جواد خالصی

طلبه هستم و میخوام ازدواج کنم، اما کسی نیست باهاش ازدواج کنم، چه کنم؟

سلام و عرض ادب من هم خانه دارم هم ماشین هم طلبه هستم. مقید و متعادلم. اما کسی نیست باهاش ازدواج کنم. به هرکسی زنگ می زنم میگه با طلبه ازدواج نمی کنم. به پدر و مادر هم میگم انها میگن گزینه ای مناسب نداریم. من واقعا نمی دونم پدر و مادر کوتاهی می کند یا خیر. طلبه بودن بد هست و دختری دوس نداره یا خدا نمیخواد یا این که من راه مناسب را پیدا نکردم، ولی با این حال باز میگم خدایا شکرت، اما واقعا از شکل زندگی خسته شدم؛ خیلی زیاد. لطفا کمک کنید
سه‌شنبه، 30 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

جواد خالصی

طلبه هستم و میخوام ازدواج کنم، اما کسی نیست باهاش ازدواج کنم، چه کنم؟

جواد خالصی ( تحصیلات : طلبه ، 24 ساله )

سلام و عرض ادب
من هم خانه دارم هم ماشین هم طلبه هستم. مقید و متعادلم. اما کسی نیست باهاش ازدواج کنم. به هرکسی زنگ می زنم میگه با طلبه ازدواج نمی کنم. به پدر و مادر هم میگم انها میگن گزینه ای مناسب نداریم. من واقعا نمی دونم پدر و مادر کوتاهی می کند یا خیر. طلبه بودن بد هست و دختری دوس نداره یا خدا نمیخواد یا این که من راه مناسب را پیدا نکردم، ولی با این حال باز میگم خدایا شکرت، اما واقعا از شکل زندگی خسته شدم؛ خیلی زیاد. لطفا کمک کنید


مشاور: الهه سادات صالحی

سلام همراه گرامی 

چه بسیارند دختران متدین و خانواده داری که با شما که ان شاالله لباس پیغمبر را بر تن خواهید کرد، مشکلی ندارند و حتی به دنبال همسری هستند که از بابت دیانت و پاکی اش آسوده خاطر  باشند. به نظر میرسد که شما در میان خانواده هایی گشته اید که این چنین نبوده اند. شاید منشا مسئله همین جا بوده باشد و شاید قسمت خودتان را در جای اشتباهی دنبال کرده اید. به نظر میرسد کمی زود ناامید شده اید. ممکن است  در حال حاضر جامعه ی ما به دلیل برخی تبلیغات غلط علیه قشر مذهبی، به ویژه طلاب، با طلبه زاویه دار شده باشند. در عین حال کم نیستند دختران و خانواده هایی که نسبت به لباس پیامبر و طلاب و علی الخصوص کسانی که برای  تلاش در راه دین و اسلام قدم بر می دارند، ارزش قائل هستند و ارادت دارند.

قبل از هر چیز توکل به خدای متعال داشته باشید و پس از آن در میان دوستان و همسرانشان سفارش کنید و بسپارید که با توجه به شرایط شما دخترانی به شما  معرفی کنند و یا از روحانی محل و مسجد تقاضا کنید زیرا انها  کسانی هستند که با تمام محل به نحوی در ارتباط هستند.

از طرفی از مادر درخواست کنید در میان صفوف نماز جماعت و روضه ها و مراسمات دینی در پی دختران دیندار و مومن جستجو کنند. دور از ذهن نیست که در مترو یا پاساژ و یا آرایشگاه یا دانشگاه مورد مناسب حال شما پیدا نشود. پس جایی که به دنبال مورد مناسب می گردید اهمیت دارد.

اینکه منزل و ماشین در اختیار دارید بسیار عالی است و از امتیازات شما برای تشکیل خانواده محسوب می  شود البته یکی از مسائلی که ممکن است مورد سوال قرار گیرید تامین هزینه معاش هست که پیشنهاد می شود اگر به دنبال منبع در آمدی مستقل از طلبگی باشید مفید باشد. به هر شکل منبع درآمد برای خانواده ی دختر از اهمیت برخوردار است.  در آخر برای تان آرزوی خوشبختی و عاقبت بخیری می کنم و مجددا تاکید می کنم امید، نگاه و توکلتان به خدا باشد و نگران نباشید. ازدواج هم روزی محسوب می شود؛ دیر یا زود شریک زندگی تان را پیدا خواهید کرد.

در پناه خداوند مهربان باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.