با سلام دو سوال دارم: 1. اگر فرد معروفی (مثلا بازیگر، ورزشکار و ...) عملی خلاف شرع انجام دهد و خبر...

با سلام دو سوال دارم: 1. اگر فرد معروفی (مثلا بازیگر، ورزشکار و ...) عملی خلاف شرع انجام دهد و خبر این اتفاق در روزنامه ها یا سایتها و ... قرار گیرد، بعد من نوعی این خبر را خوانده و دیگران را مطلع کنم، این کار من غیبت حساب میشود؟ و کلا حکم این کار من چیست؟ 2. اگر در یک مکان عمومی فردی حرکتی یا عمل زشتی مرتکب شود و من نوعی او را در حین انجام آن عمل به دیگران نشان دهم، حکم این کار من چیست؟ متشکرم
پنجشنبه، 21 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

با سلام دو سوال دارم: 1. اگر فرد معروفی (مثلا بازیگر، ورزشکار و ...) عملی خلاف شرع انجام دهد و خبر...

( تحصیلات : فوق لیسانس ، 26 ساله )

با سلام
دو سوال دارم:
1. اگر فرد معروفی (مثلا بازیگر، ورزشکار و ...) عملی خلاف شرع انجام دهد و خبر این اتفاق در روزنامه ها یا سایتها و ... قرار گیرد، بعد من نوعی این خبر را خوانده و دیگران را مطلع کنم، این کار من غیبت حساب میشود؟ و کلا حکم این کار من چیست؟

2. اگر در یک مکان عمومی فردی حرکتی یا عمل زشتی مرتکب شود و من نوعی او را در حین انجام آن عمل به دیگران نشان دهم، حکم این کار من چیست؟
متشکرم


مشاور: salamat n

غيبت آن است که عيب پنهاني کسي را پشت سر او بگويند ولي در مواردي که مسأله مهمّي مطرح است - مانند موارد مشورت و اصلاح ذات البين و امثال آن - استثنا شده است. تشخیص آن به عهده خودتان است . هرگونه خبري که انتشار آن به حال جامعه مضر است، يا سبب بيداري دشمنان يا بهره برداري سوء آنان مي شود، يا موجب تفرقه بين صفوف مسلمين مي گردد، يا ايجاد يأس و وحشت و بد بيني مي کند، يا تبعات ديگري مانند آنچه گذشت دارد، چنين اخباري نبايد انتشار يابد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.