ن

سلام.من کمی اضافه وزن دارم اما چاق نیستم.اندکی چربی...

سلام.من کمی اضافه وزن دارم اما چاق نیستم.اندکی چربی بالای نافم و همچنین پهلوهایم دارم که فقط هنگام نشستن دیده میشه و در حالت ایستاده اصلا شکم و پهلوم چاق بنظر نمیرسه.و اینکه به دلیل کاهش وزن ناگهانی حالت شل پیدا کرده.قد157 و حدود55 کیلو وزن دارم.می خواستم بدونم اگه الان (در سن 32 سالگی)شروع به ورزش دراز و نشست کنم آیا شکمم سفت میشه؟و این توده چربی شکم و پهلوم آب میشه؟ 2-آیا ابتدا باید رژیم بگیرم بعد ورزش کنم یا با ورزش چربی اضافه از بین میره؟بهم گفتن از بین نمیره و بلکه سفت میشه.می خواستم بدونم درسته؟!
پنجشنبه، 19 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ن

سلام.من کمی اضافه وزن دارم اما چاق نیستم.اندکی چربی...

ن ( تحصیلات : لیسانس ، 32 ساله )

سلام.من کمی اضافه وزن دارم اما چاق نیستم.اندکی چربی بالای نافم و همچنین پهلوهایم دارم که فقط هنگام نشستن دیده میشه و در حالت ایستاده اصلا شکم و پهلوم چاق بنظر نمیرسه.و اینکه به دلیل کاهش وزن ناگهانی حالت شل پیدا کرده.قد157 و حدود55 کیلو وزن دارم.می خواستم بدونم اگه الان (در سن 32 سالگی)شروع به ورزش دراز و نشست کنم آیا شکمم سفت میشه؟و این توده چربی شکم و پهلوم آب میشه؟
2-آیا ابتدا باید رژیم بگیرم بعد ورزش کنم یا با ورزش چربی اضافه از بین میره؟بهم گفتن از بین نمیره و بلکه سفت میشه.می خواستم بدونم درسته؟!


مشاور: دکتر علیرضا فیروزفر

با سلام و تشکر از حسن اعتماد شما به راسخون با توجه به وزن 55 و قد 157، BMI شما 22 می باشد که بسیار مطلوب است. (از 20 تا 25 مناسب است). برای کاهش چربی های شکم و پهلو بهترین و کاملترین روش، ورزش مناسب و همزمان رژیم مناسب است. بزرگانی که در زمینه ی ورزش و رژیم و زیبایی اندام، صاحب نظر هستند می گویند: اندام زیبا در آشپزخانه ساخته می شود نه در باشگاه ورزشی. این جمله اهمیت رژیم غذایی را می رساند و از اهمیت ورزش کردن کم نمی کند. لذا برای شما چند توصیه داریم: 1- رعایت رژیم غذایی بسیار مناسب با توجه به سن و وضعیت زندگی (که بهتر است با متخصص تغذیه مشورت نمایید و تحت نظر باشید.) 2- انجام ورزش های ایروبیک و هوازی (که مهمترین بخش ورزشی را شامل می شود) 3- انجام ورزش های موضعی شکم و پهلو (که بسیار متنوع هستند و فقط محدود به دراز- نشست نیست). با جستجو در اینترنت یا برنامه های گوشی موبایل می توانید ورزش های متنوعی را یاد بگیرید و انجام دهید. ورزش های موضعی سبب سفت شدن عضله ی مورد نظر و افزایش چربی سوزی در ناحیه می شود. و این باور که چربی های منطقه را سفت می کند، غلط است. سپس، رژیم و ورزش را از همین امروز آغاز کنید. و مطمئن باشید در هر سنی که باشید، تأثیرگذار خواهد بود. نکته ی دیگر که قابل ذکر است، اینکه، اگر شما قبلاً چاق بوده اید و اخیراً به وزن 55 رسیده اید، بدانید که با کاهش حجم چربی در هر منطقه خصوصاً شکم و پهلو و دور ران، "پوست" هنوز به همان اندازه ی قبلی است. و با سرعت آهسته تری شروع به پیشرفت و کوچک شدن می کند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.