با سلام من چندتا سوال داشتم.1 .اگه پرسیدیدن جامدات بت پرستی پس چرا ما یه مکعبی رو طواف می کنیم که جامد؟اگه...

با سلام من چندتا سوال داشتم.1 .اگه پرسیدیدن جامدات بت پرستی پس چرا ما یه مکعبی رو طواف می کنیم که جامد؟اگه پرستشی باشه باید تو دل باشه .2. چرا امامت عین پادشاهی از پدر به پسر رسیده ؟ ولی نبوت نه؟واینکه اگه می خواین بگین خاندان پیامبر پاک هستند می دونم ولی پیامبر اسلام که که بعد از حضرت علی(ع)خیلی نواده داشت؟؟؟چرا ین خاندان؟
چهارشنبه، 7 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

با سلام من چندتا سوال داشتم.1 .اگه پرسیدیدن جامدات بت پرستی پس چرا ما یه مکعبی رو طواف می کنیم که جامد؟اگه...

( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

با سلام من چندتا سوال داشتم.1 .اگه پرسیدیدن جامدات بت پرستی پس چرا ما یه مکعبی رو طواف می کنیم که جامد؟اگه پرستشی باشه باید تو دل باشه .2. چرا امامت عین پادشاهی از پدر به پسر رسیده ؟
ولی نبوت نه؟واینکه اگه می خواین بگین خاندان پیامبر پاک هستند می دونم ولی پیامبر اسلام که که بعد از حضرت علی(ع)خیلی نواده داشت؟؟؟چرا ین خاندان؟


مشاور: salamat salamat

خواهر گرامی 1- بت پرستی مربوط به جامد و یا مایع نیست . پرستیدن غیر خدا شرک است و بت پرستی . کعبه قبله مسلمانان است نه خدا آنها . اگر كعبه به منزله خانه جسمانى خداوند بود، يا بسان مكانى كه حضرت حق در آن حلول مى‏كند اين با جسم نبودن خداوند ناسازگار مى‏بود حال آنكه براساس آيات قرآنى و هم چنين اسناد تاريخى در باب ساختن كعبه، مكه نمادى از بركات الهى، هدايت بشر،(۱) و محل اجتماع(۲) براى عبوديت حضرت حق تلقى شده است. خداوند متعال با افاضه خير فراوان دنيوى بر اين مكان كه قبل از آن خشك و لم‏يزرع بود، رزّاقيت خود را به عرصه نمايش درآورد،(۳) و با ارائه اين حقيقت كه آنجا محلى است براى وصول به مقام قرب الهى، چگونگى سلوك بندگى را، براى هدايت جهانيان به تصوير كشيد. چنان كه با مقرر فرمودن يك سلسله اعمال تشريعى در ايام خاص، كيفيت سير عبودى را به انسان‏ها خاطرنشان مى‏سازد كه آدمى بايد از نفس خود هجرت كرده، با پاك‏سازى خود از هرگونه آلودگى، تعلّق، رنگ و هيئت غيرخدايى و با اخلاص، اقبال و توبه خاص، به مقام قرب ربوبى باريابد.(۴) علاوه بر آن، خانه خود را نشانگر مقام ابراهيم، حرم امن و حج توانمندان تلقى فرمود كه هر يك نشان دهنده عظمت مقام حضرت حق‏اند و به واقع چه نشانى گوياتر و رساتر از اين موارد كه هر سال هزاران نفر در اين مكان مجتمع گشته و با انجام مناسك و اعمالى، عبوديت خداوند را به نمايش گذارند كه اين خود براى ديگر مردمان، بيدارگر و تحول‏آفرين است.(۵) خداوند، دستور ساخت اين خانه را صادر فرمود تا به عنوان قبله در نماز، در كشتن گوسفندان و در مواجهه اموات، يادآور خويش به مردم باشد. علاوه بر آنكه همه دل‏هاى به ظاهر متفرق را به يك سو جمع نموده است تا روح توحيد و يكى بودن را در آنها بپروراند و به واسطه آن، دين خود را زنده و پايدار سازد.(۶) ملاحظه مى‏فرماييد كه در تمام اين تحليل‏ها غرضى جسمانى و مادى نهفته نبود تا ساختن كعبه با جسم نبودن خدا ناسازگار باشد بلكه هدف از برپايى چنين مكان شريفى چيزى نيست جز قرار دادن نماد و نشانى از مسائل معنوى و فرامادى. 2- امام نیز مانند پیامبر از جانب خدا انتخاب مشود اما بدستور پیامبر قرار داده میشود . زیرا امام رسول و پیامبر خدا نیست بلکه جانشین پیامبر است . دلیل صحیح بودن این کلام این است که معمولا ائمه اطهار چندین فرزند پسر داشتند و حتی گاهی پسر بزرگتر جانشین پدر و امام بعد از او نمی شد . مانند علی بن جعفر فرزند امام صادق علیه السلام که در مجلس درس وقتی مشغول درس دادن بود کودکی وارد و آن کودک امام جواد علی السلام بود . علی بن جعفر برخاست و دستان این کودک را بوسید و احترام فوق العاده کرد که موجب اعتراض شاگردان شد اما فرمود خداوند سن مرا دید اما مرا شایسته امامت ندید اما این کودک را شایسته مقام امامت دید .به هر حال کاربر گرامی مقام امامت شایستگی میخواهد و اینطور نیست که فرزندان امام بدون دستور خداوند متعال امام بعد از او باشند . موفق باشید. پى‏ نوشت :‏ (۱) آل عمران (۳)، آيه ۹۶/ (۲) بقره (۲)، آيه ۱۲۵/ (۳) ابراهيم (۱۴)، آيه ۳۷/ (۴) طباطبايى، سيدمحمد حسين، الميزان، ج ۱، ص ۲۹۸/ (۵) همان، ج ۳، ص ۳۵۴/ (۶) همان، ج ۶، ص ۱۴۲/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.