ESI

با سلام چند روز پیش پیامی از طرف دوستم به دستم رسید که می خواهم در جواب آن مرا راهنمایی کنید. لطفا...

با سلام چند روز پیش پیامی از طرف دوستم به دستم رسید که می خواهم در جواب آن مرا راهنمایی کنید. لطفا هرچه سریتر جواب آنرا برایم بفرستید دو تا سوال داشتم لطفا بدون تعصب و برای توجیه من جواب بدین: 1-خدا رو در وایسی داشته توی قرآن که نمیتونسته بگه حسین ابن علی قراره با شرایطی که گفتین شهید بشه و مجبور بوده لقمه رو از پشت بخوره تا یکی پیدا شه برامون تفسیر کنه که منظور خدا امام حسین بوده. 2 در ضمن رفتن پیش خدا و بهشت برین حتی با نابود کردن به بدترین وضعی که می دانیم و از بین رفتن جسم خاکی اینقدر تلخ و ناگواره که باید جبرئیل که بر اساس همین قرآن جزء مجرداته و مثل ما اراده و پیرو آن احساس نداره باید گریه کنه.
يکشنبه، 21 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ESI

با سلام چند روز پیش پیامی از طرف دوستم به دستم رسید که می خواهم در جواب آن مرا راهنمایی کنید. لطفا...

ESI ( تحصیلات : لیسانس ، 27 ساله )

با سلام
چند روز پیش پیامی از طرف دوستم به دستم رسید که می خواهم در جواب آن مرا راهنمایی کنید.
لطفا هرچه سریتر جواب آنرا برایم بفرستید
دو تا سوال داشتم لطفا بدون تعصب و برای توجیه من جواب بدین:
1-خدا رو در وایسی داشته توی قرآن که نمیتونسته بگه حسین ابن علی قراره با شرایطی که گفتین شهید بشه و مجبور بوده لقمه رو از پشت بخوره تا یکی پیدا شه برامون تفسیر کنه که منظور خدا امام حسین بوده.
2 در ضمن رفتن پیش خدا و بهشت برین حتی با نابود کردن به بدترین وضعی که می دانیم و از بین رفتن جسم خاکی اینقدر تلخ و ناگواره که باید جبرئیل که بر اساس همین قرآن جزء مجرداته و مثل ما اراده و پیرو آن احساس نداره باید گریه کنه.


با سلام . 1- خداوند حکیم که خود همه چیز را با حکمت خود و بر اساس علم بی نهایتش آفریده برای حفظ کتاب مبینش از تحریفات و تبدیل و .. که در برخی کتب و ادیان قبلی رخ داده بود تمهیدات و اقداماتی را نموده است که از آن جمله می توان به همین موضوع مورد نظر شما اشاره کرد که از صحابی، فرزندان و یاران و نزدیکان رسول الله ص فقط در یک جای قرآن ، به مقتضای ضرورت که بحث مهمی است نام فرزندخوانده ایشان(زید) آمده است دیگر در هیچ جای دیگر قرآن نامی از نزدیکان ایشان نیامده است.تا راه برای منحرفین برای ورود اسامی دروغین به قرآن باز نگردد. سر سخن پیامبر ص که من در بین شما دوگوهر گران بها(کتاب و اهل بیتم) قرار دادم که هر کدام مکمل دیگریست ، در همین نهفته است که قرآن بدون عترت پیامبرص و عترت بدون قرآن ناقص و گمراه کننده است. 2- برادر گرامی . در ماجرای کرببلا اسرار فراوانی نهفته است که به غیر از عشق و عرفان الهی و دل پاک درک کامل آن ممکن نیست. یکی از اسرار بزرگ این جریان و شخصیت حسین ابن علی ع همان گریه است. خود امام علیه السلام می فرمایند: من کشته اشک ها هستم هیچ جا از من یاد نمی شود مگر اینکه اشک انسان های صالح و مومن جاری می شود. پس گریه بر امام ع فقط گریه بر مصائب نیست بلکه گاهی گریه شوق و وجد و وصل و عرفان و گاهی نیز گریه عاطفی در جریانات علی اصغر و ... است. موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.