رضا

با سلام.بنده مدت زیادی است که هم یبوست دارم و هم...

با سلام. بنده مدت زیادی است که هم یبوست دارم و هم نفخ روده(تولید تقریبا مداوم گاز و خارج شدن آن).تلاش زیادی جهت رفع این مشکل کرده ام اما چندان موثر نبوده است.سوال بنده این است: برخی از مواد غذایی که موجب کاهش یبوست می شوند مثل فیبرها موجب نفخ و تولید گاز می شوند.لذا اگر بخواهیم یکی را حل کنیم دیگری باقی می ماند.چاره چیست؟
چهارشنبه، 19 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

رضا

با سلام.بنده مدت زیادی است که هم یبوست دارم و هم...

رضا ( تحصیلات : دیپلم ، 22 ساله )

با سلام.
بنده مدت زیادی است که هم یبوست دارم و هم نفخ روده(تولید تقریبا مداوم گاز و خارج شدن آن).تلاش زیادی جهت رفع این مشکل کرده ام اما چندان موثر نبوده است.سوال بنده این است:
برخی از مواد غذایی که موجب کاهش یبوست می شوند مثل فیبرها موجب نفخ و تولید گاز می شوند.لذا اگر بخواهیم یکی را حل کنیم دیگری باقی می ماند.چاره چیست؟


مشاور: دکتر محسن اکبر زاده

اگر علائم واقعاً آزار دهنده است و از درد شکمي هم رنج مي بريد حتماً به يک متخصص گوارش مراجعه کنيد تا احتمال برخي بيماريهاي روده اي (مثل سندرم روده ي تحريک پذير) بررسي شود. ولي اگر خيلي شديد نيست از روغن زيتون يا انواع آلو در غذا جهت ملين بودن استفاده کنيد و از خوردن غذاهاي نفّاخ بپرهيزيد. از استرس و اضطراب هم دوري کنيد. در صورت عدم بهبودي مراجعه به متخصص گوارش را فراموش نکنيد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.