ناشناس

تنبلی بیش از حد ، چه کنم؟

سلام علیکم عرض خداقوت به تیم مشاوره راسخون ببخشید بنده یک فرد واقعا تنبل هستم و بی حوصله میخواستم بدونم چه چاره و درمانی برای این مساله هست خیلی ممنون خدا اجرتون بده
پنجشنبه، 10 فروردين 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدیس حسینی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

تنبلی بیش از حد ، چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 27 ساله )

سلام علیکم

عرض خداقوت به تیم مشاوره راسخون

ببخشید بنده یک فرد واقعا تنبل هستم و بی حوصله

میخواستم بدونم چه چاره و درمانی برای این مساله هست

خیلی ممنون خدا اجرتون بده


مشاور: مهدیس حسینی

با سلام خدمت شما کاربر گرامی

تنبلی یعنی گریز از کارهایی که لازم است انجام داده شوند.تنبلی به دلایل مختلف و متعددی رخ می دهد،مثلا انجام بعضی از کارها بی نهایت خسته کننده است به همین دلیل انجام دادن شان دشوار است، یا گاهی ممکن است انجام دادن برخی کارها بصورت تنها و انفرادی سخت و خسته کننده باشددر نتیجه هیچ انگیزه ای در آدمی ایجاد نمی شود. دلیل تنبلی هر چیزی می تواند باشد در وهله ی اول ببینید علت تنبلی کردن شما چیست و چرا تنبلی به سراغتان آمده است؟بی علاقگی،خستگی،ترس،بی انگیزگی و ... پس اول مشکل اصلی را پیدا کنید.
 

زمانی که متوجه شدید علت تنبلی شما چیست برای رفع آن اقدام کنید.
 

اگر در برنامه های مختلف غرق شده اید و این موضوع شما را گیج کرده است و نمی دانید ابتدا از کجا شروع کنید بهتر است فهرستی تهیه کنید و براساس فهرست تان شروع به انجام دادن کارها کنید.
 

اگر علت آن خستگی است به خودتان کمی زمان بدهید و استراحت کنید تا تجدید قوا کنید بعد از آن اقدام به انجام برنامه هایتان کنید.
 

اگر از انجام دادن کاری می ترسید اول از خودتان بپرسید که ترستان تا چه اندازه منطقی است و این ترس تا چه اندازه  شما را از اهداف و آرزوهایتان دور نگه میدارد.
 

سعی کنید امتیازاتی که با کنار گذاشتن تنبلی می توانید به آنها دست پیدا کنید را چشم انداز خود کنید،با در نظر گرفتن یک آینده ی روشن و. رسیدن به  اهدافی که در ذهن تان دارید توان شما برای شروع فعالیت ها دو چندان می شودو درمان تنبلی کار چندان دشواری نیست.
 

برای خود هدف بگذارید اهدافی که رسیدن به آنها منطقی باشد و رسیدن و دستیابی به آن به شما انگیزه بدهد.اهدافی را انتخاب کنید که در دایره ی توانایی هایتان باشد.می توانید دفترچه ای تهیه کنید و در آن رویاها و آرزوهای خودتان را یادداشت کنید.اینکه دوست دارید در چند سال آینده کجا ایستاده باشید؟ اوقات فراغت تان را چگونه سپری کنید؟ چطور زندگی کنید؟ همه ی آنها را بنویسید و در جلوی دیدتان قرار دهید . مثلا روی در یخچال یا روی میز یا به دیوار اتاق تان بچسبانید. مدام از رویاهایتان صحبت کنید و خودتان را ملزم بدانید که باید به آنها دست پیدا کنید.


شعارتان این باشد " تو می توانی " .اگر فکری در سر دارید آن را عملی کنید،از شکست خوردن نترسید. به خودتان بگویید من می توانم با تلقین مثبت و تلاش های مستمر مطمئن باشید که به آنچه می اندیشید دست پیدا می کنید.

شروع کردن سخت ترین بخش کار است. زندگی سخت و پر از چالش است و اینکه فکر کنید زندگی عالی یعنی یک زندگی بدون چالش اصلا درست نیست،زندگی مجموعه ای از سختی ها و سرشار از هیجان و امید و شیرینی ست، با تنبلی کردن خودتان را از خوشی ها محروم نکنید.بهانه نیاورید و شجاع باشید . گاهی اوقات والدین هیچ مسئولیتی به فرزندانشان نمی دهند در نتیجه آنها تنبل و تن پرور بار می آیند و این تنبلی در آنها نهادینه شده و بصورت یک عادت در می آید.

در پایان با دادن پاداش به خودتان در انتهای انجام یک کار ، از خودتان قدردانی کنید مثلا یک شب را بیرون از خانه جشن بگیرید یا دوستان تان را به یک مهمانی خودمانی دعوت کنید .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.