ناشناس

باسلاممن الان در حال حاضر دانشجوی دانشگاه رضوی هستم...

باسلام من الان در حال حاضر دانشجوی دانشگاه رضوی هستم و الان امتحاناتم تمام شده.قبل از امتحاناتم تصمیم داشتم درس هایم رو خوب بخونم.ولی یکی از اساتید نمره یکی از درسارو وسط امتحانات گفت. و من اون درسو خراب کرده بودم .ازهمون موقع همش استرس دارم برای معدلم ونفهمیدم ماه رمضون چطور گذشت.چون امتحاناتمون تا 12ماه رمضون بود.لطفا راهنمایی کنید. باتشکر
دوشنبه، 23 تير 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

باسلاممن الان در حال حاضر دانشجوی دانشگاه رضوی هستم...

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 19 ساله )

باسلام
من الان در حال حاضر دانشجوی دانشگاه رضوی هستم و الان امتحاناتم تمام شده.قبل از امتحاناتم تصمیم داشتم درس هایم رو خوب بخونم.ولی یکی از اساتید نمره یکی از درسارو وسط امتحانات گفت. و من اون درسو خراب کرده بودم .ازهمون موقع همش استرس دارم برای معدلم ونفهمیدم ماه رمضون چطور گذشت.چون امتحاناتمون تا 12ماه رمضون بود.لطفا راهنمایی کنید.
باتشکر


مشاور: خانم سعیده صفری

باسلام، برادر گرامی همه ما انسان ها در زندگی مان نقش های متفاوتی را می پذیریم و هر کدام از این نقش ها ما را با رنج های فراوان و متفاوتی مواجه می کند، اکنون شما فرزند خانواده هستید، دانشجوئید ، در آینده شاغل می شوید ، ازدواج می کنید و صاحب فرزند می شوید، قرار گرفتن در هر کدام از این نقش ها ما را با مسائلی روبرو می کند، گاهی برخی از افکار اذیتمان می کنید، گاهی احساسات مثل اضطراب، استرس، نگرانی ، عصبانیت گاهی هم به خاطر این نقش ها یاد خاطره ای می افتیم و همچنان اذیت می شویم . اما شما خود انتخاب کرده اید که می خواهید در نقش دانشجو قرار بگیرید کسی شما را مجبور نکرده، ولی الآن که در این نقش قرار گرفته اید باید در ذهنتان یک فضای خالی برای این تجربیات ذهنی باز کنید، اگر این اتفاق بیافتد دیگر تا به این حد اذیت نخواهید شد چون می دانید که انتخاب دانشجو بودن این مسائل را نیز در پی دارد، یک روز به خاطر نمره نگران است، روز دیگر به خاطر حسادت همکلاسی، یک روز به خاطر بی عدالتی استاد، یک روز به خاطر نفهمیدن دروس و ... این مسائل تنها مختص شما نیست ولی چون الآن در ذهنتان برای آن جایی باز نکرده اید اضطرابتان را اضافی می دانید ولی اگر بدانید که اضطراب جزئی از دانشجو بودن است و نه تنها برای شما برای هر کس دیگری نیز که در این نقش قرار می گیرد کم یا زیاد رخ می دهد راحت تر می توانید آن را بپذیرید و چون اضطرابتان جا دارد پس مراحم زندگیتان نمی شود، یعنی شما سعی نمی کنید آن را حذف کنید و یا از بین ببرید بلکه می دانید با وجودی که اضطراب دارید کارهای مهم تری نیز وجود دارد که لازم است انجام دهید، روزه بگیرید، با وجودی که این امتحان خراب شد تلاشتان را برای امتحانات بعدی بکنید، روابط بین فردی دارید که برایتان مهم است و بهتر است حواستان باشد که به خاطر اضطرابی که یک فضای مشخص دارد آنها را مختل نکنید و... با این ذهنیت اگر چه سعی ندارید اضطراب را کم کنید اما خواهید دید پس از مدتی اضطرابتان هم کم خواهد شد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما