ناشناس

سلام یک پسر 15 ماهه دارم که تا بحال خودم بهش غذا می...

سلام یک پسر 15 ماهه دارم که تا بحال خودم بهش غذا می دادم و اجازه نداده بودم که خودش به تنهایی بشقاب و قاشق رو دستش بگیره. بتازگی شنیدم که تنها غذا خوردن بچه ها در این سن و حتی کمتر تاثیر در استقلال آنها در آینده دارد. آیا این مطلب صحت دارد؟ اگر دارد من بشدت نگران استقلال آینده اش هستم. الان 2-3 روزی هست بشقاب و قاشق رو در اختارش می گذارم. ولی فقط قاشق رو روی طرف می زند و گاهی هم غذا را با قاشق روی زمین می ریزد ولی اصلا قاشق رو به دهان نمی برد. آیا غیر عادی است؟ البته من و پدرش هم در حضورش غذا نمی خوریم.
پنجشنبه، 19 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سلام یک پسر 15 ماهه دارم که تا بحال خودم بهش غذا می...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 36 ساله )

سلام
یک پسر 15 ماهه دارم که تا بحال خودم بهش غذا می دادم و اجازه نداده بودم که خودش به تنهایی بشقاب و قاشق رو دستش بگیره.
بتازگی شنیدم که تنها غذا خوردن بچه ها در این سن و حتی کمتر تاثیر در استقلال آنها در آینده دارد.
آیا این مطلب صحت دارد؟
اگر دارد من بشدت نگران استقلال آینده اش هستم.

الان 2-3 روزی هست بشقاب و قاشق رو در اختارش می گذارم. ولی فقط قاشق رو روی طرف می زند و گاهی هم غذا را با قاشق روی زمین می ریزد ولی اصلا قاشق رو به دهان نمی برد.
آیا غیر عادی است؟
البته من و پدرش هم در حضورش غذا نمی خوریم.


مشاور: خانم مامن پوش

با سلام و تشکر از انتخاب ما خانم گرامی ، اگر به فرزندتان اجازه دهید تا کارهایش را خودش انجام دهد مسلما در آینده یک شخصیت مستقل و خود ساخته خواهد داشت . اما نگران نباشید فرزند شما هنوز کم سن است وشخصیتش شکل نگرفته است . کودکان در این سنین از دو راه می آموزند ، تقلید و بازی کردن . فرزندتان را همراه خودتان بر سر سفره بنشانید و با بازی کردن و صدا در آوردن به او یاد دهید چگونه قاشق را به دهان ببرد ( مثلا هواپیما دارد وارد فرودگاه میشود و یا ماشین دارد وارد پارگینگ میشود ) . صبر و حوصله داشته باشید و اجازه دهید فرزندتان با آزمون و خطا یاد بگیرد . نکته : تا 2 سالگی خواسته های او را برآورده کنید و از آ ن به بعد آموزش ها را جدی بگیرید . الان زمان یا دادن آداب غذا خوردن نیست .



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.