زندگی

با سلام من تازه ازدواج کردم و پدر و مادرم جهیزیم تهیه می کنند من و شوهرم اصلا دلمون نمی خواد روی خانوادم...

با سلام من تازه ازدواج کردم و پدر و مادرم جهیزیم تهیه می کنند من و شوهرم اصلا دلمون نمی خواد روی خانوادم فشار بیاریم و گرون ترین وسایلها را انتخاب کنیم و یا اینکه همه نوع از وسایلهای منزل را بعنوان جهیزیه از پدر و مادرم بگیرم معمولا جهیزیه فرش و یخچال و اجاق گاز و فرش و کمد و رختخواب و ظروف آشپزخانه هست با اینحال خواهر بنده که شوهرش مهندسه لوازم خیلی بزرگ و گرون قیمتی دارند من هم قصدم هم چشمی نیست اما خواهرم بهم گفت اگه می خواهی اجاق گاز بخری فر نما بخر چون مایکروفر داری که بعدش فرگاز روی ظرفیت اجاق گازت رو پایین میاره تلویزین ال سی دی نخر تلویزیون معمولی بخر ولی بزرگتر باشه یه دونه فرش ولی مبل خیلی ارزونتر بخر پرده خونت رو معمولی بردار ... من فکر کردم با خودم که مبل نباشه مهم نیست به خدا توکل کردیم تا کمک کنه انشاء الله توی زندگی وسایل شیک رو خودمون اضافه کنیم اما با این وجود وقتی برای خواهر دیگرم تعریف کردم گفت که می دونی چون آبجی بزرگتره دلش می خواد همه وسایل شیک رو خودش داشته باشه و بگه که هیچ کس به اندازه وسایل زندگیش گرونقیمت و باارزش نیست من از این حرفش تعجب کردم گفتم مطمئنی منظور حرفش این بوده؟ گفت معلومه که همینطوره همیشه می خواد خودش رو از ما بالاتر بکشه مگه نمی بینی که وقتی مجرد بود مهمون می اومد غذا رو درست می کردی فامیلا که تعریف می کردن می گفت من غذا رو پختم و بعدش بهت می گفت اگه گفتم من پختم دلیلش اینه که من بزرگترم؟ بهش گفتم ولی اگه منظورش این بوده من که دلم نمی خواد روی بابا و مامان فشار بیارم و مجبور بشن زیاد خرج کنن هرچی باشه الان هم تو مجردی و هم دو تا داداش مجرد داریم به هرحال شما هم خرج دارین... خواهرم گفت ولی دارم بهت میگم بعدا پشیمون نشی می خواهی وسایل بخری شیک بخر حتما تلویزیون ال سی دی بخر فرش فانتزی بخر سرویس خواب بگیر و... به حرف خواهر بزرگتر توجه نکن اون همش می خواد به همه ثابت کنه و بفهمونه خودش هم از لحاظ عقلانی هم آشپزی هم از لحاظ هنر و از لحاظ وضعیت مالی خیلی بالاتر از همه هست ... من واقعا موندم تصمیم گیری هم برام سخت شده ولی به خواهرم گفتم یه نصیحتت می کنم و اون اینکه هرگز توی زندگیت نگو فلانی چون چیز خیلی شیک داره فلان وسیله رو داره من هم باید داشته باشم چون ممکنه تو چیزی داشته باشی که اون شخص بهش غبطه بخوره برای من انصاف مهم تره چیزی که نه خیلی زیاد پر هزینه باشه و نه طوری باشه که خونم رو زشت کنه واقعا شما بگین باید چه رفتاری با هر دو تا خواهرم داشته باشم میترسم حرفاشون بعدها در آینده من رو تحت تاثیر قرار بده یا اینکه اشتباه فکر می کنم؟
دوشنبه، 1 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

زندگی

با سلام من تازه ازدواج کردم و پدر و مادرم جهیزیم تهیه می کنند من و شوهرم اصلا دلمون نمی خواد روی خانوادم...

زندگی ( تحصیلات : کم سواد ، 23 ساله )

با سلام
من تازه ازدواج کردم و پدر و مادرم جهیزیم تهیه می کنند من و شوهرم اصلا دلمون نمی خواد روی خانوادم فشار بیاریم و گرون ترین وسایلها را انتخاب کنیم و یا اینکه همه نوع از وسایلهای منزل را بعنوان جهیزیه از پدر و مادرم بگیرم معمولا جهیزیه فرش و یخچال و اجاق گاز و فرش و کمد و رختخواب و ظروف آشپزخانه هست با اینحال خواهر بنده که شوهرش مهندسه لوازم خیلی بزرگ و گرون قیمتی دارند من هم قصدم هم چشمی نیست اما خواهرم بهم گفت اگه می خواهی اجاق گاز بخری فر نما بخر چون مایکروفر داری که بعدش فرگاز روی ظرفیت اجاق گازت رو پایین میاره تلویزین ال سی دی نخر تلویزیون معمولی بخر ولی بزرگتر باشه یه دونه فرش ولی مبل خیلی ارزونتر بخر پرده خونت رو معمولی بردار ... من فکر کردم با خودم که مبل نباشه مهم نیست به خدا توکل کردیم تا کمک کنه انشاء الله توی زندگی وسایل شیک رو خودمون اضافه کنیم اما با این وجود وقتی برای خواهر دیگرم تعریف کردم گفت که می دونی چون آبجی بزرگتره دلش می خواد همه وسایل شیک رو خودش داشته باشه و بگه که هیچ کس به اندازه وسایل زندگیش گرونقیمت و باارزش نیست من از این حرفش تعجب کردم گفتم مطمئنی منظور حرفش این بوده؟ گفت معلومه که همینطوره همیشه می خواد خودش رو از ما بالاتر بکشه مگه نمی بینی که وقتی مجرد بود مهمون می اومد غذا رو درست می کردی فامیلا که تعریف می کردن می گفت من غذا رو پختم و بعدش بهت می گفت اگه گفتم من پختم دلیلش اینه که من بزرگترم؟ بهش گفتم ولی اگه منظورش این بوده من که دلم نمی خواد روی بابا و مامان فشار بیارم و مجبور بشن زیاد خرج کنن هرچی باشه الان هم تو مجردی و هم دو تا داداش مجرد داریم به هرحال شما هم خرج دارین... خواهرم گفت ولی دارم بهت میگم بعدا پشیمون نشی می خواهی وسایل بخری شیک بخر حتما تلویزیون ال سی دی بخر فرش فانتزی بخر سرویس خواب بگیر و... به حرف خواهر بزرگتر توجه نکن اون همش می خواد به همه ثابت کنه و بفهمونه خودش هم از لحاظ عقلانی هم آشپزی هم از لحاظ هنر و از لحاظ وضعیت مالی خیلی بالاتر از همه هست ... من واقعا موندم تصمیم گیری هم برام سخت شده ولی به خواهرم گفتم یه نصیحتت می کنم و اون اینکه هرگز توی زندگیت نگو فلانی چون چیز خیلی شیک داره فلان وسیله رو داره من هم باید داشته باشم چون ممکنه تو چیزی داشته باشی که اون شخص بهش غبطه بخوره برای من انصاف مهم تره چیزی که نه خیلی زیاد پر هزینه باشه و نه طوری باشه که خونم رو زشت کنه واقعا شما بگین باید چه رفتاری با هر دو تا خواهرم داشته باشم میترسم حرفاشون بعدها در آینده من رو تحت تاثیر قرار بده یا اینکه اشتباه فکر می کنم؟


مشاور: hassan najafi

خواهر گرامی تهیه جهیزیه و وسایل زندگی برای رفع نیازهای اولیه است . عقل و دین زیاده روی در این امر نمی پسندد . شما هر چه نیاز دارید برای زندگی تهیه کنید و اصلا هدف خود را رفع احتیاجات خود بدونید نه خدانکرده چشم و هم چشمی . خواهر شما گیرم بخواهد شیک ترین و مجللترین وسایل را تهیه کند اولا اسراف و زیاده روی است ثانیا فشار روی خانواده آورده ثالثا مورد رضای خدا نیست . شما عقل و درایت خود را در نظر بگیر . مشورت خانواده را همراه داشته باش طبق وسعت انها خرید کن . بهترین خوشبختی دوستی و محبت زن وشوهر است نه زرق و برق دنیا . وسایل در حد وسط بگیر . مثلا ال سی دی الان به صرفه است چون قیمتها کمتر شده . به هر حال شما در حد وسط را بخر . باید سعی کنید محبت و دوستی در زندگی را بالا ببری و به آن افتخار کنی و از تجملات دنیا خود را بی نیاز کنی . یقینا این رویکرد برای شما بهتر و مورد رضای خدا خواهد بود . سعی کن حسن ظن به خواهرت داشته باشی اگر او هم به فکر تجمل بود نگران نباش خوشبختی به اینها نیست . موفق و پیروز باشید .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.