b

سلام من پسری هستم 28 ساله. بدجور غرق گناه شدم. غرق...

سلام من پسری هستم 28 ساله. بدجور غرق گناه شدم. غرق شهوت رانی. چشمم دنبال ناموس دیگرانه. به این گناه ( خودارضایی، ارتباط با زن و دختر. تماشای فیلمهای مستحجن و در کل شهوت رانی) عادت کردم. بیشتر از اینکه از گناه لذت ببرم بهش عادت کردم. ازش لذتی نمیبرم اما نمیتونم ترکش کنم. چندبار تصمیمم گرفتم ترک کنم اما دوباره رفتم سراغش که این مسئله باعث شده اعتمادبه نفسمو از دست بدم. با دورویی ظاهرم رو حفظ کردم اما خودم خبر دارم چیکاره ام. ازاین کار متنفرم، وقتی انجامش میدم عذاب وجدان دارم اما نمیتونم کنار بذارم. کمکم کنید. فکرمیکردم با ازدواج حل میشه. 1ساله ازدواج کردم اما هیچ فرقی نکرده. حتی بدتر هم شده و این مسئله داره روی زندگیم هم تاثیر بد میذاره. چه کنم؟؟؟؟ کمکم کنید. میخوام خوب بشم. میخوام خدا منو ببخشه و منو قبول کنه. خواهش میکنم کمکم کنید.
يکشنبه، 1 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

b

سلام من پسری هستم 28 ساله. بدجور غرق گناه شدم. غرق...

b ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

سلام
من پسری هستم 28 ساله. بدجور غرق گناه شدم. غرق شهوت رانی. چشمم دنبال ناموس دیگرانه. به این گناه ( خودارضایی، ارتباط با زن و دختر. تماشای فیلمهای مستحجن و در کل شهوت رانی) عادت کردم. بیشتر از اینکه از گناه لذت ببرم بهش عادت کردم. ازش لذتی نمیبرم اما نمیتونم ترکش کنم. چندبار تصمیمم گرفتم ترک کنم اما دوباره رفتم سراغش که این مسئله باعث شده اعتمادبه نفسمو از دست بدم. با دورویی ظاهرم رو حفظ کردم اما خودم خبر دارم چیکاره ام. ازاین کار متنفرم، وقتی انجامش میدم عذاب وجدان دارم اما نمیتونم کنار بذارم. کمکم کنید.
فکرمیکردم با ازدواج حل میشه. 1ساله ازدواج کردم اما هیچ فرقی نکرده. حتی بدتر هم شده و این مسئله داره روی زندگیم هم تاثیر بد میذاره.
چه کنم؟؟؟؟ کمکم کنید.
میخوام خوب بشم. میخوام خدا منو ببخشه و منو قبول کنه. خواهش میکنم کمکم کنید.


مشاور: سید حبیب الله احمدی

باسلام. باوجود اينكه مشكلتان در حال حاضر باعث شده است كه شرايط ناكام كننده و ناراحت كننده اي را تجربه كنيد، وجود دو نكته ي مثبت، در مورد شما بسيار اميدوار كننده است و مي تواند انشاءالله زمينه ساز حل اين مسئله باشد. نكته ي مثبت اول اين است كه شما بينش درست و مناسبي نسبت به مشكلتان داريد. يعني خيلي خوب توانسته ايد ماهيت مشكلتان را تشخيص دهيد. خيلي از افراد هستند كه مسائل شما را دارند ولي انكار مي كنند كه اسير يك اعتياد بسيار خطرناك و زيان آور شده اند. در واقع لذت جويي هاي افسار گسيخته ي جنسي به اين شكل، يك اعتياد بسيار جدي محسوب مي شود كه نمي توان گفت اهميت آن كمتر از اعتيادهاي ديگر و ترك آن آسانتر از ترك انواع ديگر اعتياد است. اين اعتياد، به يكي از مهمترين اميال انسان يعني ميل جنسي گره خورده است و به همين دليل، ترك دائمي آن، بدون كمك حرفه اي و نظارت مستمر يك روانشناس متخصص در اين زمينه، اگر غيرممكن نباشد، بسيار دشوار خواهد بود و احتمالاً با بازگشت و عود مكرر همراه خواهد بود. مخصوصاً در مورد شما با توجه به اينكه حتي بعد از ازدواج، با وجود انگيزه ي بالاي شما براي ترك اين عادت ها، اين اعتياد همچنان ادامه يافته است، جلسات مشاوره با يك روانشناس خبره در زمينه ي مسائل جنسي و اعتياد، بسيار ضروري است. نكته ي مثبت دومي كه در ابتداي صحبت هايم به آن اشاره كردم، انگيزه ي بالاي شما براي تغيير بود. اما صرف وجود انگيزه براي ترك اعتياد مهمي مثل اين مورد، كافي نيست. توصيه هاي رايجي كه در مورد تغيير عادات غذايي و بعضي از پرهيزهاي ديگر هم مي شود و احتمالاً مكرر هم آن ها را شنيده ايد، اگرچه بي تأثير نيست ولي براي ترك درجات شديد چنين اعتيادهايي كافي نيست. بنابراين پيشنهاد من اين است كه حتي يك روز را هم از دست ندهيد و به جاي اينكه براي ترك اين اعتياد جدي خود، در سايت ها يا صحبت هاي عمومي كارشناسان مختلف، به دنبال پاسخ بگرديد، در اولين فرصت به يك كلينيك تخصصي روانشناسي و مشاوره ي معتبر، مراجعه نماييد. مطمئن باشيد كه خداوند هم از انگيزه ي بالاي شما براي توبه آگاه است و اين وعده ي او است كه توبه كنندگان را مي پذيرد، البته به شرط اينكه خودتان در درمان اين اعتياد مخرب، كوتاهي و غفلت نكنيد.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.