بهنام فخرالدین

مخالفت خانواده با ازدواج به زن مطلقه بچه دار

من الان 1ساله و نیم با خانم مطلقه ای ک بچه دار هم هست صیغه ام اختلاف سنمون زیاده ولی از لحاظ احساسی رابطه مون فوق العاده عمیق و دوس داشتن مون دوطرفه تو این مدت بارها بخاطر چیزای ریز و درشت دعوا کردیم و از هم دور شدیم ولی چون پایه رابطه مون عشق بوده بهم برگشتیم. رابطع مونو از 0شروع کردیم و تو این مدت واس خودمون از هیچ به خونه زندگی اثبابیه رسیدیم. الان چندماه ک شریک احساسی م ازم میخاد عقد دایم بکنیم من ب شخصه مشکل ندارم ولی خانواده م متاسفانه قبول نمیکنن الان تو شرایطی قرار گرفتم ک باید یه طرف و قبول کنم یا باید به خانواده فک کنم یا ب اون. اگ با اون باشم از همچی محروم میشم ولی تصمیم نهایی مو تا حدی گرفتم ولی نظر شما هم برام متین. ممنون میشم از کمک تون!؟
دوشنبه، 29 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدیس حسینی
موارد بیشتر برای شما

بهنام فخرالدین

مخالفت خانواده با ازدواج به زن مطلقه بچه دار

بهنام فخرالدین ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 29 ساله )

من الان 1ساله و نیم با خانم مطلقه ای ک بچه دار هم هست صیغه ام اختلاف سنمون زیاده ولی از لحاظ احساسی رابطه مون فوق العاده عمیق و دوس داشتن مون دوطرفه تو این مدت بارها بخاطر چیزای ریز و درشت دعوا کردیم و از هم دور شدیم ولی چون پایه رابطه مون عشق بوده بهم برگشتیم. رابطع مونو از 0شروع کردیم و تو این مدت واس خودمون از هیچ به خونه زندگی اثبابیه رسیدیم. الان چندماه ک شریک احساسی م ازم میخاد عقد دایم بکنیم من ب شخصه مشکل ندارم ولی خانواده م متاسفانه قبول نمیکنن الان تو شرایطی قرار گرفتم ک باید یه طرف و قبول کنم یا باید به خانواده فک کنم یا ب اون. اگ با اون باشم از همچی محروم میشم ولی تصمیم نهایی مو تا حدی گرفتم ولی نظر شما هم برام متین.
ممنون میشم از کمک تون!؟


مشاور: مهدیس حسینی

با سلام

ازدواج مهم ترین تصمیم زندگی هر شخص و پیوند میان دو خانواده است که اگر با رضایت و پذیرش خانواده ها صورت نگیرد می تواند با تلخی و تنش همراه باشد.

برای هر ازدواجی لازم است تا هدف و معیارهای خود را از آن ازدواج مشخص کنید و براساس آن تصمیم بگیرید.هرگز در تصمیم گیری برای ازدواج عجله نکنید،مردان جوان بسیاری تصمیم به ازدواج با زنان مطلقه می گیرند چون به تصورشان زنان مطلقه تجربه بیشتری دارند و می توان مدیریت زندگی را به آنها سپرد.

این نوع اندیشه با بی مسئولیتی و بی تجربگی در ذهن فرد شکل می گیرد که از واقعیت زندگی بسیار دور است اگر شما با چنین انتخابی به دنبال مادر دوم می گردید تا تمامی مسئولیت ها را بر دوش او قرار دهید از هم اکنون بدانید که انتخاب شما اشتباه است.برخی از آقایان ازدواج با زن مطلقه را به چشم برگزار نکردن مراسم عروسی یا راضی شدن شخص به برپایی مراسم های کوچکتر نگاه می کنند. عده ای هم خود را فرشته ی نجات زندگی دیگران می دانند و بدون در نظر گرفتن شرایط عقلانی سعی دارند هر طور شده به شخص مقابل کمک کنند اگر انتخاب شما بر این پایه و اساس است باید بگویم انتخاب اشتباهی کرده اید و هیچکس در این دنیا مسئول تصمیمات نادرست شخص دیگری نیست.

ازدواج با زن مطلقه به خودی خود نمی تواند اشتباه باشد اما با توجه به باورهای غلط در فرهنگ ما و ناآگاهی در این نوع ازدواج ها می تواند شکست های غیر قابل پذیرشی را به دنبال داشته باشد. با توجه به اختلاف سن و داشتن یک فرزند از سوی این خانم و همچنین مخالفت خانواده تان در قدم اول ملاک هایتان را از این ازدواج مشخص کنید.

خانواده تان را در نظر بگیرید و به دلایل مخالفت آنها در مورد ازدواج تان منطقی فکر کنید. متوجه باشید که ازدواج با فردی با تفاوت سنی مشخص بین تان به چه دلیل است؟ یک وقت به این دلیل نباشد که شما به دنبال مادری می گردید تا از شما مراقبت و نگهداری کند؟! درعین حال شما باید به فرزند این خانم هم فکر کنید و مسئولیت و نقشی که در قبال او دارید،نباید فراموش کنید که اولویت یک زن مطلقه ابتدا فرزندش است بعد از آن شما،یک زن مطلقه از شما انتظار دارد که جای خالی پدر را برای فرزندش پر کنید و وظایف پدری را برای فرزندش انجام دهید شما باید کاملا خردمندانه به این موضوع فکر کنید که فرزند همسر شما هیچ نسبت خونی با شما ندارد پس آیا می توانید ارتباط گرمی با او داشته باشید یا خیر؟ شاید فرزند این خانم از نظر شما دوست داشتنی و عالی باشد اما با گذر زمان ممکن است بر ضد شما شود و در برابر شما مقاومت کند حتی از شما چشم پوشی کند و شما را نادیده بگیرد و با جمله ی تو که پدر من نیستی بخواهد به شما جایگاه تان را بعنوان ناپدری به رخ بکشد و تنش ایجاد کند.علاقمندی به یک زن مطلقه کار اشتباهی نیست اما فراموش نکنید موانع زیادی در مسیرتان است که باید ببینید می توانید آنها را پشت سر بگذارید یا خیر؟ ولی اگر همه ی این جوانب را با دقت بررسی کرده اید و تصمیم خود را گرفته اید ما هم برای شما آرزوی خوشبختی می کنیم.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.