ناشناس

با سلاممن در حال حاضر برای ارشد روانشناسی درس میخونم...

با سلام من در حال حاضر برای ارشد روانشناسی درس میخونم و در زمان مرور مطالب همه موارد درسی کاملا به یاد دارم اما در زمان زدن تست کنکور های سال های قبل درصد های پایینی رو میزنم!! الان باید چکار کنم با توجه به این که زمان خیلی کمی در پیش دارم:(
سه‌شنبه، 24 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با سلاممن در حال حاضر برای ارشد روانشناسی درس میخونم...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

با سلام
من در حال حاضر برای ارشد روانشناسی درس میخونم و در زمان مرور مطالب همه موارد درسی کاملا به یاد دارم اما در زمان زدن تست کنکور های سال های قبل درصد های پایینی رو میزنم!!
الان باید چکار کنم با توجه به این که زمان خیلی کمی در پیش دارم:(


مشاور: خانم کتابی

با سلام به شما کاربر گرامی دوست عزیز با توجه به اینکه زمان کمی تا کنکور باقی مانده است نمیتوان به طور کامل از راههای تقویت در تست زنی استفاده کرد . بنابراین برای نتجه گیری بهتر ابتدا از تست‌های ساده شروع کنید. شروع با تست‌های پیچیده و مشکل باعث ایجاد نگرانی و تزلزل روحی می‌شود در حالی که پاسخ به سؤال‌های ساده، حس نشاط و امیدواری به خود را بیش‌تر می‌کنید و در نتیجه این امر باعث تقویت اعتماد به نفس می‌شود . آزمون دادن را می‌توان در دو دسته تکنیک‌های نحوه‌ی صحیح آزمون دادن و روش‌های کاربردی مدیریت آزمون تقسیم‌بندی کرد. روش‌های صحیح آزمون دادن روش‌هایی هستند که مانع از مواجهه با کمبود وقت در جلسه‌ی آزمون می‌شوند و سبب می‌گردند تا از هر درسی به اندازه‌ی تسلط و تواناییمان نتیجه بگیریم. این روش‌ها عبارتند از: 1- زمان‌بندی قبل از آزمون همان‌طور که می‌دانید در ابتدای دفترچه سوالات آزمون‌ها برای سوالات هر درس یک زمان پیشنهاد شده است. اگرچه این زمان‌ها مطابق با استانداردها و ویژگی غالب دروس بهترین زمان‌های ممکن برای پاسخ‌گویی به سوالات هستند، اما شما می‌توانید با توجه به شناختی که از روحیات و توانایی‌های خوددارید زمان‌بندی مناسبی برای جلسه آزمون در نظر بگیرید. 2- روش یک ضرب دو ضرب برای جلوگیری از اتلاف وقت و استفاده‌ی بهینه از زمان، تست‌های آزمون را به سه دسته تقسیم کرده و سه نوع برخورد با آن‌ها خواهیم داشت: الف) سوالاتی که جواب آن‌ها را بلد هستیم یا فکر می‌کنیم در کمتر از یک دقیقه آن‌ها را به جواب می‌رسانیم، که به این سوالات باید همان لحظه جواب داد. ب) سوالاتی که بعد از حل به جواب نمی‌رسد یا این‌که از قیافه‌شان پیداست که وقت‌گیرند. این سوالات را با یک ضربدر مشخص می‌کنیم، یعنی «باشد برای بعد» پس می‌رویم سراغ سوالات بعدی. ج) سوالاتی که مطمئن هستیم «بلد نیستیم» با دو ضربدر مشخص می‌کنیم، یعنی به این سوالات دست نخواهیم زد. اجازه ندهید افکار مخرب تمرکز شما را به هم زده و در شما اضطراب ایجاد کند. خود را از قبل برای پاسخ ندادن به بعضی از سوالات آماده کنید. اگر به چند تست پشت سر هم برمی‌خورید که نمی‌توانید به آن‌ها پاسخی بگویید، مطمئن باشید این مساله کاملا اتفاقی است و هرگز به معنای عدم تسلط و توانایی شما در پاسخ دادن به سایر سوالات نیست. هر آزمون مجموعه‌ای از سوالات آسان تا سخت است و کسی موفق‌تر است که به سوالات آسان و متوسط پاسخ گوید. از طرفی به اندازه‌ی زمان و انرژی‌ای که صرف مطالعه‌ی یک درس کرده‌اید از خود توقع داشته باشید و تصور نکنید که بایستی تمام مطالب یک درس یا یک بخش را به یاد داشته باشید. اساس تست زدن شما از زمان مطالعه‌تان در منزل پایه‌ریزی می‌شود. به دانسته‌هایتان اعتماد کنید. آزمون فقط آخرین مرحله‌ی آموختن است، یعنی پیاده کردن آن‌چه قبلا آموخته‌اید. پس در هنگام پاسخ‌گویی به سوالات تنها هدفتان تمرکز و سعی در استفاده از تمام آموخته‌هایتان باشد و اجازه ندهید افکار مخرب و منفی با انرژی‌ای که از شما می‌گیرند مانع از نتیجه‌گیری مطلوبتان شوند، تا به نتیجه‌ای که شایسته‌ی میزان مطالعات و سواد شماست دست یابید. موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما