رضا

با سلام.بنده مدت زیادی است که هم یبوست دارم و هم...

با سلام. بنده مدت زیادی است که هم یبوست دارم و هم نفخ روده(تولید تقریبا مداوم گاز و خارج شدن آن).تلاش زیادی جهت رفع این مشکل کرده ام اما چندان موثر نبوده است.سوال بنده این است: برخی از مواد غذایی که موجب کاهش یبوست می شوند مثل فیبرها موجب نفخ و تولید گاز می شوند.لذا اگر بخواهیم یکی را حل کنیم دیگری باقی می ماند.چاره چیست؟
چهارشنبه، 19 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

رضا

با سلام.بنده مدت زیادی است که هم یبوست دارم و هم...

رضا ( تحصیلات : دیپلم ، 22 ساله )

با سلام.
بنده مدت زیادی است که هم یبوست دارم و هم نفخ روده(تولید تقریبا مداوم گاز و خارج شدن آن).تلاش زیادی جهت رفع این مشکل کرده ام اما چندان موثر نبوده است.سوال بنده این است:
برخی از مواد غذایی که موجب کاهش یبوست می شوند مثل فیبرها موجب نفخ و تولید گاز می شوند.لذا اگر بخواهیم یکی را حل کنیم دیگری باقی می ماند.چاره چیست؟


مشاور: دکتر محسن اکبر زاده

اگر توصيه هايي که ذکر مي نماييم فايده نداشت به يک فوق تخصص گوارش مراجعه کنيد ) تعريف يبوست نزد مردم با تعريف پزشکي آن متفاوت است. يبوست واقعي يعني دفعات اجابت مزاج کمتر از 3 بار در هفته است. قوام مدفوع گلوله اي و سفت است و زور زدن بيش از حد و زمان طولاني اجابت مزاج يا تحريک رکتوم با انگشت براي خروج مدفوع اتفاق مي افتد که در اين مواقع نوشيدن زياد آب، ورزش و مصرف فيبر کمک کننده است و اگر يبوست با خونريزي و کم خوني همراه نباشد بخصوص در شما که سن کمي داريد جاي نگراني بابت بدخيمي ها نيست. از موادي که نفاخ نباشد مثل انواع آلو در غذاها استفاده کنيد. از غذاهايي مثل سوپ بيشتر استفاده کنيد ( سوپ بدون جو ) و حتي الامکان فست فود نخوريد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.