ناشناس

کودکم مدفوعش را در شلوار می کند، چه کنم؟

وقت بخیر من یه پسر ۳سال و نیمه دارم که ۲سال و ۸ماه جیشو گفت و پوشکشو گرفتم اما تاالان که ده ماه گذشته پی پی شو نمیگه و توشلوار میکنه هروقت توشلوار انجام میده بهش تذکر میدم اصلا به حرفم هیچ توجهی نمیکنه و خودشو به اون راه میزنه و حرفو عوض میکنه از چند مشاور پرسیدم میگن ببرش تودسشویی هروقت دفع داره. بردم انجام نمیده بعد یک یا نیم ساعت بعد توشلوار میکنه جدول جایزه اصلا تاثیری روش نداره استیکر رو که اصلا درک نمیکنه چیه و یبوست نداره حتی مریض که بود اسهال داشت جلوشو میگرفت بعد توشلوار میکرد تو دسشویی انجام نمیده و من خیلی از دست این کاراش ناراحتم و میدونم خودش نمیخواد همکاری کنه
شنبه، 24 مهر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب علی پور
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

کودکم مدفوعش را در شلوار می کند، چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 32 ساله )

وقت بخیر من یه پسر ۳سال و نیمه دارم که ۲سال و ۸ماه جیشو گفت و پوشکشو گرفتم اما تاالان که ده ماه گذشته پی پی شو نمیگه و توشلوار میکنه هروقت توشلوار انجام میده بهش تذکر میدم اصلا به حرفم هیچ توجهی نمیکنه و خودشو به اون راه میزنه و حرفو عوض میکنه

از چند مشاور پرسیدم میگن ببرش تودسشویی هروقت دفع داره. بردم انجام نمیده بعد یک یا نیم ساعت بعد توشلوار میکنه جدول جایزه اصلا تاثیری روش نداره استیکر رو که اصلا درک نمیکنه چیه و یبوست نداره حتی مریض که بود اسهال داشت جلوشو میگرفت بعد توشلوار میکرد تو دسشویی انجام نمیده و من خیلی از دست این کاراش ناراحتم و میدونم خودش نمیخواد همکاری کنه


مشاور: زینب علی پور

با سلام به شما دوست عزیز؛
 

برای هر مشکلی راه های متفاوتی است که می توان آن را امتحان کرد تا به مرور مشکلات از بین بروند اما نکته اصلی در بروز هر مشکلی این است که ما خونسردی خود را حفظ کنیم و در نهایت آرامش کار خود را دنبال کنیم.
 

برای حل این مشکل هم راه های متفاوتی است که به چند نمونه از آن اشاره می کنیم:
 

اول؛ با این که کودک دلبندتان مشکل یبوست ندارد اما باید همیشه مراقب مقدار آبی که می نوشد باشید و یا غذا هایی که دارای فیبر کافی باشد.
 

دوم؛ هیچ گاه از کار او عصبانی نشوید و با او با تندی رفتار نکنید و از تنبیه های بدنی دوری کنید.
 

سوم؛ شاید این کار را برای جلب توجه شما انجام می دهد. پس در مواقعی او را در آغوش بگیرید و در قالب داستان یا نقاشی برایش موضوع را توضیح دهید. گاهی اوقات برعکس است و این کار او از سر لجبازی است، در این هنگام با کودک رفتار درستی نشده که او دست به لجبازی زده مثلا تنبیه بدنی، فریاد زدن و عصبانی شدن از کارش، شماتت و تحقیر کودک.
 

چهارم؛ از لباس های مناسب برای او استفاده کنید مانند لباس های نخی و گشاد که لازم نباشد به سختی این لباس ها را در بیاورد. کودکان در این سن بیشتر اوقات خود را به بازی می گذرانند و در این زمان است که فراموش می کنند که لازم است به دستشویی بروند.
 

پنجم، معمولا کودکان در ساعت های خاصی مدفوع انجام می دهند، در این ساعات دقت بیشتری کنید.
 

ششم؛ دست شویی را زیبا کنید، کاردستی های متفاوتی را بر روی دیوار بچسبانید که برای او تازگی داشته باشد.
 

هفتم؛ از صندلی های مخصوص کودکانَ برای دست شویی استفاده کنید. زمان کافی را در دشویی صرف کنید، با صبر و تحمل وقت کافی برای صرف کنید.
 

هشتم؛ به تشویق های خود ادامه دهید و هیچ گاه خسته نشوید. در میان خانواده و در جمع او را تشویق کنید.
 

نهم؛ از همسر خود کمک بگیرید. گاهی اوقات به دلیل اینکه مادر همیشه نزد کودک است برای او تکراری می شود، وجود فردی دیگر مثل پدر کمک زیادی در حل مشکل می کند.
 

دهم؛ از هر راهی او را متوجه کنید که کارش اشتباه است؛ مثلا نه برای تنبیه بلکه برای آموزش دست کشی را در دستش بپوشانید و با او لباس های کثیف شده اش را بشوید. با این کار متوجه خواهد شد که این عمل زشتی است.
 

یازدهم؛ نه به طور جدی اما گاهی خیلی  کم با او قهر کنید و دلیل قهر کردنتان را هم به او بگویید چون در سنی است که فراموش می کند دلیل شما برای قهر کردن شما چیست یا اظهار دست درد کنید و بگویید لباس ها را شسته اید و خسته شدید.
 

در پایان باید متذکر شوم که هر اندازه شما تلاش کنید اما باید سن کودک شما به اندازه ای برسد که متوجه قضایا شود و نمی توانید کودک خود را با کودکان دیگران مقایسه کنید. به مرور زمان   این مشکل رفع خواهد شد.

در پناه خداوند مهربان باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.