حسین

سلام. چند سالی هست که گاهی اوقات خواب هایی رو می بینم...

سلام. چند سالی هست که گاهی اوقات خواب هایی رو می بینم که وقتی خوب بهش فکر میکنم یه وجه مشترکی بینشون هست. با اینکه هربار شکل اون متفاوت هست ولی میشه اشتراک بین خواب هام رو متوجه شد. مثلا همین بار آخر، خواب دیدم که وارد یه راه پله ای شدم که رو به بالا بود و خب انتهای اون دری وجود داشت که باید ازش رد میشدم. ابتدا که میخاستم وارد بشم کاملا طبیعی بود ولی بعد از رسیدن به انتها هرچی جلو تر میرفتم سقف اون پایین تر می اومد به طوری که باید کامل خم میشدم درحالی که از ابتدا اینطوری نشون نمی داد. وقتی دیگه به انتها رسیدم کاملا راه پله تنگ شده بود و حتی راه عبور هم تبدیل به یک حفره شده بود. اکثرا به صورت متناوب خواب هایی شبیه به این رو در این سالها می بینم ولی دلیلش رو نمی فهمم. یا مثلا خواب می بینم که میخام از یه سوراخی برای نجات عبور کنم ولی به محض اینکه واردش میشم گیر میکنم و از خواب می پرم. یا مثلا خواب می بینم که به همراه کسی از دالانی عبور میکنم و اون شخص ناشناس و همیشه گنگ به راحتی عبور میکنه ولی من گیر می افتم و احساس گرفتاری میکنم و بلافاصله از خواب میپرم. خواب هایی با این مضمون رو مدتهاست می بینم. میخاستم کمکم کنین تا بفهمم مشکل از کجاست.
شنبه، 16 فروردين 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

حسین

سلام. چند سالی هست که گاهی اوقات خواب هایی رو می بینم...

حسین ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

سلام. چند سالی هست که گاهی اوقات خواب هایی رو می بینم که وقتی خوب بهش فکر میکنم یه وجه مشترکی بینشون هست. با اینکه هربار شکل اون متفاوت هست ولی میشه اشتراک بین خواب هام رو متوجه شد.
مثلا همین بار آخر، خواب دیدم که وارد یه راه پله ای شدم که رو به بالا بود و خب انتهای اون دری وجود داشت که باید ازش رد میشدم. ابتدا که میخاستم وارد بشم کاملا طبیعی بود ولی بعد از رسیدن به انتها هرچی جلو تر میرفتم سقف اون پایین تر می اومد به طوری که باید کامل خم میشدم درحالی که از ابتدا اینطوری نشون نمی داد. وقتی دیگه به انتها رسیدم کاملا راه پله تنگ شده بود و حتی راه عبور هم تبدیل به یک حفره شده بود.
اکثرا به صورت متناوب خواب هایی شبیه به این رو در این سالها می بینم ولی دلیلش رو نمی فهمم. یا مثلا خواب می بینم که میخام از یه سوراخی برای نجات عبور کنم ولی به محض اینکه واردش میشم گیر میکنم و از خواب می پرم. یا مثلا خواب می بینم که به همراه کسی از دالانی عبور میکنم و اون شخص ناشناس و همیشه گنگ به راحتی عبور میکنه ولی من گیر می افتم و احساس گرفتاری میکنم و بلافاصله از خواب میپرم. خواب هایی با این مضمون رو مدتهاست می بینم.
میخاستم کمکم کنین تا بفهمم مشکل از کجاست.


مشاور: سیدحبیب الله احمدی

باسلام. این احتمال وجود دارد که خواب های اینچنینی که با تجربیات روانشناختی مشابه و تکرار شونده ای همراه هستند، گویای بعضی از تعارضات و پویایی های روانشناختی درونی باشند که به بعضی از تجارب سال های کودکی و نوجوانی، مربوط می باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که چنین کابوس هایی منعکس کننده ی تجربه ی سطح بالای اضطراب و استرس در طول روز باشد. معمولاً در افرادی که در زندگی روزمره ی خود، استرس و اشتغال ذهنی و اضطراب زیادی را تجربه می کنند، این احتمال وجود دارد که به هنگام خواب نیز رؤیاهایی با محتوای ترس و اضطراب، را تجربه کنند. منتها تشخیص ماهیت دقیق این مسئله، بسیار حساس بوده و نیازمند مراجعه ی حضوری به یک متخصص روانشناسی و ترجیحاً مجرب در حیطه ی روانکاوی می باشد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.