود پایبند هستند، آیا خانواده ای انعطاف پذیر دارد. یا نه افرادی تعصبی هستند. در مورد خود شما هم همین گونه است، اگر فردی تعصبی و حساس نباشید پس می توانید، اما در غیر این صورت به مشکل بر می خورید.)
 

چهارم؛  از آن فرد بخواهید نزد پدر شما بیاید، البته در جایی غیر از خانه و شرایط خود را برای پدرتان توضیح دهد و به او اطمینان بدهد که می تواند برای زندگی به کرج بیاید.
 

پنجم؛ می توانید شرط ضمن عقد کنید و محل زندگی را شما تعیین کنید‌.
 

ششم؛ صبر داشته باشید و با حالت لجبازی کار خود را پیش نبرید و در نهایت آرامش دنبال راه چاره باشید.
 

هفتم؛ اگر واقعا تمام این مراحل را رفتید و باز هم موفق نشدید امیدتان را از دست ندهید. شاید موقعیت های بهتری برای پیش بیاید. هیچ گاه نامید نشوید، بعد از هر نمازتان کمی قرآن بخوانید و با خدا راز و نیاز کنید، خواندن حدیث کسا هم برای برطرف شدن مشکلات تاثیر زیادی دارد.

در پناه خداوند مهربان باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.