ناشناس

با سلام و عرض خسته نباشیددختر خانمی است که از هفت...

با سلام و عرض خسته نباشید دختر خانمی است که از هفت سالگی به دلیل بیماری تالاسمی ماژور با تزریق خون و انجام دسفرال زندگی کرده است ولی در حال حاضر نزدیک به هشت ماه است که بدون انجام این موارد یعنی تزریق خون و دسفرال به طور عادی در حال زندگی کردن و انجام وظایف روزمره خود است. آیا این اتفاق را می توان بهبودی و درمان کامل ایشان دانست؟ و آیا این امکان وجود دارد که در آینده به دلیل سابقه بیماری در این فرد، ایشان مجددا به تالاسمی ماژور مبتلا شوند؟ توصیه شما به کسی که می خواهد با ایشان ازدواج کند چیست؟
شنبه، 26 بهمن 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با سلام و عرض خسته نباشیددختر خانمی است که از هفت...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

با سلام و عرض خسته نباشید
دختر خانمی است که از هفت سالگی به دلیل بیماری تالاسمی ماژور با تزریق خون و انجام دسفرال زندگی کرده است ولی در حال حاضر نزدیک به هشت ماه است که بدون انجام این موارد یعنی تزریق خون و دسفرال به طور عادی در حال زندگی کردن و انجام وظایف روزمره خود است. آیا این اتفاق را می توان بهبودی و درمان کامل ایشان دانست؟ و آیا این امکان وجود دارد که در آینده به دلیل سابقه بیماری در این فرد، ایشان مجددا به تالاسمی ماژور مبتلا شوند؟ توصیه شما به کسی که می خواهد با ایشان ازدواج کند چیست؟


مشاور: دکتر علیرضا فیروزفر

با سلام وتشکر از حسن اعتماد شما به راسخون بیماری تالاسمی ماژور به علت اختلال ژنتیکی‌ است و هیچ گاه درمان کاملی ندارد .این افراد همیشه باید تحت دارمان و تحت نظر باشند . پس از ازدواج ، چنانچه همسر ایشان از لحاظ ژن تالاسمی ، دو آلل سالم داشته باشد ، تمام فرزندان مبتلا به تالاسمی مینور میشوند که بیماری بسیار خفیفی می‌باشد . چنانچه همسر تالاسمی مینور بوده باشد و اما بیخبر ، نیمی از فرزندآن مینور و نیمی دیگر ماژور میشوند . البته در رابطه با این بیماری ، قبل از ازدواج آزمایشات مخصوص انجام میشود و مشاوره های مرتبط توسط موسسه انجام میشود .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.