محمد ش

با سلام با توجه به انکه خوابیدن در حالت جنابت کراهت دارد.ایا فرداگر وضو بگیرد و سپس رابطه جنسی داشته...

با سلام با توجه به انکه خوابیدن در حالت جنابت کراهت دارد.ایا فرداگر وضو بگیرد و سپس رابطه جنسی داشته باشد و بلافاصله بخوابد باز هم کراهت دارد؟با توجه به انکه رابطه جنسی وضو را باطل می کند. 2. ایا در روبه قبله و پشت به قبله بودن در حالت نزدیکی منظور جهت صورت زوجین است؟ یا بدن انها؟؟ 3.آیا ذکر گفتن در حالت رابطه جنسی مستحب است؟
چهارشنبه، 5 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

محمد ش

با سلام با توجه به انکه خوابیدن در حالت جنابت کراهت دارد.ایا فرداگر وضو بگیرد و سپس رابطه جنسی داشته...

محمد ش ( تحصیلات : دیپلم ، 29 ساله )

با سلام
با توجه به انکه خوابیدن در حالت جنابت کراهت دارد.ایا فرداگر وضو بگیرد و سپس رابطه جنسی داشته باشد و بلافاصله بخوابد باز هم کراهت دارد؟با توجه به انکه رابطه جنسی وضو را باطل می کند.
2. ایا در روبه قبله و پشت به قبله بودن در حالت نزدیکی منظور جهت صورت زوجین است؟ یا بدن انها؟؟
3.آیا ذکر گفتن در حالت رابطه جنسی مستحب است؟


مشاور: sayed mojtaba navab

با عرض سلام و با آرزوی سعادت و سلامت برای برادر گرامی! لطفا در مسائل شرعی مرجع تقلید خود را معین فرمایید. اما در پاسخ شما . 1- آری بهتر است پس از جماع و نزدیکی وضوبگیرید چون با جماع غسل و وضو و... همه باطل می شود. 2- منظور اين است كه هنگام دخول، مرد رو به قبله يا پشت به قبله نبايد باشد.(1) پي نوشت‏ها: 1. عروة الوثقي، ج 2، ص 801، كتاب نكاح، مسأله 11. موفق ، موید و پیروز و سربلند باشید! 3- هر ذکر ی را نه ولی اولا در روایات داریم در لحظه نزدیکی و دخول به یاد خدا بودن و با بسم الله شروع کردن نزدیکی بسیار مستحب است و اگر کسی این کار را نکند شیطان هم در آن عمل با افراد همراهی می کند و موجب تاثیر منفی در روحیات و عواطف کودک می گذارد. به موارد زیر هم دقت فرمایید: حرف زدن در موقع نزديكي اشكال ندارد, خواه در زمان بسته شدن نطفه باشد, خواه نباشد, البته حرف نزدن بهتر است و بسيار به جا است اذكار وارده مثل لااله الاّاللّه سبحان اللّه , الحمدللّه بگويد, مخصوصاً وقتي تصميم دارند بچه دار شوند. ------------- پرسش: نزديكي بازن در چه مواقعي حرام يامكروه است . پاسخ: در چند مورد مرد حق نزديكي بازن راندارد كه به بعضي از آن اشاره مي شود: 1زن تا هنگامي كه در حالت حيض (عادات ماهانه ) ونفاس (ازهنگام تولد تا چند روز بعد كه خون مي بيند) قرار دارد, شوهرش حق نزديكي بااو راندارد. فقها در احكام حيض مي نويسند: جماع كردن درفرج (ازروبرو) كه هم براي مرد حرام است و هم براي زن ,اگر چه به مقدار ختنه گاه داخل شود ومني هم بيرون نيايد بلكه احتياط واجب آن است كه مقداركمترازختنه گاه را هم داخل نكند و در دبر(پشت ) زن حائض و طي (نزديكي ) كردن كراهت شديده دارد(1). فقها در تعريف خون نفاس مي نويسند: از وقتي كه اولين جزء بچه از شكم مادر بيرون مي آيد هر خوني كه زن مي بيند(اگر پيش از ده روز ياسر ده روز قطع شود) خون نفاس است وزن را در حال نفاس مي گويند.(2) در باب احكام نفسا آمده است .... طلاق دادن زني كه در حال نفاس باشد, باطل است ونزديكي كردن بااوحرام مي باشد...(3) 2 مورد ديگر هنگامي است كه زن و مرد مجرم باشند كه در اين صورت نه تنها با زن حرام است بلكه انواع تمتعات ديگر نيز جايز نخواهد بود براي دست يابي به اطلاعات بيشتر به رساله هاي مناسك حج مراجع تقليدمراجعه شود. اما مواردي كه نزديكي بازن كراهت دارد, بسيار است كه به بعضي از آن فهرست وار اشاره مي شود: 1 جماع در مكاني كهآب براي غسل وجود ندارد(4). 2 اگر هنگام مقاربت لخت وعريان و يا در حمام باشند, مكروه است .(5) 3 نگاه كردن به موضع مقاربت .(6) 4 هنگام جماع سخن بهغير ذكر خدا گفتن كراهت دارد.(7) 5 جماع بين طلوع فجر وطلوع شمس مكروه است (8). 6 جماع در خانه اي كه فرزندي در آن باشد كه ببيند يابشنود(9). 7 اگر جماع رو و يا پشت به قبله باشد(10). ];اين ها و بسياري ديگر از مسائل پندآموز از آداب زناشويي در اسلام وجود دارد كه براي دست يابي به اطلاعات بيشتر به مأخذ ياد شده و جزوه ارسالي با جواب نامه مراجعه شود. ضمناً كتبينيز در اين باره از شهيددكتر پاك نژاد وجود دارد كه با تهيه آن بر اطلاعتان افزوده مي شود. (پـاورقي 1. توضيح المسائل مراجع , ج 1 ص 276 مسئله 450 (پـاورقي 2. همان , ص 31 (پـاورقي 3. همان , ص 318 مسئله 515 (پـاورقي 4.ر.ك : وسائل الشيعه , ج 14 كتاب نكاح , ص 760 حديث 1 (پـاورقي 5. همان , ص 84 (پـاورقي 6. همان . (پـاورقي 7. همان , ص 86 (پـاورقي 8. همان , ص 88 (پـاورقي 9. همان , ص 93 (پـاورقي 10. همان , ص 97



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.