سلام خسته نباشید ببخشید برای اصلاح رفتار بد شوهرم باید چیکار کنم ؟ شوهر من همیشه نمازش اول وقت هست...

سلام خسته نباشید ببخشید برای اصلاح رفتار بد شوهرم باید چیکار کنم ؟ شوهر من همیشه نمازش اول وقت هست و اخلاق خوبی دارد ولی در بعضی مواقع به دیگران فحاشی میکند البته به من نه و میگوید که با آدمهای نفهم باید اینطور بود.. در مشکلات صبور نیست کمی هم بد دل البته ما در عقد هستیم اما میترسم وقتی به خانه خودمان رفتیم بد دلی او بیشتر شود،و میترسم از اینکه عشق ما به هم کمرنگ شود ،برای افزایش عشق باید چیکار کرد ؟
چهارشنبه، 7 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سلام خسته نباشید ببخشید برای اصلاح رفتار بد شوهرم باید چیکار کنم ؟ شوهر من همیشه نمازش اول وقت هست...

( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

سلام خسته نباشید
ببخشید برای اصلاح رفتار بد شوهرم باید چیکار کنم ؟
شوهر من همیشه نمازش اول وقت هست و اخلاق خوبی دارد ولی در بعضی مواقع به دیگران فحاشی میکند البته به من نه و میگوید که با آدمهای نفهم باید اینطور بود.. در مشکلات صبور نیست کمی هم بد دل البته ما در عقد هستیم اما میترسم وقتی به خانه خودمان رفتیم بد دلی او بیشتر شود،و میترسم از اینکه عشق ما به هم کمرنگ شود ،برای افزایش عشق باید چیکار کرد ؟


مشاور: سيداميرحسين کامراني راد

باسمه تعالی با تشکر از این که راسخون را برای مشاوره انتخاب نمودید. اما پاسخ شما: در آغاز نکته‌ای‌ کلی‌ را یادآوری‌ می‌کنیم‌ و سپس‌ به‌ مطالب‌ دیگر خواهیم‌پرداخت‌. در حدیث‌ آمده‌ است‌: سه‌ گروه‌ از زنانند که‌ خداوند عذاب‌ قبر را از آنان‌ برطرف‌ کرده‌ و با فاطمه‌زهرا(سلام الله علیها‌) در قیامت‌ محشور خواهند شد؛ یکی‌ از آن‌ سه‌ گروه‌ زنانی‌ هستند که‌بر بداخلاقی‌ همسرشان‌ صبر می‌کنند.(وسائل‌ الشیعه‌ ج‌ 21، ص‌ 285) رسول‌ خدا(صلی الله علیه و آله و سلم‌) فرمود: هیچ‌ مؤمنی‌ نیست‌ مگر آن‌ که‌ همنشینی‌ دارد که‌ اورا آزار می‌دهد. با توجه‌ به‌ این‌ احادیث‌ و اجر و پاداشی‌ که‌ برای‌ صابران‌ به‌ویژه‌ صبر بر اذیت‌ همسر وجود دارد شما با صبر و تحمل‌ و به‌ کار گرفتن‌روش‌های‌ مناسب‌ سعی‌ در اصلاح‌ وضعیت‌ موجود داشته‌ باشید. توصیه‌های‌ دیگر: 1. سعی‌ کنید همواره‌ در برابر شوهرتان‌ نکات‌ مثبت‌ وی‌ را یادآور شوید.این‌ کار موجب‌ خواهد شد نقاط‌ مثبت‌ در ایشان‌ تقویت‌ گردد. 2. کارهای‌ بد او را به‌ خوبی‌ پاسخ‌ دهید؛ مثلاً اگر انسان‌ حرف‌ زشت‌ زدشما ذکر خدا بگویید و عکس‌ العمل‌ نشان‌ ندهید. 4. از زندگی‌ خود برای‌ اطرافیان‌ چیزی‌ نگویید و سخن‌ دل‌ خود را تنهابرای‌ خدا بگویید و با گفتگوی‌ با او دل‌ خود را آرام‌ سازید. 5. محیط‌ زندگی‌ را به‌ گونه‌ای‌ در آورید که‌ رغبت‌ همسرتان‌ برای‌ گفتگو با شما‌ بیشتر شود و حتی‌ الامکان‌ از تشنجات‌ و بگومگوها دوری‌ کنید هرچند حق‌ به‌ جانب‌ شما باشد. 6. حداقل در پایان هر هفته جلسه ای با شوهرتان بگذارید و کارهای هفته را مرور نمایید و اگر از دست وی ناراحت بودید با محبت و بیان خوش به او بگویید . در پایان متذکر می شوم که اگر برای ازدواج تحقیق لازم را نموده اید و به این نتیجه رسیده اید که همسرتان بهترین فرد برای زندگی با شماست، دیگر فکر منفی به ذهن خود راه ندهید و با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(علیهم السلام) و محبت و خوشرفتاری با همسرتان، ان شاءالله زندگی مشترک موفقی خواهید داشت.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.