بهاره

با سلام من دختری مهجه از خانواده ای شدیدا مذهبی هستم . ولی جدیدا از بعضی ها حرفایی راجع به وجود نداشتن...

با سلام من دختری مهجه از خانواده ای شدیدا مذهبی هستم . ولی جدیدا از بعضی ها حرفایی راجع به وجود نداشتن بهشت و جهنم شنیدم . اونا میگن که ما پس از مرگ روحمون دوباره تو قالب یه ادم دیگه به این دنیا برمیگرده . میگن که اگه بهشت یا جهنمی وجود داشت پس تکلیف روح حیوانات و پرنده ها چی میشه ؟ چون روح اونا هم از جنس روح ماست که ازبین رفتنی نیست ولی هیچ مطلبی بابت بهشت و جهنم اونا وجود نداره . این فکرا مدتیه عقیده من بابت نماز و حجابم رو دارم سست میکنه . ازتون خواهش میکنم کمکم کنید . ممنون
سه‌شنبه، 9 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

بهاره

با سلام من دختری مهجه از خانواده ای شدیدا مذهبی هستم . ولی جدیدا از بعضی ها حرفایی راجع به وجود نداشتن...

بهاره ( تحصیلات : کم سواد ، 23 ساله )

با سلام
من دختری مهجه از خانواده ای شدیدا مذهبی هستم . ولی جدیدا از بعضی ها حرفایی راجع به وجود نداشتن بهشت و جهنم شنیدم .
اونا میگن که ما پس از مرگ روحمون دوباره تو قالب یه ادم دیگه به این دنیا برمیگرده . میگن که اگه بهشت یا جهنمی وجود داشت پس تکلیف روح حیوانات و پرنده ها چی میشه ؟ چون روح اونا هم از جنس روح ماست که ازبین رفتنی نیست ولی هیچ مطلبی بابت بهشت و جهنم اونا وجود نداره .
این فکرا مدتیه عقیده من بابت نماز و حجابم رو دارم سست میکنه . ازتون خواهش میکنم کمکم کنید . ممنون


مشاور: salamat n

خواهر گرامی بسیار خوب است که دنبال جواب برای سوال اعتقادی خود هستید اما سوال کردن خوبست اما دلیلی نمیشود که عقیده ما سست شود و یا نماز و حجابتان سست شود . دین ما اینقدر بزرگ و والاست که جواب برای همه این سوال ها دارد پس نگران نباشید هر گاه شبهه ای بر عقاید وارد شد از اهل فن و یا روحانیون سوال کنید تا در عقاید شما ایجاد اختلال نکند . اول بدانید که ما یک جسم داریم و یک روح جسم ما زوال پذیر است و از بین رفتنی است اما روح ما نه . جسم ما مدتی که در دنیا می ماند و بوسیله مرگ از بین می رود و به خاک بر میگردد اما روح ما با مرگ از بین نمی رود و جسم برزخی خود به حیات خود ادامه میدهد . شما وقتی در خواب هستید می بینید مثلا به جایی می روید و یا کسی را می بینید در صورتی که جسم شما در رختخواب است اما در خواب شما بدن دارید و به این طرف و آنطرف میروید. آن جسم در خواب شما بدن برزخی نام دارد که بعد از مرگ نیز شما صاحب همان بدن خواهید بود . پس این پیکر جسمانی دنیوی کنونی شما عذابی نمی بیند . آن حقیقت شماست که عذاب می بیند و بسیار سخت تر از بدن دنیوی است . حیوانات هم به تناسب خود دارای برزخ هستند و البته بهشت و جهنم هم دارند البته روح انها از جنس ما نیست ما انسانیم و آنها حیوان . بله ممکن است پیکرهای ما شبیه به هم باشد اما درجات وجودی ما با آنها قابله مقایسه نیست چرا که اختیار در آنها بسیار کم است . شما حتما کتابهای مناسب و یا تفاسیر قرآن را بخوانید تا به اطلاعات شما افزوده شود اگر سوالی بود در همین قمست بفرمایید . موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.