انوشیروان

با سلام اخیراوصیت نامه ایی از اجدادمان (120 ساله) بدستم رسیده که نشان دهنده این است که ما به زمینی...

با سلام اخیراوصیت نامه ایی از اجدادمان (120 ساله) بدستم رسیده که نشان دهنده این است که ما به زمینی به وسعت حدود 15هزار مترمربع وارث هستیم.ولیکن قنات این زمین طبق اسناد موجود وقف شده است و شفاها از مردم شنیدیم که خود زمین هم در تملک اوقاف است ولی مطمئن نیستیم.افرادی هم که در زمین موجود کشاورزی میکنند ادعا میکنند که همگی مستاجر اوقاف هستند.ولی در وصیت نامه واسنادکلامی از اینکه زمین هم وقف شده نیست حال ما چگونه میتوانیم موضوع مالکیت زمین را از نهادی استعلام کنیم؟ آیا در این موارد میتوان از خود اوقاف استعلام نمود؟(هر چند که دوستان میگویند بعید است اوقاف با ما همکاری کند) مهمتر اینکه آیا ما حق داریم در زمین مورد نظر اعمال تصرف یا کاشت کنیم؟ از نظر اسناد فقط یک کپی از وصیت نامه فوق در اختیار ماست و بس.لطفا ما را راهنمایی بفرمایید؟ ممنون
چهارشنبه، 23 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

انوشیروان

با سلام اخیراوصیت نامه ایی از اجدادمان (120 ساله) بدستم رسیده که نشان دهنده این است که ما به زمینی...

انوشیروان ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 32 ساله )

با سلام

اخیراوصیت نامه ایی از اجدادمان (120 ساله) بدستم رسیده که نشان دهنده این است که ما به زمینی به وسعت حدود 15هزار مترمربع وارث هستیم.ولیکن قنات این زمین طبق اسناد موجود وقف شده است و شفاها از مردم شنیدیم که خود زمین هم در تملک اوقاف است ولی مطمئن نیستیم.افرادی هم که در زمین موجود کشاورزی میکنند ادعا میکنند که همگی مستاجر اوقاف هستند.ولی در وصیت نامه واسنادکلامی از اینکه زمین هم وقف شده نیست حال ما چگونه میتوانیم موضوع مالکیت زمین را از نهادی استعلام کنیم؟ آیا در این موارد میتوان از خود اوقاف استعلام نمود؟(هر چند که دوستان میگویند بعید است اوقاف با ما همکاری کند) مهمتر اینکه آیا ما حق داریم در زمین مورد نظر اعمال تصرف یا کاشت کنیم؟ از نظر اسناد فقط یک کپی از وصیت نامه فوق در اختیار ماست و بس.لطفا ما را راهنمایی بفرمایید؟
ممنون


مشاور: hasan najafi

صرف داشتن کپي، سند تلقي نمي شود. ولي در فرض سؤال شما مي توانيد موضوع ملک را از اداره اوقاف منطقه مربوطه جويا شويد، مطمئناً ادارات اوقاف بدون دليل و مدرک صحيح و شرعي، ملکي را وقفي اعلام نمي کنند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.