مبینا

همسرم به هر بهانه ای می خواهد با زبانش آزارم دهد!

سلام من الان ٧ساله متاهلم و یک دختر یک ساله دارم شوهرم از نظر همه خیلی مرد خوبیه ولی فقط ظاهرش خوبه خیلی لجوجه خیلی با حرفاش اذیتم میکنه انگارنه انگار که من زنشم اصلا ازم تعریف نمیکنه همش بهم تیکه میندازه همش میخواد ی بهونه برا گیر دادن پیدا کنه بگه تو بدی من خوبم منم نمیتونم تحمل کنم فقط داد میزنم هرچی منطقی بهش میگم دقیقا چی میخوام مسخرم میکنه عصبی میشم شدید نمیتونم خودمو کنترل کنم بعدش پشیمون میشم که چرا اصلا بهش اهمیت دادم ولی بازم پیش بیاد وحشتناک داد میزنم حالا خیلی نگران دخترمم میدونم تو روحیش خیلی تاثیر داره ولی نمیدونم دقیقا چیکار کنم
يکشنبه، 31 ارديبهشت 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدیس حسینی
موارد بیشتر برای شما

مبینا

همسرم به هر بهانه ای می خواهد با زبانش آزارم دهد!

مبینا ( تحصیلات : دیپلم ، 24 ساله )

سلام
من الان ٧ساله متاهلم و یک دختر یک ساله دارم
شوهرم از نظر همه خیلی مرد خوبیه ولی فقط ظاهرش خوبه خیلی لجوجه خیلی با حرفاش اذیتم میکنه انگارنه انگار که من زنشم اصلا ازم تعریف نمیکنه همش بهم تیکه میندازه همش میخواد ی بهونه برا گیر دادن پیدا کنه بگه تو بدی من خوبم منم نمیتونم تحمل کنم فقط داد میزنم هرچی منطقی بهش میگم دقیقا چی میخوام مسخرم میکنه عصبی میشم شدید نمیتونم خودمو کنترل کنم بعدش پشیمون میشم که چرا اصلا بهش اهمیت دادم ولی بازم پیش بیاد وحشتناک داد میزنم
حالا خیلی نگران دخترمم میدونم تو روحیش خیلی تاثیر داره ولی نمیدونم دقیقا چیکار کنم


مشاور: مهدیس حسینی

با سلام خدمت شما کاربر گرامی

ایکاش فرموده بودید که از همان آغاز آشنایی همسر شما این نوع رفتار را با شما داشته اند یا خیر بعد از ازدواج به دلیل بروز یک سری اتفاقات و مشکلات در زندگی مشترک تان به چنین فردی تبدیل شده است؟! در ابتدا به گذشته برگردید و ببینید اخلاق همسرتان از آغاز اینگونه بوده است و به هر دلیلی شما این موضوع را نادیده گرفته اید و به آن توجه نکرده اید یا خیر به تازگی شاهد تغییر رفتارهایش شده اید.

آیا خانواده اش هم عادت دارند به شما همین طور در جمع هایشان بی احترامی کنند؟ اگر خانواده اش نیز چنین رفتاری دارند پس به احتمال زیاد او نیز در دوران کودکی این رفتار را یاد گرفته است و نمی داند احترام گذاشتن به دیگران و اهمیت دادن به احساسات آنها واجب است. درک و همدلی بسیار کن همسرتان نسبت به شما باعث بی احترامی کردن او به شما می شود.

شخصی که درک و همدلی نداشته باشد همه چیز را تنها از دریچه چشم خودش می بیند، نمی تواند شریک عاطفی خود را درک کند و شاید همین درک نکردن است که باعث بی احترامی کردن به او می شود. مثلا فرض کنید امروز اصلا حالتان خوب نیست و شرایط پذیرش مهمان را ندارید اما همسرتان بدون در نظر گرفتن شرایط شما مهمان دعوت می کند و بعد هم در جلوی مهمان ها درباره شما می گوید : همسرم حوصله نداشت نمی خواست شما را دعوت کنیم، او خیلی لوس است، واقعا مسخره است که آدم با چنین بهانه های الکی مهمان را به خانه راه ندهد مگر از صبح تا
به حال در خانه چکار کرده است؟! این بی احترامی به دلیل عدم درک و همدلی با شماست.

 

در بعضی مواقع افراد تکانشی هم عمل می کنند، یعنی بدون فکر و بدون اینکه بتوانند هیجانات شان را کنترل کنند دست به انجام کاری میزنند. شما با نظر همسرتان در مورد موضوعی مخالفت منطقی می کنید او از روی خشم و عصبانیت به شما بی احترامی می کند چون رفتارهایش تکانشی است نمی تواند هیجاناتش را کنترل کند و در زمان مناسب با شما صحبت کند در نتیجه بی
احترامی می کند.


اگر همسرتان را در خلوت یا در میان جمع کم تایید کنید یا اصلا این کار را انجام ندهید ممکن است او بخواهد رفتار شما را تلافی کند به شما بی احترامی کند تا شما هم مانند او احساس بدی داشته باشید. تلافی کردن روش اشتباهی است اما برخی از افراد با کوچک کردن اطرافیانشان سعی دارند کوچک شدن و نادیده گرفته شدن خودشان را از یاد ببرند.
 

نداشتن عزت نفس و اعتماد به نفس کافی هم می تواند یکی از دلایل بی احترامی کردن همسرتان به شما باشد. او می خواهد خودش را قوی نشان دهد پس به شما بی احترامی می کند.
 

اما چگونه با بی احترامی کردن های همسرتان مقابله کنید؟

در قدم اول یادتان باشد اگر شما هم بخواهید با او مقابله به مثل کنید و به شخصیت او توهین کنید تنها وارد جنگی شده اید که پایان خوشی در انتهای آن نیست پس هرگز مقابله به مثل نکنید و با او وارد جنگ نشوید چون هیچ مشکلی با دعوا و نزاع حل نخواهد شد.
 

از خودتان بپرسید احترام برای شما و همسرتان چه معنایی دارد؟در خانه با هم چگونه صحبت می کنید؟ آیا خود شما رفتار و لحن خوبی با همسرتان دارید؟ آیا احترام او را نگه میدارید شاید رفتار همسرتان در پی تلافی کردن رفتارهای نادرست شما باشد.اگر در لحن یا رفتارتان موردی وجود دارد که همسرتان را آزرده می کند آن را رفع کنید. درباره ی احساستان نسبت به بی احترامی هایش صحبت کنید بدون اینکه به او بخواهید بفهمانید که شخصیت او چگونه است.

ممکن است رفتار همسرتان عمدی نباشد، شاید او درکی از احساسات شما ندارد. از این جمله استفاده کنید: (من خیلی ناراحت میشم وقتی که تو اینگونه با من حرف میزنی از تو می خواهم دیگر این کار را انجام ندهی یا این حرف را نزنی چون احساس بدی پیدا می کنم . ما زن و شوهر هستیم،باید از هم حمایت کنیم و به یکدیگر احساس خوب بدهیم نه اینکه تحقیر کنیم. ما اینجا نیستیم تا با یکدیگر بجنگیم.

با زبان بدنتان هم نشان دهید که شخصیتش را زیر سوال نمی برید مثلا زمانی که در مورد احساس تان صحبت می کنید برای تاثیر بیشتر کلامتان در زمان صحبت کردن دستش را لمس کنید یا او را در آغوش بگیرید). سخن پایانی اینکه هر زمان همسرتان شروع به بدزبانی و بی احترامی کرد سعی کنید گوش هایتان را بر روی صدایش ببندید و خودتان را به نشنیدن بزنید زیباترین و ارزشمندترین لحظه های زندگی تان را پیش چشم تان بیاورید و سعی کنید به آن خاطرات در آن لحظه فکر کنید. با همسرتان جنگ و نزاع نکنید و صحبت کردن بصورت منطقی را بگذارید برای زمانی دیگر، در زمان مناسب با توجه به مواردی که در بالا یادآور شدم در مورد احساس تان با او گفتگو کنید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.