ناشناس

با سلامراستش من دانشجوى شهر دىگه به مدت ىک ترم بودم...

با سلام راستش من دانشجوى شهر دىگه به مدت ىک ترم بودم و بعد از انتقالى به شهر خودم در دانشگاه سراسرى شهر خودم براى اىن ترم اومدم اما متاسفانه دارى روابط مناسب و شبىه به دانشگاه قبلىم با دوستانم(دختر) نىستم در حقىقت احساس تنهاىى بزرگى مى کنم چون در دانشگاه قبلىم من داراى محبوبىت بسىار بودم و دوستان خوبى داشتم اما حالا انگار دوستى هاى اونها محکم تر شده و من رو در جمع خودشون قبول نمى کنن و اىن باعث سرخوردگى من شده با وجود اىنکه همىشه سعى مى کنم رفتارى صمىمى از خود نشان دهم اما متاسفانه از نظز افکار هم کاملا با من متفاوتن و بىشتر به دنبال جلب توجه پسر هستن...سوال من اىن است که من با اىن احساس تنهاىى چکار کنم با وجود اىنکه به معدل الف هم فکر مى کنم و مى خواهم آن را هدفم قرار دهم اما داشتن روابط درست هم براىم خىلىىى مهم است به نظر شما چکار کنم؟؟
چهارشنبه، 10 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با سلامراستش من دانشجوى شهر دىگه به مدت ىک ترم بودم...

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 19 ساله )

با سلام
راستش من دانشجوى شهر دىگه به مدت ىک ترم بودم و بعد از انتقالى به شهر خودم در دانشگاه سراسرى شهر خودم براى اىن ترم اومدم اما متاسفانه دارى روابط مناسب و شبىه به دانشگاه قبلىم با دوستانم(دختر) نىستم در حقىقت احساس تنهاىى بزرگى مى کنم چون در دانشگاه قبلىم من داراى محبوبىت بسىار بودم و دوستان خوبى داشتم اما حالا انگار دوستى هاى اونها محکم تر شده و من رو در جمع خودشون قبول نمى کنن و اىن باعث سرخوردگى من شده با وجود اىنکه همىشه سعى مى کنم رفتارى صمىمى از خود نشان دهم اما متاسفانه از نظز افکار هم کاملا با من متفاوتن و بىشتر به دنبال جلب توجه پسر هستن...سوال من اىن است که من با اىن احساس تنهاىى چکار کنم با وجود اىنکه به معدل الف هم فکر مى کنم و مى خواهم آن را هدفم قرار دهم اما داشتن روابط درست هم براىم خىلىىى مهم است به نظر شما چکار کنم؟؟


مشاور: خانم سعیده صفری

با سلام دوست عزیز تحصیل و رابطه خوب با دوستان ، دو ارزش در زندگی شما در کنار سایر ارزشها هستند که برای رسیدن به آنها مسلما اهدافی را تعیین کرده اید. پس برای رسیدن به این اهداف لازم است برنامه ریزی کنید و دست به کار شوید البته در مسیر حرکت به سمت اهداف موانعی وجود دارد که لازم است در تلاش باشید آنها را برطرف کنید. رابطه خوب اجتماعی برای شما یک ارزش در زندگی است که در این مسیر اهدافی دارید. مثلا تصمی دارید که با چند نفر از همکلاسیهای خود رابطه دوستی برقرارد کنید اما در این مسیر موانعی وجود دارد. مثلا اطرافیان شما ویژگیهای مورد نظرتان ندارند، ارزشها و اهدافی در زندگی دارند که با اهداف و ارزشهای شما سازگار نیست و .. . البته در کنار این موانع بیرونی، موانع درونی یعنی افکارتان نیز باعث میشوند نتوانید روابط دوستی مورد نظرتان را برقرار کنید. لازم است در این مسیر پیش از هرچیز به دنبال آشنایی با افرادی باشید که ارزشهای درستی در زندگی داشته و از این نظر با شما متناسب باشند. در این راستا لازم است دامنه جستجوهای خود را گسترش دهید و تنها در محیط دانشگاه به دنبال دوست مورد نظر خود نباشید. بهتر است با شرکت در انجمن های علمی و گروه های فرهنگی و مذهبی با افرادی آشنا شوید که در مسیر ارزشهایی شبیه به شما در حال حرکتند مسلما در این محیطها بهتر می توانید افراد مورد نظرتان را بشناسید. ضمنا در محیط دانشگاه نیز افرادی شبیه به شما کم نیست بنابراین لازم است دامنه جستجوهای خود را گسترش داده و در همان ابتدا ناامید نشوید. ضمنا در این مسیر به دنبال یک فرد آرمانی و بسیار ایده آل نباشید، به دنبال فردی نباشید که تمام ویژگیهای مورد نظرتان را داشته باشد بلکه تنها به ویژگیهای اساسی اکتفا کنید. هر فردی در کنار ویژگیهای مثبت خود ، ویژگیهای منفی دارد که برای برقراری یک رابطه خوب لازم است ویژگیهای مثبت و منفی او را در کنار هم بپذیرید و در مسیر سایر ارزشها در کنار او حرکت کنید. پس فردی را برای دوستی انتخاب کنید که ارزشهایی شبیه به شما داشه باش نه کاملا یکسان، تا در مسیر سایر ارزشهایی چون تحصیل ، مانع حرکت شما نگردد. مثلا فردی که برقراری رابطه با جنس مخالف آنهم به عنوان دوستی را یک ارزش در زندگی می داند فرد مناسبی برای دوستی با شما نیست. چراکه این ارزش می تواند با ارزشهایی چون تحصیل، مذهب، کار، زندگی مشترک سالم و خوب و ... مغایر بوده و مانع از حرکت در سایر مسیرها شود. ضمنااگر فکرمی کنید در زمینه مهارتهای برقراری رابطه مؤثر ضعف دارید از کارگاه ها و کتابهایی که در این زمینه وجود دارد کمک بگیرید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.