سه‌شنبه، 25 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

براي مقابله با کودکي که الفاظ زشت به زبان مي آورد چه بايد کرد؟


پاسخ :
بکار بردن الفاظ زشت و يا خوب در کودکان، با شناخت نيست و صرفا تقليد است. کودک با توجه به اينکه هنوز به تکامل بالا و پيچيدگي نرسيده است همانطور که نمي داند وقتي سلام مي کند در ذهن طرف مقابل چه فکري شکل مي گيريد و بر اساس تقليد از بزرگتر ها رفتار هاي مثبت را انجام مي دهد نسبت به استفاده از اين الفاظ هم شناختي ندارد بنابراين راهکارهاي زير پيشنهاد مي شود:
1- واکنش مثبت و پاداش دهي نسبت به رفتار ها مثبت روزانه.
2- محروم سازي از يک علاقه مانند استفاده از يک اسباب بازي و با بي محلي کردن نسبت به کودک هنگام استفاده از اين الفاظ.
3- به وجود آوردن يک سيستم قضاوتگر دروني نسبت به تشخيص رفتار هاي خوب از بد.
4- از آنجا از نظر روايات و آيات کودک تا 7 سالگي پادشاه است پس سعي کنيد واکنشي انجام ندهيد که باعث شوک و آسيب رواني در فرزندتان شود و سعي کنيد که با صبر و حوصله اين دوره طي شود. زيرا ما با نگاهي به خودمان متوجه مي شويم رفتارها ي گذشته مان با الان بسيار تفاوت دارد پس گذر زمان ما را از ناپختگي به پختگي مي رساند.
5- از هر گو نه ممانعت نسبت به رفتن بيرون پرهيز کنيد؛ زيرا همانطور که در پزشکي ثابت شده است که ويروس کم در بدن کودک باعث قوي شدن سيستم ايمني بدن مي شود و کودکان نبايد پاستوريزه و استليزه بار بيايند و در غير اين صورت با اندک ويروسي از پاي در مي آيند، در روان شناسي کودک هم، افزايش تعاملات اجتماعي در سنين کودکي باعث پختگي کودک مي شود که در بزرگ سالي با هشياري و آگاهي بالا رابطه اجتماعي برقرار مي کند. پس از آنجا که ويروس ها در جامعه زياد است و نمي توان جامعه را عوض کرد و از طرفي اگر کودکمان را پاستوريزه بار بياوريم ممکن است در بزرگسالي نتواند تعامل سازنده و فعالي در جامعه داشته باشد که در اين موقعيت يا منزوي شده و يا اغفال شود بايد کودکمان را در برابر ويروس هاي بسيار قوي واکسينه کنيم و در برابر ويروس هاي ضعيف زود گذر که معمولا در همه کودکان هست حساسيت شديدي نداشته باشيم.
منبع:سايت انوار طاها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.