ناشناس

سلام.از سوار شدن در هواپیما میترسم. خیلی خیلی هم...

سلام. از سوار شدن در هواپیما میترسم. خیلی خیلی هم میترسم. یکی دو بار سوار هواپیما شدم اما بشدت ترسیدم. دیگر با هواپیما مسافرت نمیکنم. در واقع از کارهایی که مساله مرگ و زندگی است، بشدت پرهیز میکنم. معمولا کارهایی که هیچ گونه راه برگشتی ندارد انجام نمیدهم. بارها و بارها خبر سقوط هواپیما ها رو درایران شنیده ام. متاسفانه همین امروز در نزدیکی شهر ما، یک هواپیمای ارتش سقوط کرد و دو نفر شهید شدند و باز بر ترسم از هواپیما افزوده شد. راستی این رو هم باید بگم بارها سوار بر کشتی شده ام اما اصلا نمیترسم و نترسیده ام. آخه مثل هواپیما همه چیز در یک لحظه تمام نمیشود و امید نجاتی هست. چرا یه عده فقط از هواپیما میترسند؟ علت چیست؟ ببخشید اما البته هر دلیلی که بیاورید باز بشدت با هواپیما قهرم. حداقل در ایران که هواپیماها همسن پدر من هستند. مجددا میگم: کارهایی که احتمال میرود که هیچ گونه راه برگشتی نداشته باشد انجام نمیدهم. سپاس
چهارشنبه، 25 تير 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سلام.از سوار شدن در هواپیما میترسم. خیلی خیلی هم...

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 30 ساله )

سلام.
از سوار شدن در هواپیما میترسم. خیلی خیلی هم میترسم. یکی دو بار سوار هواپیما شدم اما بشدت ترسیدم. دیگر با هواپیما مسافرت نمیکنم. در واقع از کارهایی که مساله مرگ و زندگی است، بشدت پرهیز میکنم. معمولا کارهایی که هیچ گونه راه برگشتی ندارد انجام نمیدهم. بارها و بارها خبر سقوط هواپیما ها رو درایران شنیده ام. متاسفانه همین امروز در نزدیکی شهر ما، یک هواپیمای ارتش سقوط کرد و دو نفر شهید شدند و باز بر ترسم از هواپیما افزوده شد.
راستی این رو هم باید بگم بارها سوار بر کشتی شده ام اما اصلا نمیترسم و نترسیده ام. آخه مثل هواپیما همه چیز در یک لحظه تمام نمیشود و امید نجاتی هست.
چرا یه عده فقط از هواپیما میترسند؟ علت چیست؟ ببخشید اما البته هر دلیلی که بیاورید باز بشدت با هواپیما قهرم. حداقل در ایران که هواپیماها همسن پدر من هستند. مجددا میگم: کارهایی که احتمال میرود که هیچ گونه راه برگشتی نداشته باشد انجام نمیدهم. سپاس


مشاور: خانم سعیده صفری

باسلام. برادر گرامی ترس شما از هواپیما یک ترس واقعی است و من قصد ندارم با کوچک جلوه دادن آن یا به قول خودتان توجیه و دلیل سعی کنم ترستان را کم کنم چون با این روش کاهشی در آن دیده نمی شود. دلایل متفاوتی می تواند برای ایجاد این نوع ترس در افراد متفاوت وجود داشته باشد، و این ترس ها به اشکال مختلف در افراد دیده می شود، از جانواران و حوادث طبیعی گرفته تا خون و ارتفاع، آسانسور و وسایل حمل و نقل و غیره گسترده شده، یکی از مهم ترین دلایل ایجاد اینگونه ترس ها می تواند برای شما همایندی و همزمانی شندین خبر سقوط و یک اتفاق ناخوشایند یا حالت روحی نامناسب بوده باشد، اما دلیل به وجود آمدن آن خیلی مهم نیست مهم این است که شما اکنون از سوار شدن به هواپیما می ترسید و این ترس احتمالا محدودیت های زیادی برای شما در پی داشته است مثلا از مسافرت های با مسافت زیاد خودداری می کنید ، در سفرها نمی توانید خانواده و دوستانتان را همراهی کنید و ... اما اکنون چه کار می توانید انجام دهید. خوشبختانه در علوم روانشناختی یکی از بهترین اختلالاتی که به درمان جواب می دهد و درمان آنها زمان بر نیست، همین ترس هاست که فوبی خاص نامیده می شود، اما به شرطی که این فرآیند با نظارت یک روانشناس بالینی و به صورت حضوری انجام شود . پس توصیه می کنم در اسرع وقت به یک روانشناس بالینی مراجعه کنید و مشکل خود را پیگیری کنید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما