سلام در مورد شارژ اولیه ی باتری گوشی سوال دارم .من قصد دارم گوشی یی تهیه کنم که باتری اون از نوع 1350...

سلام در مورد شارژ اولیه ی باتری گوشی سوال دارم .من قصد دارم گوشی یی تهیه کنم که باتری اون از نوع 1350 Mah است . میگفتن باتری گوشیهای قدیمی را علیرغم پر شدن شارژ برای بیشتر شدن ظرفیت آن بگذارید 12 ساعت توی برق باشه . و پس از خالی شدن 8 ساعت شارژ کنید . 1- آیا این روش برای شارژ باتری روش درستی است ؟ 2- درمورد باتری های جدید چه توصیه ای برای شارژ اولیه دارید ؟ ممنون
پنجشنبه، 1 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سلام در مورد شارژ اولیه ی باتری گوشی سوال دارم .من قصد دارم گوشی یی تهیه کنم که باتری اون از نوع 1350...

( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

سلام
در مورد شارژ اولیه ی باتری گوشی سوال دارم .من قصد دارم گوشی یی تهیه کنم که باتری اون از نوع 1350 Mah است . میگفتن باتری گوشیهای قدیمی را علیرغم پر شدن شارژ برای بیشتر شدن ظرفیت آن بگذارید 12 ساعت توی برق باشه . و پس از خالی شدن 8 ساعت شارژ کنید .
1- آیا این روش برای شارژ باتری روش درستی است ؟
2- درمورد باتری های جدید چه توصیه ای برای شارژ اولیه دارید ؟
ممنون


مشاور: محمود عالي نژاديان

با سلام در خصوص باتری ها باید نکات زیر را خدمتتان عرض کنم: باطریهای نیکل کادمیوم اینها در واقع اولین نسل تجاری باطریهای با تولید انبوه در ابزارهایی مانند موبایل و نوت بوک بودند. علامت مشخصه آنها این است که روی باطری Ni-Cd و یا خود کلمه نیکل-کادمیوم قید شده است. در واقع این باطری ها بودند که اولا” شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز داشتند و ثانیا” هر بار باید تا انتها تخلیه می شدند تا شارژ مجدد موجب از بین رفتن سلولها نشود. باطریهای یون لیتیومی اینها نسل دوم تجاری باطری ها در دستگاه های الکترونیکی بودند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-On روی بدنه باطری و دفترچه مشخصات محصول است. این باطری ها کماکان در موبایل و نوت بوک کاربرد دارند اما آنها هم با نسل جدیدتر در حال تعویض هستند. کارکرد صحیح این باطریها موجب شده که نیازی به شارژ ابتدایی 12 ساعته ندارند و همچنین کاملا” برعکس باطریهای نسل قبلی به هیچ وجه نباید تا سر حد تخلیه شدن کار کنند. باید در حد 10 درصد شارژ باقیمانده مجدد شارژ شوند و سپس تا 100 درصد مجددا” شارژ گردند. باطریهای لیتیوم پلیمری اینها نسل روز باطریها هستند که علاوه بر محدودیتهای کمتری که دارند ایمنتر و سبکتر هستند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-Po یا Li-on-Po است. در دفترچه مشخصات محصول هم عینا” نوع باطری با عبارت لیتیوم پلیمری یا کاملتر آن یون لیتیوم پلیمر قید میگردد. این نوع باطری ها نه تنها شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز ندارند بلکه هیچ محدودیتی در کاربرد هم ندارند. مهمترین علامت مشخصه اینکه دستگاه شما دارای این نوع باطری است آن است که در زمان اتصال به کامپیوتر با پورت USB شارژ شود. چون این باطر یها نیازی نیست هر بار تا 100 درصد شارژ شوند سازندگان امکان شارژ با USB را در آنها قرار داده اند تا عمر باطری بهتری داشته باشند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.